• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Om han som belånade bostaden (högre upp i tråden) hade minsta timing så har han tjänat ihop till en Sinn 103st vid det här laget. Vi snackar tjugo minuters arbete.

IMG_5502.JPG
Eller så satte han allt på rött och vann tillräckligt för en Daytona. YOLO eller vad nu kidzen säger.
 
Dippen man ser på coinmarket cap är betydligare rödare än vad min portfölj är idag, mycket beror på att dem tagit bort koreanska exchanges verkar de som... fun times ahead :)
 
Tänkte ge lite råd för er som vill börja att få avkastning på er krypto i form av "ränta" på coins. Jag använder bland annat Minexbank för att få passiv inkomst. Genom att låsa sina coins (parking coins) så får man ränta på dem. Just nu så ligger räntan på 18,4% för 1 månad. Det blir väldigt fort väldigt mycket när detta pågår månad efter månad (dubbling på ca 4 månader). Man kan välja att låsa sina coins 1, 7, 30 eller 365 dagar beroende på vad man har för strategi. Just nu är 30 dagar bäst då det är 18,5%.
Räntan varierar och uppdateras flera gånger i veckan beroende på hur krypto beter sig. Ett av de bästa ICO projekten jag varit med på helt klart.
Så här ser det ut när man parkerar:
Skärmbild från 2018-01-08 17-21-47.png

MNX myntet rör sig inte alls mycket (målet är max +-5% per dag) men ger en stadig inkomst för den som vill gå från att gambla sina vinster till mer försiktigt sparande.
Skärmbild från 2018-01-08 17-36-28.png


När du fått din ränta utbetald (görs automagiskt) så parkerar du dina coins igen. Du får då ränta på ränta effekten.
En annan bra sak som jag värderar är att när det flashcrashar som idag så rör sig knappt MNX allas. Den är sjukt stabil mot $.
Rekomenderas varmt för den som vill ta det lite lugnt i all denna hysteri.
En sak man inte får glömma är ju att parkera om sina mynt då tidsperioden gått ut. Gör man inte detta så missar man räntan.
Hodl all the way. King of the north!! ;)

Minexcoin: https://minexcoin.com/
Minexbank: https://minexbank.com/
App finns för android och Apple.
Interfacet är mycket enkelt att förstå sig på och allt fungerar mycket smidigt.

Skärmbild från 2018-01-08 17-34-40.png
 
Tänkte ge lite råd för er som vill börja att få avkastning på er krypto i form av "ränta" på coins. Jag använder bland annat Minexbank för att få passiv inkomst. Genom att låsa sina coins (parking coins) så får man ränta på dem. Just nu så ligger räntan på 18,4% för 1 månad. Det blir väldigt fort väldigt mycket när detta pågår månad efter månad (dubbling på ca 4 månader). Man kan välja att låsa sina coins 1, 7, 30 eller 365 dagar beroende på vad man har för strategi. Just nu är 30 dagar bäst då det är 18,5%.
Räntan varierar och uppdateras flera gånger i veckan beroende på hur krypto beter sig. Ett av de bästa ICO projekten jag varit med på helt klart.
Så här ser det ut när man parkerar:
Skärmbild från 2018-01-08 17-21-47.png

MNX myntet rör sig inte alls mycket (målet är max +-5% per dag) men ger en stadig inkomst för den som vill gå från att gambla sina vinster till mer försiktigt sparande. När du fått din ränta utbetald (görs automagiskt) så parkerar du dina coins igen. Du får då ränta på ränta effekten.
En annan bra sak som jag värderar är att när det flashcrashar som idag så rör sig knappt MNX allas. Den är sjukt stabil mot $.
Rekomenderas varmt för den som vill ta det lite lugnt i all denna hysteri.
En sak man inte får glömma är ju att parkera om sina mynt då tidsperioden gått ut. Gör man inte detta så missar man räntan.
Hodl all the way. King of the north!! ;)

Minexcoin: https://minexcoin.com/
Minexbank: https://minexbank.com/
App finns för android och Apple.
Interfacet är mycket enkelt att förstå sig på och allt fungerar mycket smidigt.

