Ja precis, tänkte om du läste på om den. Varför tycker du att segwit är dåligt?Nej? segwit2x stoppades ju.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja precis, tänkte om du läste på om den. Varför tycker du att segwit är dåligt?Nej? segwit2x stoppades ju.
Det kan jag inte sia om, konstaterade bara att det finns risker med segwit. Rent tekniskt och säkerhetsmässigt tycks det ju inte helt fool proof att transaktioner kommer att gå via tredje part.Ja precis, tänkte om du läste på om den. Varför tycker du att segwit är dåligt?
Sorry, läste ditt ursprungliga inlägg helt fel. Av någon anledning trodd jag du skrev att segwit var dåligt. Lång dag.Det kan jag inte sia om, konstaterade bara att det finns risker med segwit. Rent tekniskt och säkerhetsmässigt tycks det ju inte helt fool proof att transaktioner kommer att gå via tredje part.
Och nu börjar det tydligen att belånas bostäder för att köpa BTC. Vad kan gå fel?
https://www.cnbc.com/2017/12/11/people-are-taking-out-mortgages-to-buy-bitcoin-says-joseph-borg.html
Man blir aldrig nöjd.Fyfan. Sålde av mina litecoins för drygt 2v sen för 80€
Man blir aldrig nöjd.
1. Varför sålde jag nu??
2. Varför investerade jag inte mer??
3. Varför gick jag in i det här nu när det sjunker så??
Så kan det gå. Jag sålde en hel del bitcoins i sena sommaren (skitnöjd då) som skulle varit sjusiffriga fuckoff-pengar nu. Men vad ska man göra? Easy comes easy goes. Lika glad ändå.Fyfan. Sålde av mina litecoins för drygt 2v sen för 80€
Ja, man kan ju dra det där resonemanget precis hur långt som helst. Typ "varför, åh varfööööör köpte jag inte BTC för hela mitt sparkapital samt belånade huset för att få loss mer att gå All in med för två år sen...?"Så kan det gå. Jag sålde en hel del bitcoins i sena sommaren (skitnöjd då) som skulle varit sjusiffriga fuckoff-pengar nu. Men vad ska man göra? Easy comes easy goes. Lika glad ändå.
Du kanske missade att jag skrev att jag är ”lika glad ändå”. Jag gör alltid likadant oavsett. Allt efter uppsatta mål, sen sälj/köp. Samma sak med Finger faktiskt, sålde av alldeles för tidigt med facit i hand. Men å andra sidan har man klarar sig bra vid nedgångar också, som finanskrisen.Ja, man kan ju dra det där resonemanget precis hur långt som helst. Typ "varför, åh varfööööör köpte jag inte BTC för hela mitt sparkapital samt belånade huset för att få loss mer att gå All in med för två år sen...?"
Ersätt BTC med FING under lämplig tidsrymd, eller valfritt It-bolag 1999, etc.
Om du tror på en fortsatt kraftig uppgång så är det självklart värt det eftersom du kan handla i en ISK eller KF med mycket lägre skatt.Snyggt... är det värt Avanzas courtage då eller borde man använda någon annan tjänst där man köper kryptovalutan direkt?
https://www.skatteverket.se/privat/...tuellavalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.htmlHur ser det ut med beskattning när man säljer från t.ex kraken. Är det 30% av vinsten man har gjort?
Tror ni Avanza kommer ta in Litecoin? Skulle vara skönt att enbart köra Avanza.
Därav min formulering, skulle vara sköntSkönt? Ja. Värt? Förmodligen inte. Att köra krypto via Avanza ö.h.t dvs.
Varför är det inte värt det?Skönt? Ja. Värt? Förmodligen inte. Att köra krypto via Avanza ö.h.t dvs.
Varför är det inte värt det?
SkattemässigtVarför skulle det va värt snarare?
Skattemässigt
Ju högre vinst, desto mer fördelaktigt med ISK?Om krypto fortsätter gå som det gör kmr inte ISK spela roll iaf, eller om man redan har hyfsat belopp.
Tur att jag inte lyckades blanka. Nya highs för BTC.Och nu ser den väldigt svag ut. Nu tror jag det är källaren som gäller för BTC.
Ju högre vinst, desto mer fördelaktigt med ISK?
Förklara gärna, för jag hade tänkt göra framtida köp av bitcoin och ether i en ISK istället för KrakenInte så simpelt.
Jo.Inte så simpelt.
Inte så simpelt.
Isf är det ju mer en fråga om att ISK inte ens är tillåtet?Kan det va så att du inte är skriven i Sverige?
Isf är det ju mer en fråga om att ISK inte ens är tillåtet?