• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Vi kör en lek. Vad kommer först? En krasch ner till under 400 miljarder eller 1000 miljarder?
Screenshot_20180109-224652_1jjj.png
Vad är det för hemsida du använder för att kolla?
 
hej i morgon introducerar coinbase ripple
så köp ripple nu;)
Nå? Hur känns det att potentiellt ha lurat folk så att de investerade på ATH och nu har förlorat typ 50 % av sitt kapital när din falska information visade sig vara felaktig?
Om du inte vet något, då ska du inte sprida det som fakta, då ska du vara tydlig med att du har hört eller tror att det du säger ska hända.
 
För er som äger Ripple och ev. e lite buttra nu när den correctat lite; glöm inte hur mkt XRP var värd för prick en månad sen ;) Lätt att man blir fartblind!

Screenshot_20180110-012856.png
Känns bra att jag sålde av på 2,10 (innan det gick över 3 usd). Nere under 1,90 nu och på 1,76 på Kraken.
Rätt tydligt att folk hade hypeat att det skulle komma på Coinbase, utan någon egentlig substans bakom hypen.
Folk investerar mer med hjärta än med hjärna i kryptovaluta, tyvärr.
 
Känns bra att jag sålde av på 2,10 (innan det gick över 3 usd). Nere under 1,90 nu och på 1,76 på Kraken.
Rätt tydligt att folk hade hypeat att det skulle komma på Coinbase, utan någon egentlig substans bakom hypen.
Folk investerar mer med hjärta än med hjärna i kryptovaluta, tyvärr.

Jag har en stor del av mitt cryptoinnehav i Ripple. Verkar fortsätta rasa idag. Borde egentligen bara avinstallera varenda cryptoapp och inte titta på ett halvår... :D
 
Nå? Hur känns det att potentiellt ha lurat folk så att de investerade på ATH och nu har förlorat typ 50 % av sitt kapital när din falska information visade sig vara felaktig?
Om du inte vet något, då ska du inte sprida det som fakta, då ska du vara tydlig med att du har hört eller tror att det du säger ska hända.
Säger inte emot i sak, men om man agerar på tips om ett löst rykte i en tråd på ett klockforum så bör man ha ett väldigt osentimentalt förhållande till sina pengar.
Vederbörande är ju knappast den enda i denna tråd som haussar hejvilt och utan substans.
 
Säger inte emot i sak, men om man agerar på tips om ett löst rykte i en tråd på ett klockforum så bör man ha ett väldigt osentimentalt förhållande till sina pengar.
Vederbörande är ju knappast den enda i denna tråd som haussar hejvilt och utan substans.
Det gamla talesätet "Tro hälften av det du ser och ingenting av det du hör" funkar fortfarande...
 
Den där tulpankurvan diskuterades tidigare i tråden och oavsett hur det går för BTC eller marknaden kommer folk att försöka få kurvorna att stämma.

Man skulle inte ha sålt ETH :(
Nej, jag missade förvisso en tre procentig uppgång när jag hade fel och du hade rätt häromdagen.
Men att jag köpte tillbaka vid öppning igår var ett rätt okej drag.
 
Ang. Ripple verkar det ha blivit lite panik då dom avnoterat det på Coinbase.

Dessutom verkar det nu INTE vara en bra ide att banker och finansiella institut visar intresse för krypton:
Mr Vorhees said: “Testing crypto with banks doesn't make sense. The whole idea of crypto is you don't need banks."
The technology behind Ripple is aimed at banks as a faster and more secure alternative to money transfer systems such as SWIFT.
However some crypto experts have argued this sort of centralisation with banks is antithetical to the decentralised and unregulated nature of cryptocurrencies.

Kryptons värld är många saker, men absolut inte förutsägbar. Det enda man kan säga med 100% säkerhet är att ingen har någon som helst aning.

Någon som kommer att köpa på sig XRP nu när dom gått ner?
Kan ju vara så att dom vänder uppåt så fort alla som tvingats sälja kan börja tradea på andra plattformar.
 
Säger inte emot i sak, men om man agerar på tips om ett löst rykte i en tråd på ett klockforum så bör man ha ett väldigt osentimentalt förhållande till sina pengar.
Vederbörande är ju knappast den enda i denna tråd som haussar hejvilt och utan substans.
Tyvärr finns det folk som går på liknande "tips" och det är folk som kanske inte alltid är de bästa på att hantera pengar.
Är lite som att tipsa en spelberoende om något spel som är 100 % säkert, men som senare inte visar sig stämma.
Det är den spelberoendes fel att den går på det, men det är in schysst.

