• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Herreminje.

Inte så jäkla svårt att ta reda på var Ripple handlas och hur man tar ut pengar! Läs tråden, kolla på andra forum och sök på Google.
 
Ursäkta min lathet... Men ibland så kan man ju få bra tips (vilket jag fått hittills här..) och varför uppfinna hjulet en gång till...
Ngn som inte fått sitt morgon kaffe...;)
 
Ursäkta mig, kände bara.. två lätta frågor i rad....

Man kan handla Ripple på Poloniex och man kan sälja och hämta ut via Coinbase. Finns förstås fler alternativ...
 
Sålde 1/3 av mitt innehav på 2,21. Kommer säkert få ångra mig..
Gjorde exakt samma sak. Har cashat ut min investering och gjort en vinst, även efter avdrag av vinstskatt.
Mer än dubblat min investering efter avdrag, så det finns inte mycket att ångra där.
Har rätt mycket kvar ändå, så vi får se hur det går.
 
Screenshot_20171230-142613_1ndnd.png


Market Cap: $552 111 324 321

Har vi möjligtvis nått taket ? Mycket struggle nu
 
Funtar på att känna på Ripple under nyårshelgen, om det går under 1.7 aå tar jag nog de btc jag har och går in i ripple med den (kaffepengen).
Tror att ripple går vidare upp, dock inte i denna takt, så klart.

Gick själv in med lite kaffepengar i Ripple under dagen. Tror på den i det långa loppet. Nu får de sitta kvar på Binance under ett längre tag. Jäkla upp och ner under dagen...
 
Så går det när skaparen säljer iväg alla sina Litecoins. Ger inget förtroende direkt. Sedan kan han spela på sitt att det är hans baby osv, men det är ingen vettig som köper det. Hade han trott på det hade han inte sålt ALLT. Otroligt osmart gjort av Charlie.
Håller med dig. Riktigt dum move av honom. Sen är hans beteende på twitter nästan värre än Donald Trumps.
 
Nu har man reggat sig på både Coinbase och Binance. Ripple (XRP) är den valutan jag läst mest om så tänkte kasta in en summa jag har råd att förlora (2000-4000kr) och sen bara låta det sitta där tills nästa år. Har ni några andra tips? Läste några sidor bak att ett tips var att sprida dom i olika krypto-valutor eller ska man köra allt på samma om dom ändå ska sitta där? Tack. :)
 
Nu har man reggat sig på både Coinbase och Binance. Ripple (XRP) är den valutan jag läst mest om så tänkte kasta in en summa jag har råd att förlora (2000-4000kr) och sen bara låta det sitta där tills nästa år. Har ni några andra tips? Läste några sidor bak att ett tips var att sprida dom i olika krypto-valutor eller ska man köra allt på samma om dom ändå ska sitta där? Tack. :)
Gör en fundamental analys av topp tio market caps intrinsic value och allokera ut månadspengen enligt dina slutsatser.
 
Kul att ETH har nått en ATH nu :)

.. och @GordonG , jag håller hårt i mina NAV

EDIT: Vart försvann Gordon :eek:

EDIT 2: Jaha, han heter numera @Chad
 
All time high idag nu för mig. Det är jäkligt besvärligt det här med eventuell vinst och hur man ska tänka. Jag har en tendens att hålla kvar för länge, antagligen för att man är sniken och vill ha mer.

Men hur tänker ni? Har fyra olika valutor. Hur högt ska det gå innan man säljer av, en del åtminstone? Det är ju inga pengar jag behöver, men man vill inte bli stående med svarte petter den dagen eventuell framtida stor-nedgång (aka "krasch") kommer.

Läst att många säljer av 1/3 när det har gått upp 3x pengarna, sen fortsätter man och säljer av eftersom det stiger. Men samtidigt vill man ju inte sälja bort saker som har ökat så mycket i värde och har potential för att öka vidare. Det är ju här snålheten kommer in.
 
All time high idag nu för mig. Det är jäkligt besvärligt det här med eventuell vinst och hur man ska tänka. Jag har en tendens att hålla kvar för länge, antagligen för att man är sniken och vill ha mer.

Men hur tänker ni? Har fyra olika valutor. Hur högt ska det gå innan man säljer av, en del åtminstone? Det är ju inga pengar jag behöver, men man vill inte bli stående med svarte petter den dagen eventuell framtida stor-nedgång (aka "krasch") kommer.

