• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Bitcoin verkar ju vända just nu.
IMG_6040.PNG

Bitcoin sjunker efter att Kina dragit i bromsen Artikel i DN
Å andra sidan så har Barcleys gett sig in i Bitcoin vad jag förstår. Japanska flygbolag tillåter köp med bitcoin osv...
Jag sitter lugnt i båten iaf. :)

En fråga från en som inte alls är insatt i detta:
Har ETH som var så hett för några månader sedan backat rätt mkt sista veckorna?
Nån som vågar sig på en analys av framtiden för ETH?

Så vad tror ni, har valutorna sjunkit klart eller kommer det fortsätta?
Jag inbillar mig att det borde sjunka i en eller två dagar för att sedan stabilisera sig, då folk (panik?)sålt färdigt sina innehav. Men det kanske tar lång tid innan det börjar öka igen?
Man är glad att man inte lagt in sina pensionspengar i detta i alla fall.

Jag tror (och har inga som helst belägg för detta) att det sjunker ett par dagar till eller en vecka. Därefter stabiliseras det igen och sen uppåt innan nästa gång det sjunker igen.

Verkar som om dom flesta valutorna fått en hyfsad knuff uppåt efter dagens nedgång. Verkligen intressant att följa. Kan tänka mig att många, speciellt i Kina, har det rätt så jobbigt nu.

https://tradevenue.se/Investerarfysikern/krasch-i-bitcoin-och-kryptovalutor

Hur många har sålt i panik? Jag ligger kvar med månadsspar men får se om jag sätter in direkt 25e eller avvaktar lite beroende på hur raset fortskrider.

Detta ger dock en en tankeställare. Vill man ligga i mindre kryptovalutor när allt rasar ordentligt? Det är kul när allt går upp, men när det går ner är det dom som riskerar att ryka först..

Jag har inte sålt något, tänker försöka vänta ut det hela. Själv ligger jag till 95% i de större valutorna men det är mer av lathet att jag inte har orkat läsa på om något det sista.

Wow, har inte kollat kurserna på någon vecka. Allting har gått ner ca 30% efter beskedet i Kina.
Funderar på att vänta någon dag eller två till och sedan handla på mig lite gott och blandat.
Kul att höra lite teorier :)

Fick ännu ett fantastiskt erbjudande relaterat till krypto.
Som jag tidigare sagt, att lurendrejarna och lycksökarna uppmärksammat branchen betyder att den börjar nå allmänheten på riktigt.
IMG_7422.JPG
Kolla vad glad man blir.

Öppnade ett konto på Bitfinex eftersom Kraken har slutat med avancerade orderläggningar och för att jag var lite nyfiken. Förde över lite Monero från Kraken så fort kontot blev klart (tog bara 5 minuter).
Skön känsla att föra över pengar när det tar ca 10-15 minuter, känns väldigt futuristiskt när man är van vid storbankernas SEPA-betalningar som tar 1-3 dagar.

XLM är väl också värt att slänga in lite cash i nu i och med att IBM annonserat ett samarbete med dem.
Stämmer ryktena kommer Ripple att presentera ett samarbete med American Express under veckan :)

Är helt novis på dessa valutor men intresserad av "vanlig" börshandel. Har ni några tips på fonder som investerar i typ bitcoin och liknande som kan handlas via exempelvis avanza?

Tillbaka
Topp