Men visst sker det i realtid?Nej, Bitcoin XBT ligger på First North och handlas endast under marknadens öppettider.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men visst sker det i realtid?Nej, Bitcoin XBT ligger på First North och handlas endast under marknadens öppettider.
Allmänheten kan se att ett visst antal bitcoins förts över från en adress till en annan. Sen om man kan spåra en adress till en specifik person beror helt enkelt på hur "bitcoinsen" överfördes till adressen till att börja med.Den stora grejen med kryptovalutor ska ju vara blockkedjan som gör att man kan följa transaktioner på ett säkert sätt och "liggaren" delas mellan massor av datorer så ingen kan manipulera den. Men hur är det med identiteten på den som använder valutan? Om jag tex köper en klocka av @yonsson och betalar med en bitcoin, vad kan "allmänheten" se?
Ja, i praktiken funkar det som att köpa aktier.Men visst sker det i realtid?
Just nu ligger 440 miljarder dollar i kryptovalutor.. Var tror ni vi ligger denna tid nästa år?
Just nu ligger kryptovalutor på 1/20 av allt guld (~ 8 tusen miljarder dollar). Vore det helt sjukt om siffran gick ner till 1/10 ? (förutsatt att guldpriserna ligger stabilt)Dubbelt, minst. (Fan vad jag ska få äta upp det här)
Jag höjer med fyrdubbeltDubbelt, minst. (Fan vad jag ska få äta upp det här)
Just nu ligger kryptovalutor på 1/20 av allt guld (~ 8 tusen miljarder dollar). Vore det helt sjukt om siffran gick ner till 1/10 ? (förutsatt att guldpriserna ligger stabilt)
Jag höjer med fyrdubbelt![]()
Jag tycker det är ganska sjukt så fort man inte kan ta på det man ägerJust nu ligger kryptovalutor på 1/20 av allt guld (~ 8 tusen miljarder dollar). Vore det helt sjukt om siffran gick ner till 1/10 ? (förutsatt att guldpriserna ligger stabilt)
Håller med! Känns galet... Men roligtJag tycker det är ganska sjukt så fort man inte kan ta på det man äger![]()
Håller tummarnaTack för tipset @yonsson och ni andra. Spicade upp mitt och sambons ISK med certifikat i BTC på Avanza istället för att sitta i pissfonder som går upp 8 procent vart annat år.
Nu är det bara glömma bort skiten och hoppas man inte missade hela uppgången med BTC. Det här känns som riktiga pengar jämfört med pengar som man har på obskyra online-börser.
Fonder ÄR tråkigt men det är också säkrare. Jag höll på med i princip enbart högriskaktier för ett tag sedan, det lönade sig riktigt bra men man måste ju bevaka hela tiden, jäkla meck.Tack för tipset @yonsson och ni andra. Spicade upp mitt och sambons ISK med certifikat i BTC på Avanza istället för att sitta i pissfonder som går upp 8 procent vart annat år.
Vet inte exakta fördröjningen men någorlunda realtid ska det nog va?Men visst sker det i realtid?
Hur tänker du nu menar du?Det här känns som riktiga pengar jämfört med pengar som man har på obskyra online-börser.
Hur tänker du nu menar du?![]()
Ok. Hoppas dina pensions-bitcoin fortsätter tuffa på !Mina Avanza pengar är ju för pensionen. Lekpengar på konstiga börser som handlar med konstiga saker som iota, ripple och neo känns mindre på riktigt...![]()
Så länge du inte rör dig inom ett ISK/KF's skal så skall du ta upp vinsten I deklarationen.Hur ser det ut med beskattning när man säljer från t.ex kraken. Är det 30% av vinsten man har gjort?
Litecoin går ganska braglad jag hann sätta in lite till i går kväll
![]()
Ethereum finnns också på Avanza.Förlåt att jag hoppar in sent och det säkert har överlagts tidigare i tråden men om någon har lite tid att avvara för att svara på en fråga, var köper man på enklaste och smidigaste sättet olika bitcoins? Typ helst inte svårare än Avanza och lika säkert. Vet att Avanza handlar cert i Bitcoin men tror att det är lite sent att eventuellt hoppa på tåget för Bitcoin nu? och att man istället borde satsa på typ ether.
Snyggt... är det värt Avanzas courtage då eller borde man använda någon annan tjänst där man köper kryptovalutan direkt?Ethereum finnns också på Avanza.
https://www.avanza.se/borshandlade-...torg/om-certifikatet.html/791709/ethereum-xbt
Jag kan rekommendera Bitfinex. Ganska enkelt och smidigtSnyggt... är det värt Avanzas courtage då eller borde man använda någon annan tjänst där man köper kryptovalutan direkt?
Verkligen insane uppgångHelt galen uppgång de senaste dagarna minst sagt. Jag är ganska nöjd med att ha hållit kvar en del av mitt innehåll av LTC sedan jag minade dessa för massa år sedan.