Skärmbild från 2018-01-08 17-34-40.png

Innebär detta att man missar coinets vanliga upp och nedgång?
 
Innebär detta att man missar coinets vanliga upp och nedgång?
Du kan inte sälja dina coins när de är parkerade, då måste du avbryta den pågående parkeringen, därefter flytta dem till börsen och sen sälja.
Poängen med coinet är att bara sälja så mycket du behöver (mindre än vad du får idealiskt så ökar du).
Ju högre pris på myntet, ju lägre ränta. Deras whitepapper förklarar allt väldigt bra.
Går att läsa här: https://minexcoin.com/html/download/wpeng.pdf
 
Du kan inte sälja dina coins när de är parkerade, då måste du avbryta den pågående parkeringen, därefter flytta dem till börsen och sen sälja.
Poängen med coinet är att bara sälja så mycket du behöver (mindre än vad du får idealiskt så ökar du).
Ju högre pris på myntet, ju lägre ränta. Deras whitepapper förklarar allt väldigt bra.
Går att läsa här: https://minexcoin.com/html/download/wpeng.pdf

Ahok, så man växlar in sina nuvarande coins mot deras s.a.s?
 
Tänkte ge lite råd för er som vill börja att få avkastning på er krypto i form av "ränta" på coins. Jag använder bland annat Minexbank för att få passiv inkomst. Genom att låsa sina coins (parking coins) så får man ränta på dem. Just nu så ligger räntan på 18,4% för 1 månad. Det blir väldigt fort väldigt mycket när detta pågår månad efter månad (dubbling på ca 4 månader). Man kan välja att låsa sina coins 1, 7, 30 eller 365 dagar beroende på vad man har för strategi. Just nu är 30 dagar bäst då det är 18,5%.
Räntan varierar och uppdateras flera gånger i veckan beroende på hur krypto beter sig. Ett av de bästa ICO projekten jag varit med på helt klart.
Så här ser det ut när man parkerar:
Skärmbild från 2018-01-08 17-21-47.png

MNX myntet rör sig inte alls mycket (målet är max +-5% per dag) men ger en stadig inkomst för den som vill gå från att gambla sina vinster till mer försiktigt sparande.
Skärmbild från 2018-01-08 17-36-28.png


När du fått din ränta utbetald (görs automagiskt) så parkerar du dina coins igen. Du får då ränta på ränta effekten.
En annan bra sak som jag värderar är att när det flashcrashar som idag så rör sig knappt MNX allas. Den är sjukt stabil mot $.
Rekomenderas varmt för den som vill ta det lite lugnt i all denna hysteri.
En sak man inte får glömma är ju att parkera om sina mynt då tidsperioden gått ut. Gör man inte detta så missar man räntan.
Hodl all the way. King of the north!! ;)

Minexcoin: https://minexcoin.com/
Minexbank: https://minexbank.com/
App finns för android och Apple.
Interfacet är mycket enkelt att förstå sig på och allt fungerar mycket smidigt.

Skärmbild från 2018-01-08 17-34-40.png

Man kan låna ut sina coins även på Bitfinex mot en ränta, men tror inte att den är i närheten.
Binder du räntan en månad i taget?
Eftersom du skriver att räntan varierar, om den varierar på dagsbasis, kan du ta ut dina coins när du vill?
 
Man kan låna ut sina coins även på Bitfinex mot en ränta, men tror inte att den är i närheten.
Binder du räntan en månad i taget?
Eftersom du skriver att räntan varierar, om den varierar på dagsbasis, kan du ta ut dina coins när du vill?
Allt beror på vad minexbank algoritmen anser är bästa parking option. Senaste månaden har 1 månad varit bäst som val att parkera. Innan dess var daglig parkering bäst.
Låser jag en månad för en ränta så är den fast och om jag avbryter innan tiden gått ut får jag 0 i ränta.
 
