• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Ett exempel på hur galet systemet är idag.

Jag ska köpa den här klockan: https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id5571951.htm
Har pratat med säljaren och affärren är klar. Nu kommer betalningen....
De kan bara ta emot SEPA betalning vilket innebär för mig:

1. Jag måste föra över FIAT-pengar till mitt bankkonto (Har små-potatis på mitt normala konto)
2. Jag behöver skapa en SEPA överföring (krångligt som satan) - Tar minst 3 dagar. Nu är det lördag, först få in FIAT, är på mitt konto på Onsdag nästa vecka. Därefter en SEPA till säljaren. Pengarna på deras konto 3-4 bankdagar därefter. Så säljaren har sina pengar på kontot om 9 dagar ca. I bästa läget 6 dagar.

Jag hade kunnat skicka 1,6 bitcoins till säljaren nu och de hade varit framme om 10 minuter.
jag kan sälja min datejust till dig för 1,6 bitcoin;)
 
Alltså. Tänkte köpa verge är dom låg på 9 cent igår vid dippen. Fick inte överföringen att fungera så jag sket i dit. Vaknar upp och ser att det stått 16 cent nu. Fuuuuck
 
D80CFB9F-6CD3-4123-A694-AF295D863108.jpeg

:) Eller lite tidigare kanske. Jag tror många kommer få panik nu, lär ju hålla i sig ett tag. Folk kommer försöka stödköpa men det är ju rätt lönlöst när paniken utbryter.
Bitcoin ät kul men att förutsätta utvecklingen närmaste dagarna är ju näst intill omöjligt. Att inte kunna sälja under julhelgen känns ju direkt livsfarligt.
Moment of truth

Screenshot_20171223-091458_1bjj.png
 
Jag har XMR ja, alltid haft - tror på anonymiteten i systemet och därför jag vikt en slant åt det.

Jag gjorde något i går som jag tror på; tog 10 talet coins och tog hela min vinst som jag hade genererat och lagt undan innan droppen här om dagen och nu spridit ut allt på dessa coins. Nu tänkte jag stänga bevakning på denna tråd och inte logga in på mitt crypto konto för än i påsk igen och förhoppningsvis så ligger jag bra till :)

Håll tummarna för mig nu så kanske även jag kan få råd att köpa min drömklocka någon gång (AP RoyalOak i någon skoj metal) .... men med min vanliga tur så blir det väll en vattenskadad SKX007 jag får råd med.
 
Tror fortfarande att det fundamentala värdet för btc är 0. Ta det försiktigt!
BTC specifikt eller gäller det alla andra vslutor också? Man får komma ihåg att det är den tunga handeln/spekulationen som förstört ryktet/funktionaliteten för BTC.
Jag tycker fortfarande att det är hur coolt som helst att ett helt öppet ocentraliserat projekt kan spöa bankernas transaktionstider och sudda ut landsgränser.
 
BTC specifikt eller gäller det alla andra vslutor också? Man får komma ihåg att det är den tunga handeln/spekulationen som förstört ryktet/funktionaliteten för BTC.
Jag tycker fortfarande att det är hur coolt som helst att ett helt öppet ocentraliserat projekt kan spöa bankernas transaktionstider och sudda ut landsgränser.
Håller med om att det är coolt och bra med konkurrensen med bankerna, speciellt om tider och kostnader är mycket lägre. Tycker dock att spekulationen i kryptovalutor är fel och motverkar dess syfte. Sen har jag själv tjänat en del pengar på det under året, så jag ska inte kasta sten i ett glashus genom att säga att ni inte ska spekulera i kryptovalutor :)
 
Hear hear, jag sitter i bitcoin certet på avanza, utöver de har jag ripple, monero, lumen, EOS och Dash. Igår var en minst sagt svettig dag på kryptomarknaden men nu är jag ca 10% ifrån ATH. Spännande detta ;)
Ja, gårdagen var extremt spännande. Köpte på mig lite mer moneros. Kör coinbase, shapeshift och mymonero. Är ju lite bökigt att köpa dock.... :)
 
Ja, gårdagen var extremt spännande. Köpte på mig lite mer moneros. Kör coinbase, shapeshift och mymonero. Är ju lite bökigt att köpa dock.... :)
Det går lite mode i vilka coins som går bäst. Tycker det svänger i ungefär tvådagars perioder. Ena dagen går LTC +25% och nästa dag går XMR upp 25%, och så håller det på. Eller rättare sagt, har hållt på, nu känns det inte lika självklart längre.
 
BTC specifikt eller gäller det alla andra vslutor också? Man får komma ihåg att det är den tunga handeln/spekulationen som förstört ryktet/funktionaliteten för BTC.
Jag tycker fortfarande att det är hur coolt som helst att ett helt öppet ocentraliserat projekt kan spöa bankernas transaktionstider och sudda ut landsgränser.
BTC specifikt. En eller flera mer effektiva valutor kommer att bli kvar. Men btc är mest känd och en krasch där kommer att smita av sig på övriga.
 
Tillbaka
Topp