• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

azcii

Patek
2-Faktor
17v9dv97x5wy.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Haha gick ur ETH cert i dag. Var som mest ner 20k. Gick +/- 0 till slut. Nervigt det här. Gick in med för mycket och för sent för att kunna slappna av. Lycka till!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni, blir det nån dip på Ripple snart eller kommer den fortsätta som en raket uppåt? Ska man sitta uppe en stund och försöka langa in lite stålar på Binance :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Dum fråga kanske men vart handlar ni era kryptovalutor? Avanza visar bara? Coinbase är det en bra ställe för en nybörjare?
Bitfinex kör jag. Du kan även köra coinbase för att köpa 4 valutor. Annars kan du även beställa en hårdvaruplånbok (exempelvis ledger nano s) och köpa litecoin som du sedan gör om till andra valutor mha Shapeshift
 
Hej,

Reggade mig på Binance.com, är det samma som Binance.se? På Binance.se kan man tydligen swisha(?) pengar för att börja handla, hänger sidorna ihop?

Annars måste man ha eth eller btc för att kunna handla på Binance.com?

Med vänlig hälsning,
N
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni om utveckligen på Ethereum? Jag tänkte handla där men är dåligt påläst. Vad jag läste på andra forum om valutan så tror dom att den bara kommer fortsätta gå upp. Sen är jag bekväm av mig också och gillar att det är enkelt i Coinbase köp/sälj
 

donpasta

Rolex
Bitfinex kör jag. Du kan även köra coinbase för att köpa 4 valutor. Annars kan du även beställa en hårdvaruplånbok (exempelvis ledger nano s) och köpa litecoin som du sedan gör om till andra valutor mha Shapeshift

Om jag reggar mig på Bitfinex. Så kan jag handla kryptovalutor där och Bitfinex är min "plånbok" där valutorna förvaras? Är helt ny på detta försöker lära mig men vad jag kunnat lära på nätet så måste man först köpa valutor på ett ställe och sen förvara dem på ett annat ställe?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Om jag reggar mig på Bitfinex. Så kan jag handla kryptovalutor där och Bitfinex är min "plånbok" där valutorna förvaras? Är helt ny på detta försöker lära mig men vad jag kunnat lära på nätet så måste man först köpa valutor på ett ställe och sen förvara dem på ett annat ställe?
Du kan förvara de hos Bitfinex, men det rekommenderas alltid att ha de på din egen wallet så du faktiskt äger de. Det du gör då är att du köper krypto hos Bitfinex, sen för du över de till din egen adress.
 
Topp