• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Tack för tipset men som jag skrev i ursprungsfrågan så kan jag inte använda Bitfinex om det krävs verifering från arbetsgivare/lönespecfikation?
Jag tar gärna invite från någon vänlig själ om det är en väg runt!
Bittrex finns som alternativ. Många valutor. Själv har jag inte verifierat så vet ej vad som krävs för att ta ut o in Fiat. Skickat över eth o BTC dit. Helt ok gränssnitt, hur safe det är kan jag inte svara på.
 
Är det någon mer än mig som minar crypto? Jag har nämnt det tidigare, jag har lagt in en hel del i Genesis-mining och kan bekräfta att jag går plus nu. Med det menar jag att pengarna jag lagt in är betalda och att det nu är free money så att säga. Sen kan man ju givetviss resonera att om jag köpt bitcoins eller IOTA för pengarna istället så skulle det ha gått bättre. Det jag är ute efter är en passiv inkomst som jag får in varje dag.
Nu har det gått väldigt bra för ETC och LTC som jag minar så inkomsten börjar bli riktigt trevlig varje månad.
 
$24 million iced tea company says it's pivoting to the blockchain, and its stock jumps more than 200%

  • Farmingdale, New York-based beverage maker Long Island Iced Tea says it's changing its name to "Long Blockchain Corp." as it shifts its focus to investing in the technology behind bitcoin.
  • Shares soar 200 in the open percent, although the company says it's only in the "preliminary stages" of evaluating potential business opportunities in blockchain.
  • The company said it's still going to make iced tea and other juice beverages. As of Wednesday, it had a market value of just $23.8 million.
100% Hållbart!
https://www.cnbc.com/2017/12/21/long-island-iced-tea-micro-cap-adds-blockchain-to-name-and-stock-soars.html
 
$24 million iced tea company says it's pivoting to the blockchain, and its stock jumps more than 200%

  • Farmingdale, New York-based beverage maker Long Island Iced Tea says it's changing its name to "Long Blockchain Corp." as it shifts its focus to investing in the technology behind bitcoin.
  • Shares soar 200 in the open percent, although the company says it's only in the "preliminary stages" of evaluating potential business opportunities in blockchain.
  • The company said it's still going to make iced tea and other juice beverages. As of Wednesday, it had a market value of just $23.8 million.
100% Hållbart!
https://www.cnbc.com/2017/12/21/long-island-iced-tea-micro-cap-adds-blockchain-to-name-and-stock-soars.html
ok köpte, tack för tipset!
 
Är det någon mer än mig som minar crypto? Jag har nämnt det tidigare, jag har lagt in en hel del i Genesis-mining och kan bekräfta att jag går plus nu. Med det menar jag att pengarna jag lagt in är betalda och att det nu är free money så att säga. Sen kan man ju givetviss resonera att om jag köpt bitcoins eller IOTA för pengarna istället så skulle det ha gått bättre. Det jag är ute efter är en passiv inkomst som jag får in varje dag.
Nu har det gått väldigt bra för ETC och LTC som jag minar så inkomsten börjar bli riktigt trevlig varje månad.
Passiv inkomst är inte så dumt!
Majnar lite Monero vilket går helt ok. Är sämre på att köpa och sälja. Sålde en stor del aktier härom veckan för att återigen hoppa på Bitcointåget. Köpte för 795:- på Avanza. Gick upp till 810:- ca och dök sedan. Sålde för 795:- (stop loss) och bestämmer mig istället för att köpa lite verge och Monero.
Svårt dock att signa upp sig på sidor där man kan köpa dessa.
 
Passiv inkomst är inte så dumt!
Majnar lite Monero vilket går helt ok. Är sämre på att köpa och sälja. Sålde en stor del aktier härom veckan för att återigen hoppa på Bitcointåget. Köpte för 795:- på Avanza. Gick upp till 810:- ca och dök sedan. Sålde för 795:- (stop loss) och bestämmer mig istället för att köpa lite verge och Monero.
Svårt dock att signa upp sig på sidor där man kan köpa dessa.
Jag har gett upp lite med att signa på någon exchange. Verkar svårt att hitta något vettigt som också fungerar (med fler än typ fyra coins, där man inte måste redovisa helt släktträdet tillbaka till Hedenhös och be chefen faxa in att man är reko).
Hittar du nåt får du gärna tipsa! :)

Skapligt ras på Bitcoin och Ether från igår btw!
 
Nu är jag glad att jag hade stop loss på eth 720euro. :D

Vart är vi?


CEE12DA1-E7C0-4ADF-916F-28A52679CD48.png
 
Valde lämna Litecoin medans jag fortfarande hade en bra vinst på ca 70% .
Jag hoppas jag kan hoppa på tåget så snart det vänder upp igen, och när är de egentligen ?:)
 
Nu är jag glad att jag hade stop loss på eth 720euro. :D
Vart är vi?
CEE12DA1-E7C0-4ADF-916F-28A52679CD48.png
D80CFB9F-6CD3-4123-A694-AF295D863108.jpeg

:) Eller lite tidigare kanske. Jag tror många kommer få panik nu, lär ju hålla i sig ett tag. Folk kommer försöka stödköpa men det är ju rätt lönlöst när paniken utbryter.

Bitcoin ät kul men att förutsätta utvecklingen närmaste dagarna är ju näst intill omöjligt. Att inte kunna sälja under julhelgen känns ju direkt livsfarligt.
 
Tillbaka
Topp