Allt beror på vad minexbank algoritmen anser är bästa parking option. Senaste månaden har 1 månad varit bäst som val att parkera. Innan dess var daglig parkering bäst.
Låser jag en månad för en ränta så är den fast och om jag avbryter innan tiden gått ut får jag 0 i ränta.
Tack för klargörandet. Helt klart intressant.
 
Intressant. Tack för tipset! Med placeringar som är större kan ju helt klart va värt.
Exakt, det är imo mest värt för den som vill generera en stabil passiv inkomst, man har redan gjort x1000 på hysterin och vill skydda sig om man säger så. Långsamt upp men stabilt upp istället för raket upp, hiss ner. Sover bättre på nätterna nu kan jag säga.
 
Säger egentligen inget mer än att jag sålda rätt just idag.
Gjorde en överslagsgissning på att den borde ha en röd dag snart, och att den dagen borde vara idag. Sålde på 94.65, vilket (hittills) är ett bra beslut.

Nästa överslagsgissning blir förmodligen att den kommer att ticka uppåt lite till.
Som vanligt är det jävliga att pricka vändningen.
94.65 var riktigt bra!
Kursen hickade till och var nere på 84 (tror jag) men stängde på 91.

Säger inte att du gjorde fel! Det är bara jag som hoppas den går upp mer :)
 
Tänkte ge lite råd för er som vill börja att få avkastning på er krypto i form av "ränta" på coins. Jag använder bland annat Minexbank för att få passiv inkomst. Genom att låsa sina coins (parking coins) så får man ränta på dem. Just nu så ligger räntan på 18,4% för 1 månad. Det blir väldigt fort väldigt mycket när detta pågår månad efter månad (dubbling på ca 4 månader). Man kan välja att låsa sina coins 1, 7, 30 eller 365 dagar beroende på vad man har för strategi. Just nu är 30 dagar bäst då det är 18,5%.
Räntan varierar och uppdateras flera gånger i veckan beroende på hur krypto beter sig. Ett av de bästa ICO projekten jag varit med på helt klart.
Så här ser det ut när man parkerar:
Skärmbild från 2018-01-08 17-21-47.png

MNX myntet rör sig inte alls mycket (målet är max +-5% per dag) men ger en stadig inkomst för den som vill gå från att gambla sina vinster till mer försiktigt sparande.
Skärmbild från 2018-01-08 17-36-28.png


När du fått din ränta utbetald (görs automagiskt) så parkerar du dina coins igen. Du får då ränta på ränta effekten.
En annan bra sak som jag värderar är att när det flashcrashar som idag så rör sig knappt MNX allas. Den är sjukt stabil mot $.
Rekomenderas varmt för den som vill ta det lite lugnt i all denna hysteri.
En sak man inte får glömma är ju att parkera om sina mynt då tidsperioden gått ut. Gör man inte detta så missar man räntan.
Hodl all the way. King of the north!! ;)

Minexcoin: https://minexcoin.com/
Minexbank: https://minexbank.com/
App finns för android och Apple.
Interfacet är mycket enkelt att förstå sig på och allt fungerar mycket smidigt.

Skärmbild från 2018-01-08 17-34-40.png
Ser ut som ett spännande projekt! Läst på lite grann men är troligtvis långt ifrån lika påläst som dig. Det som jag funderar är på valutans korta track record, enbart varit listad i 2 månader samt att coinsen enbart handlas på 1 exchange. Känns som att de finns att ganska stor motpartsrisk (finns iofs för alla kryptos/exchanges). Sedan verkar dem ha som ambition:
MinexBank’s monetary policy serves the main purpose of making MinexCoin a global reserve cryptocurrency. In order to attain it, MinexCoin will have to meet the following principles:

