Har läst ett antal sidor i tråden och är nu inne på att skaffa mig ett litet innehav av kryptovaluta själv. Tanken är att under semestern sitta och bevaka innehavet och sälja/köpa vid uppgång nedgång. Lite dagtrading med andra ord. Vad är skillnaden mellan att använda sig av exempelvis Coinbase gentemot Avanzas certifikat?
När jobbet drar igång igen finns inte tid att sitta och kolla kurser dagtid. Då tänkte jag sätta in de pengar som finns kvar (om det blir några kvar) långsiktigt. Ska man dela upp dessa mellan lite ETH och BTC eller bara satsa på BTC?
En sista fråga. Om jag lägger en order på Avanza ikväll på deras BTC cert, blir köpet till den kursen som står där eller justeras denna när de öppnar för handel? Kanske inte ens går att handla nu?
Förstår om detta är väldigt basis frågor, men är tacksam för stöd.
När jobbet drar igång igen finns inte tid att sitta och kolla kurser dagtid. Då tänkte jag sätta in de pengar som finns kvar (om det blir några kvar) långsiktigt. Ska man dela upp dessa mellan lite ETH och BTC eller bara satsa på BTC?
En sista fråga. Om jag lägger en order på Avanza ikväll på deras BTC cert, blir köpet till den kursen som står där eller justeras denna när de öppnar för handel? Kanske inte ens går att handla nu?
Förstår om detta är väldigt basis frågor, men är tacksam för stöd.