D
Deleted member 5780
Guest
...vilket säger en del...Det där är ju bara löjligt. Finns ingen sida idag som har fått bra reviews.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...vilket säger en del...Det där är ju bara löjligt. Finns ingen sida idag som har fått bra reviews.
Tror han menar hemsidor överlag, inte bara cc exchanges....vilket säger en del...
Aha. Oavsett verkar det vara helt acceptabelt för många att pumpa in pengarna i ett svart hål och sen vara närmast tacksamma när det inte är en scam.Tror han menar hemsidor överlag, inte bara cc exchanges.
Japp... Tänk exempelvis Kraken och Bitfinex.. Hur många anställda kan de totalt ha? 20? Samtidigt har de miljoner användare som försöker använda deras tjänster varje dag. Inte konstigt att det inte går att få tag i deras kundtjänst.Aha. Oavsett verkar det vara helt acceptabelt för många att pumpa in pengarna i ett svart hål och sen vara närmast tacksamma när det inte är en scam.
Gick inte att verifiera mitt bankkonto. Försökte sätta in 1 EUR för att kunna göra ett uttag på hela summan men gick inte igenom.
BTW, var det några problem med uttaget hos Kraken? Hur många dagar tog det? Tänkte eftersom du tog ut typ 30 000 euro.Det var bara någon tusenlapp. Hade jag inte räknat hade jag fått skatta lite mer om jag räknat på 30 % av vinsten. (Eftersom jag gjort förlustaffärer med avdrag på 70 % osv)
Har tagit ut en del från Kraken och när man väl lyckas komma in på sidan och genomföra uttaget så gick det fint. På kontot nästa dag.BTW, var det några problem med uttaget hos Kraken? Hur många dagar tog det? Tänkte eftersom du tog ut typ 30 000 euro.
BTW, var det några problem med uttaget hos Kraken? Hur många dagar tog det? Tänkte eftersom du tog ut typ 30 000 euro.
Och ändå har det lugnat sig jämfört med för någon månad sedan. Tycker nog rent allmänt att det svänger betydligt mindre om dom stora valutorna numera jämfört med för en månad sedan och tidigare.
Vilken krytpvaluta är det som faktiskt är den som passar allra bäst för handel? Bitcoin var ju först, men fått oförtjänt med credd.
Ja låt oss höra lite förslag här i tråden om vilken valuta som skulle kunna vara den valutan som faktiskt kommer användas längre fram i framtiden, som en riktig valuta.
Hela grejen är ju att SKV inte klassar kryptovalutor som en utländsk valuta utan som en tillgång likt konst, aktier eller guld.
Det är därför de vill ha allt redovisat på samma sätt som om du skulle börjat med att köpa guld för SEK, använt guldet för att betala ett konstverk och sen sålt konstverket för 1000 H&M-aktier som till sist kan säljas för SEK. Att tillgångarna fluktuerar i värde är givet men förändrar inte redovisningsskyldigheten.
Jag förstår inte hur detta kan vara så problematiskt för den genomsnittlige chanstradern i denna tråd, som gör mindre än ett köp/sälj i timmen. Ni vill ju ändå ha koll på lönsamheten i er egen affär och måste isf ha kolla på transaktionerna. För ni sitter väl inte och masspsykosklickar på måfå under hejaropen som ekar i denna tråd?
Det var två bilder i artikeln. En där det var skrapat och en där det inte var skrapat.Nu förstår jag inte vad du menar Vilken andra bild?
Har de lanserat Ripple?hej i morgon introducerar coinbase ripple
så köp ripple nu
Jaha, men båda är ju fake Du genererar dina 24 ord direkt i enheten. Eftersom den är direkt kopplad till alla dina plånböcker är hela tanken att ingen annan än du ska kunna komma åt den.Det var två bilder i artikeln. En där det var skrapat och en där det inte var skrapat.
Okej! Trodde den ena var ok och den andra fakeJaha, men båda är ju fake Du genererar dina 24 ord direkt i enheten. Eftersom den är direkt kopplad till alla dina plånböcker är hela tanken att ingen annan än du ska kunna komma åt den.
Du måste ju tänka såhär:Och ändå har det lugnat sig jämfört med för någon månad sedan. Tycker nog rent allmänt att det svänger betydligt mindre om dom stora valutorna numera jämfört med för en månad sedan och tidigare.
När jag tänker efter/filosoferar lite såhär en söndagskväll.... Dom bra egenskaperna med kryptos (öppenhet, snabbhet, decentralisering, anonymitet etc) finns ju egentligen kvar oavsett hur dyra/billiga dom blir. Man kan alltid växla in kryptobeloppet man behöver just för tillfället och göra ett köp. Man måste ju inte ha krypton på hög för att kunna genomföra köpet. Funktionaliteten och fördelarna försvinner ju liksom inte för att dom ändrar värde.
Så egentligen... vad handlar hypen om? Varför blir kurserna så vansinnigt höga? Hur kunde det börja spekulationerna bli såhär galna? Finns det inga vuxna som tänker styra upp detta? Tänker jag för mycket?
Tror jag lägger in trådens första klockbild dessutom, jajamen, så illa är det
Det är inte så krångligt som det låter. Deklarationen är det som är mest besvärligt med om du bara köper ett antal olika och håller dom så är inte det heller något större problem.Är jävligt sugen på att gå in och köpa lite krypto, men det känns ju ruskigt krångligt att köpa/sälja...
lathet är en av få anledningar till varför alla inte blir rikaÄr jävligt sugen på att gå in och köpa lite krypto, men det känns ju ruskigt krångligt att köpa/sälja...
Får han bra pris på magsårsmedicin?Fick precis höra att en kollega utökade sitt bolån med 200 tk som han ska investera i krypto. Vad säger panelen om det?
Köp certifikat på Avanza (eller liknande) med ISK så slipper du fundera på skatter, strul med exchanges osv. Finns info om cert tidigare i tråden.Är jävligt sugen på att gå in och köpa lite krypto, men det känns ju ruskigt krångligt att köpa/sälja...
Att det låter jäkligt korkat!Fick precis höra att en kollega utökade sitt bolån med 200 tk som han ska investera i krypto. Vad säger panelen om det?
Undrar om någon Rolexhandlare kommer att acceptera krypto. Skulle nog gå bra
Fick precis höra att en kollega utökade sitt bolån med 200 tk som han ska investera i krypto. Vad säger panelen om det?
holy poopFick precis höra att en kollega utökade sitt bolån med 200 tk som han ska investera i krypto. Vad säger panelen om det?
Haha, omg..Fick precis höra att en kollega utökade sitt bolån med 200 tk som han ska investera i krypto. Vad säger panelen om det?