• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

JohnDoe

Rolex
@JohnDoe hur går det ligger du på plus? Kände lite igen mig med din historia kring investeringar, vill så gärna att du bryter trenden:)
Jag sålde på $3400 och gick väl nån tusing plus på mina insatta 4K. Dvs enbart kaffepengar. Lägger mest pengar på ammo just nu :) kul att skjuta. Särskilt lerduvor. I övrigt har jag noll investeringar förutom huset. Det ligger o andra sidan rejält plus.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kollar på Netflix och "bankin on bitcoin"

IMG_3553.JPG
 

SSL

Audemars
Känns som att alla pratar krypto nu. Bara inte folk går in med för mycket av sina pengar pga 1-2-3-4 tusen uppgång på vissa. Jag tror mer som en lite diversifiering och även kul att hänga med i svängen.

Kapitalet podcast http://pca.st/3Ske
Screenshot_20170821-065031.png


Lite om blockchain
 

Veratio

Cartier
Äntligen händer det lite i Ripple! :) Någon som sett någon nyhet eller liknande som kan ha triggat denna uppgång, eller vad som kan tänkas ligga bakom?

Edit: https://www.coindesk.com/xrp-price-climbs-40-amid-heightened-korean-won-volume/

Jag var så jäkla dum och la in mina sista BTC häromdagen i NEO, har iofs gått upp någon dollar sedan dess, men var on the fence på att köpa på mig mer ripple istället eftersom det hade gått ner så jäkla mycket sedan jag köpte mina, om inte bara för att få ner genomsnittet. Men man får vara glad att det har gått upp i varje fall!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ni kan ta era gamla, ruttna krypto och köra upp dem!
Nu har jag fått en invite till Titus Community, här ska tjänas deg!

IMG_7115.JPG
IMG_7116.JPG

On a serious note: Detta får mig att langa in mer cash i krypto. Även om sådana här scams kan ge krypto dåligt rykte så är det ändå en indikation på att det är på väg in i "normalsamhället". De som ligger bakom sådant här är känsliga för trender, och ser nu att den stora massan är redo för att tro på krypto-tanken.
Strindberg-analys.
 

Oew

Rolex
Ni kan ta era gamla, ruttna krypto och köra upp dem!
Nu har jag fått en invite till Titus Community, här ska tjänas deg!

IMG_7115.JPG
IMG_7116.JPG

On a serious note: Detta får mig att langa in mer cash i krypto. Även om sådana här scams kan ge krypto dåligt rykte så är det ändå en indikation på att det är på väg in i "normalsamhället". De som ligger bakom sådant här är känsliga för trender, och ser nu att den stora massan är redo för att tro på krypto-tanken.
Strindberg-analys.
Fick detta skickat till mig av några släktingar i Hudik som var sugna på att lägga in pengar och bli ambassadörer. Som tur är så hann de inte lägga in några pengar innan jag sa till dem att springa därifrån.
 

Leif

Cartier
Ok, nu hoppar jag på IOTA efter en hel del research. Precis under 1$ nu, vill inte missa om raket avfyras. Missade Monero helt :banghead:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ligger långsiktigt på monero, men blir nojig när det går upp fort.
Ganska dumt egentligen, plus är ju plus, och förhoppningsvis så går det inte ner mer än det var då jag köpte.

Disclaimer: WUI
 

Veratio

Cartier
Ok, nu hoppar jag på IOTA efter en hel del research. Precis under 1$ nu, vill inte missa om raket avfyras. Missade Monero helt :banghead:

@Leif Har försökt läsa på nu på morgonen om IOTA, mycket svårt att förstå vad det är dom erbjuder - får för mig att det är väldigt mycket floskler på deras hemsida iaf. Är dock sugen, som alltid, när man får upp ögonen på något nytt. Gjort ett konto och tänkte kanske gå in med lite "små-pengar". Har du tid/ork att förklara lite, vore jag mycket tacksam!
 

Leif

Cartier
@Leif Har försökt läsa på nu på morgonen om IOTA, mycket svårt att förstå vad det är dom erbjuder - får för mig att det är väldigt mycket floskler på deras hemsida iaf. Är dock sugen, som alltid, när man får upp ögonen på något nytt. Gjort ett konto och tänkte kanske gå in med lite "små-pengar". Har du tid/ork att förklara lite, vore jag mycket tacksam!

http://www.tangleblog.com/2017/01/25/the-tech-behind-iota-explained/

Länken ovan ger en bra insikt. Fördelarna är många. Ingen blockkedja, inga avgifter, ju fler användare destu snabbare nätverk, kvantdator-säkrat, första 3:e generationens krypto.
 

Veratio

Cartier
Tack för tipset @Leif . Vet inte om jag har 100 koll, men lät intressant. Jag kör 5 000 sek dit, försiktigt optimistisk. :) BTC från Coinbase tar tyvärr extra tid nu, men köper under kvällen!
 
***MAINTENANCE ANNOUNCEMENT***

Kraken is presently offline for maintenance.

While maintenance is underway, the website and API will not be reachable, and orders will not be able to be placed or canceled.

The Kraken Team

Hur länge ska detta pågå måntro? :facepalm:
 
Topp