• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Den stora grejen med kryptovalutor ska ju vara blockkedjan som gör att man kan följa transaktioner på ett säkert sätt och "liggaren" delas mellan massor av datorer så ingen kan manipulera den. Men hur är det med identiteten på den som använder valutan? Om jag tex köper en klocka av @yonsson och betalar med en bitcoin, vad kan "allmänheten" se?
Allmänheten kan se att ett visst antal bitcoins förts över från en adress till en annan. Sen om man kan spåra en adress till en specifik person beror helt enkelt på hur "bitcoinsen" överfördes till adressen till att börja med.

Senast ändrad:
Tack för tipset @yonsson och ni andra. Spicade upp mitt och sambons ISK med certifikat i BTC på Avanza istället för att sitta i pissfonder som går upp 8 procent vart annat år.

Nu är det bara glömma bort skiten och hoppas man inte missade hela uppgången med BTC. Det här känns som riktiga pengar jämfört med pengar som man har på obskyra online-börser.

Tack för tipset @yonsson och ni andra. Spicade upp mitt och sambons ISK med certifikat i BTC på Avanza istället för att sitta i pissfonder som går upp 8 procent vart annat år.

Nu är det bara glömma bort skiten och hoppas man inte missade hela uppgången med BTC. Det här känns som riktiga pengar jämfört med pengar som man har på obskyra online-börser.
Håller tummarna :)

Fonder ÄR tråkigt men det är också säkrare. Jag höll på med i princip enbart högriskaktier för ett tag sedan, det lönade sig riktigt bra men man måste ju bevaka hela tiden, jäkla meck.

Vilken resa LTC gjort de senaste dagarna.. Stört.. Uppe på 4:e plats igen i market cap.

ltc.png

Förlåt att jag hoppar in sent och det säkert har överlagts tidigare i tråden men om någon har lite tid att avvara för att svara på en fråga, var köper man på enklaste och smidigaste sättet olika bitcoins? Typ helst inte svårare än Avanza och lika säkert. Vet att Avanza handlar cert i Bitcoin men tror att det är lite sent att eventuellt hoppa på tåget för Bitcoin nu? och att man istället borde satsa på typ ether.

Förlåt att jag hoppar in sent och det säkert har överlagts tidigare i tråden men om någon har lite tid att avvara för att svara på en fråga, var köper man på enklaste och smidigaste sättet olika bitcoins? Typ helst inte svårare än Avanza och lika säkert. Vet att Avanza handlar cert i Bitcoin men tror att det är lite sent att eventuellt hoppa på tåget för Bitcoin nu? och att man istället borde satsa på typ ether.
Ethereum finnns också på Avanza.

https://www.avanza.se/borshandlade-...torg/om-certifikatet.html/791709/ethereum-xbt

Snyggt... är det värt Avanzas courtage då eller borde man använda någon annan tjänst där man köper kryptovalutan direkt?
Jag kan rekommendera Bitfinex. Ganska enkelt och smidigt :) Körde tidigare Kraken som eventuellt har ett lite enklare GUI, men den sidan är nere 90% av tiden så ingen vits att försöka handla där.

Gällande courtage får någon annan svara på det då jag aldrig handlat cert/CFD

Tillbaka
Topp