  • - Simplicity and high speed of transactions

  • - Exchange rate stability and predictability against U.S. Dollar

  • - Market cap of $1 trillion

    Känns ambitiöst att nå en market cap på $1 trillion när hela kryptomarknaden idag är värderad till 700B. Sedan förstod jag inte alls var avkastningen kom ifrån, att få 18% i ränta per månad låter lite för bra för att vara sant. I tidningarna står de ju ofta att man ska se upp med räntekonton där bakomvarande bolag saknar insättningsgaranti och då erbjuder dem ofta 6-8%/år. Men detta är kryptovalutornas värld och de är väl så långt ifrån statlig insättningsgaranti man kan komma :D. Jag avstår denna men håll oss gärna uppdaterade på hur de fortlöper. Lycka till!
 
Ser ut som ett spännande projekt! Läst på lite grann men är troligtvis långt ifrån lika påläst som dig. Det som jag funderar är på valutans korta track record, enbart varit listad i 2 månader samt att coinsen enbart handlas på 1 exchange. Känns som att de finns att ganska stor motpartsrisk (finns iofs för alla kryptos/exchanges). Sedan verkar dem ha som ambition:
MinexBank’s monetary policy serves the main purpose of making MinexCoin a global reserve cryptocurrency. In order to attain it, MinexCoin will have to meet the following principles:

  • - Simplicity and high speed of transactions

  • - Exchange rate stability and predictability against U.S. Dollar

  • - Market cap of $1 trillion

    Känns ambitiöst att nå en market cap på $1 trillion när hela kryptomarknaden idag är värderad till 700B. Sedan förstod jag inte alls var avkastningen kom ifrån, att få 18% i ränta per månad låter lite för bra för att vara sant. I tidningarna står de ju ofta att man ska se upp med räntekonton där bakomvarande bolag saknar insättningsgaranti och då erbjuder dem ofta 6-8%/år. Men detta är kryptovalutornas värld och de är väl så långt ifrån statlig insättningsgaranti man kan komma :D. Jag avstår denna men håll oss gärna uppdaterade på hur de fortlöper. Lycka till!
Avkastningen är tänkt att komma från deras transaktionsavgift som kommer att bli upp till 70%, som jag tolkar det.
 
Frågan e hur högt Verge stiger nu när Wraith har släppts fullt ut, samt att TA vart kraftigt bullish. Moon???
 
Du kan inte sälja dina coins när de är parkerade, då måste du avbryta den pågående parkeringen, därefter flytta dem till börsen och sen sälja.
Poängen med coinet är att bara sälja så mycket du behöver (mindre än vad du får idealiskt så ökar du).
Ju högre pris på myntet, ju lägre ränta. Deras whitepapper förklarar allt väldigt bra.
Går att läsa här: https://minexcoin.com/html/download/wpeng.pdf
Vart genereras pengarna till räntan? Jag skulle hålla mig långt borta från det där.
 
PoS (Proof of Stake). Läs påp om hur PoS fungerar och låsningen av mynten för denna process.
Jag förstår hur PoS fungerar, men efter en snabbkoll i deras whitepaper så nämner de inte hur avkastningen ska genereras. De pratar endast om att de vill uppnå 33% årlig avkastning.
 
Jag förstår hur PoS fungerar, men efter en snabbkoll i deras whitepaper så nämner de inte hur avkastningen ska genereras. De pratar endast om att de vill uppnå 33% årlig avkastning.

Avkastningen genereas av [1] Bankens 1.5M coins (premined) och (2) från avgiften från de som minar (10%) just nu.
 
Du tänker alltså att 18% månadsränta låter lite för bra för att bara okritiskt kräka ur sig som en rekommendation, även med denna tråds mätt?
Jag försökte vara lite snäll ;)
Avkastningen genereas av [1] Bankens 1.5M coins (premined) och (2) från avgiften från de som minar (10%) just nu.
Det finns enligt coinmarketcap 3m coins, med 18% ränta bör bankens coins vara slut väldigt snart. Undrar vad som händer då!
 
Tillbaka
Topp