Läst att många säljer av 1/3 när det har gått upp 3x pengarna, sen fortsätter man och säljer av eftersom det stiger. Men samtidigt vill man ju inte sälja bort saker som har ökat så mycket i värde och har potential för att öka vidare. Det är ju här snålheten kommer in.
Jag säljer inte igen förrän jag kommit upp i en summa som faktiskt ger mig något. Är villig att förlora den lilla summan jag ligger ute med just nu.
 
All time high idag nu för mig. Det är jäkligt besvärligt det här med eventuell vinst och hur man ska tänka. Jag har en tendens att hålla kvar för länge, antagligen för att man är sniken och vill ha mer.

Men hur tänker ni? Har fyra olika valutor. Hur högt ska det gå innan man säljer av, en del åtminstone? Det är ju inga pengar jag behöver, men man vill inte bli stående med svarte petter den dagen eventuell framtida stor-nedgång (aka "krasch") kommer.

Läst att många säljer av 1/3 när det har gått upp 3x pengarna, sen fortsätter man och säljer av eftersom det stiger. Men samtidigt vill man ju inte sälja bort saker som har ökat så mycket i värde och har potential för att öka vidare. Det är ju här snålheten kommer in.
Är väl rätt enkelt. Sälj av gradvis som du säger om du inte har råd/känner dig okej med att förlora allt. Om/när det väl kraschar så kommer du inte att ha en sportmössa att hinna med.

Jag sysslar inte med bitcoins men resonemanget känns rätt logiskt med tanke på risken.
 
All time high idag nu för mig. Det är jäkligt besvärligt det här med eventuell vinst och hur man ska tänka. Jag har en tendens att hålla kvar för länge, antagligen för att man är sniken och vill ha mer.

Men hur tänker ni? Har fyra olika valutor. Hur högt ska det gå innan man säljer av, en del åtminstone? Det är ju inga pengar jag behöver, men man vill inte bli stående med svarte petter den dagen eventuell framtida stor-nedgång (aka "krasch") kommer.

Läst att många säljer av 1/3 när det har gått upp 3x pengarna, sen fortsätter man och säljer av eftersom det stiger. Men samtidigt vill man ju inte sälja bort saker som har ökat så mycket i värde och har potential för att öka vidare. Det är ju här snålheten kommer in.

Edit: har ändrat efter att @Veratio citerat. Förlåt
Jag förstår dig. Har "investerat" kaffepengar, och "tjänat" en risig DJ på några månader.
Tramsigt.
Jag har tänkt så här, jag kliver ur när jag börjar tänka på att den summa jag har i krypto faktiskt börjar bli så pass att det skulle spela roll för min ekonomi.
Jag kliver ur då jag kan lösa huslånet :D

Ska dock kliva ur BTC helt, tror (hittepå-analys) inte på att den någonsin blir en valuta på riktigt.
 
Jag säljer inte igen förrän jag kommit upp i en summa som faktiskt ger mig något. Är villig att förlora den lilla summan jag ligger ute med just nu.

Jo, jag är också villig att förlora det jag har satt in, men samtidigt måste jag ju säga att vinsten nästan motsvarar det jag har på sparkontot nu - och det har tagit flera år att spara ihop till. Fast när sjutton är det nog!? AAaargh, supersvårt.

Är väl rätt enkelt. Sälj av gradvis som du säger om du inte har råd/känner dig okej med att förlora allt. Om/när det väl kraschar så kommer du inte att ha en sportmössa att hinna med.

Jag sysslar inte med bitcoins men resonemanget känns rätt logiskt med tanke på risken.

I normalfallet håller jag med dig Per, så har jag gjort när det gäller andra investeringar. Men känns inte som att det följer samma norm det här med krypto!

Jag förstår dig. Har "investerat" kaffepengar, och "tjänat" en risig DJ på några månader.
Tramsigt.
Jag har tänkt så här, har satt en "lägstanivå" på hur länge jag ska hålla varje valuta. Justerar allt eftersom, och har tänkt sälja tidigt. Behövs inte många procent ned för att jag säljer.
Det som kan fucka upp min plan är ju att Kraken kraschar så fort det händer något, men så är det ibland.
Plan B är att kliva ur då jag kan lösa huslånet :D

Ska även kliva ur BTC helt, tror (hittepå-analys) inte på att den någonsin blir en valuta på riktigt.

Jag har varit lite dålig att följa varje valutas gång, men har en som gått sämre än de andra. Har inget BTC alls, trodde inte på den när den låg på 5 000 usd och tror inte mer på den nu. Önskar att jag hade trott på den mer. :D

Ska tänka lite under dagen...

Tack för åsikterna!
 
Tillbaka
Topp