Det var så jag shoppade.Mitt certifikat på avanza har ju gått upp hyfsat idag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var så jag shoppade.Mitt certifikat på avanza har ju gått upp hyfsat idag..
Hur mkt?Det var så jag shoppade.![]()
Detta?Mitt certifikat på avanza har ju gått upp hyfsat idag..
Enklare?Får jag fråga varför man väljer att köpa certifikat istället för "the real deal"? (Ärlig fråga, försöker inte vara dryg)
Bra om man har ISKFår jag fråga varför man väljer att köpa certifikat istället för "the real deal"? (Ärlig fråga, försöker inte vara dryg)
Det är ju även bra om han inte ska använda sig av själva valutanBra om man har ISK![]()
Om man spred ut 1000$ på top 10 valutorna efter market cap den 1:a januari 2017...
![]()
Nackdelen är väl typ att man inte får ta del av t ex när de gjorde en fork.Enklare?
Vad är för och nackdelar enligt dig?
Intressant att både ETH och DASH stigit så myckert mer än BTC. Har haft ögonen på DASH ett bra tag nu. Synd man inte hade mer tillgänglitgt att handla för igår/förrigår när kurserna var så låga. Nu verkar allting börja på att återhämta sig igen.Om man spred ut 1000$ på top 10 valutorna efter market cap den 1:a januari 2017...
![]()
Via Avanza kommer det en utbetalning efter fork. Hur mycket eller när vet dom dock ej.Nackdelen är väl typ att man inte får ta del av t ex när de gjorde en fork.
Sen att man inte kan annvända sig av BTC för att köpa något.
Vet inte hur stor skillnaden är om man vill göra en snabb försäljning om det börjar rasa, det vet nog andra bättre
Antar att en fördel med att köpa riktiga valutor är att du även äger den nya vid "gafflar". Typ, Bitcoin Cash, Bitcoin Gold osv..Enklare?
Vad är för och nackdelar enligt dig?
Jaha det visste jag inteVia Avanza kommer det en utbetalning efter fork. Hur mycket eller när vet dom dock ej.
Mitt certifikat på avanza har ju gått upp hyfsat idag..
Menar du att försäljningen av ett certifikat skulle ta längre tid? Borde det inte ske i realtid som med aktier?Nackdelen är väl typ att man inte får ta del av t ex när de gjorde en fork.
Sen att man inte kan annvända sig av BTC för att köpa något.
Vet inte hur stor skillnaden är om man vill göra en snabb försäljning om det börjar rasa, det vet nog andra bättre
Intressant att både ETH och DASH stigit så myckert mer än BTC. Har haft ögonen på DASH ett bra tag nu. Synd man inte hade mer tillgänglitgt att handla för igår/förrigår när kurserna var så låga. Nu verkar allting börja på att återhämta sig igen.
Kan man sälja certifikat under helger?Menar du att försäljningen av ett certifikat skulle ta längre tid? Borde det inte ske i realtid som med aktier?
Ett varningens finger till er som redan är inne: När jag börjar intressera mig för något är det oftast för sent![]()
Bra fråga!Kan man sälja certifikat under helger?
Typ samma här, fast sämre anskaffningsvärdeJag har två experimentella innehav i Bitcoin XBT trackern, båda med ett anskaffningsvärde på 345kr/st. Just nu är sälj på 671kr. Funderar på att göra just det och åka och köpa ingredienserna till kvällens kålpudding. Det är väl en hyfsad avkastning!
Köpte för 25 papp.Hur mkt?
Snyggt.Köpte för 25 papp.
För er som undrar ”varför Avanza?”: För att det är sjukt smidigt, jag har allt på ett ställe och allt självdeklareras jada jada, väldigt smidigt.
Nej, Bitcoin XBT ligger på First North och handlas endast under marknadens öppettider.Kan man sälja certifikat under helger?
Hörde på ekonominyheterna att man från och med idag eller om det var i fredags (?) kan köpa Bitcoin på en ny stor mer reglerad lista i USA. Det borde ju ge lite mer förtroende till fenomenet.Nej, Bitcoin XBT ligger på First North och handlas endast under marknadens öppettider.
Samtidigt som det blir möjligt att blanka/korta i bitcoin vilket oroar en del.Hörde på ekonominyheterna att man från och med idag eller om det var i fredags (?) kan köpa Bitcoin på en ny stor mer reglerad lista i USA. Det borde ju ge lite mer förtroende till fenomenet.
Helt annan skattetabell om du köper via Avanza, då har du möjlighet att handla via ISK och på så sätt sänka skatten rejält.Sitter och kollar på Avanzas avgifter, 2,5% i administrationsavgift, plus courtage.
Bitfinex tar 0,2% av det handlade värdet i avgift, och bara "åt ena hållet" (köp eller sälj). Kraken har också låga avgifter, ca 0.25% av värdet, men fungerar väldigt dåligt.