Min förhoppning är bara att vi kan vara lite schysstare mot varandra på forumet och försöka undvika att sprida falska rykten som om de vore sanningar. Då är det bättre att vi ge en disclaimer och säger att det är ett rykte eller något vi tror :)
Men som sagt, jag ville mest få den personen som postat det där inlägget att tänka till lite.
 
Ang. Ripple verkar det ha blivit lite panik då dom avnoterat det på Coinbase.

Dessutom verkar det nu INTE vara en bra ide att banker och finansiella institut visar intresse för krypton:
Mr Vorhees said: “Testing crypto with banks doesn't make sense. The whole idea of crypto is you don't need banks."
The technology behind Ripple is aimed at banks as a faster and more secure alternative to money transfer systems such as SWIFT.
However some crypto experts have argued this sort of centralisation with banks is antithetical to the decentralised and unregulated nature of cryptocurrencies.

Kryptons värld är många saker, men absolut inte förutsägbar. Det enda man kan säga med 100% säkerhet är att ingen har någon som helst aning.

Någon som kommer att köpa på sig XRP nu när dom gått ner?
Kan ju vara så att dom vänder uppåt så fort alla som tvingats sälja kan börja tradea på andra plattformar.
Jag kommer att köpa på mig Ripple igen om det går under 30 cent. Annars håller jag mig nog borta :)
 
Nej, fy fan. Nu kunde jag inte hålla emot längre. Priserna kan säkert gå upp hur mycket som helst under nästa år, men stressen av att konstant kolla priserna höll på att ta kål på mig. Jag stoppade in 35000 i XRP när den stod i 25 US cent och plockar nu ut 30000 euro, om allt går som det ska med Krakens överföring dvs.. Oavsett gjorde jag mer än 8x pengarna och det är något jag måste känna mig nöjd med i slutändan. Nu hoppar jag av kryptotåget, det är för stressigt! Lycka till ni andra!

Ps. Någon som vet om man kan betala in skatten i förskott till Skatteverket på något sätt? Vill gärna skatta och bli av med skiten.

Det är svårt att tajma marknaden men så här långt ser du ut att ha gjort ett jäkligt bra beslut. Alltid skönt att säkra en vinst också. Njut av vinstkänslan och pengarna, och gambla för sjutton inte bort dom :)
 
46115537-35FE-4B56-90ED-DF3AFB37E99D.png


Kodak.
Charter 11 för nåt år sedan - nu med en klassisk pivot in i kryptovalutornas värld. :confused:
Nyheter som detta visar bara vilken bubbla det är, slående likheter med IT-bubblan.
Varför skulle en belöning i from av Kodaks valuta vara något som någon ens skulle vilja ha?
Det är bara ordet krypto som gör att folk skiter i brallan, fast de inte har en aning om vad det ens innebär.

Låt mig säga såhär, om Kodak hade släppt en ny plattform där belöningen var "Kodak points" för varje såld bild.
Dessa Kodak points gick att sälja om någon ville köpa dem, men det vill ju säkerligen ingen i den "vanliga" världen göra, så de är rätt värdelösa.
Exakt det är vad deras kryptovaluta är. Det är skit.

Det finns så mycket skit i den här jungeln och massor av kryptovalutor som inte har något som hest existensberättigande!
Bubblan lär smälla, när är oklart, men att den smäller? Ja, det är självklart.
Vissa cryptos, som har ett faktiskt användningsområde, kommer att överleva, men resterande kommer att brinna.
Var försiktiga bara... Läs på ordentligt innan ni stoppar in en krona i något och fundera på, behövs verkligen den här kryptovalutan? Löser den något egentligt problem?
 
Nyheter som detta visar bara vilken bubbla det är, slående likheter med IT-bubblan.
Varför skulle en belöning i from av Kodaks valuta vara något som någon ens skulle vilja ha?
Det är bara ordet krypto som gör att folk skiter i brallan, fast de inte har en aning om vad det ens innebär.

Låt mig säga såhär, om Kodak hade släppt en ny plattform där belöningen var "Kodak points" för varje såld bild.
Dessa Kodak points gick att sälja om någon ville köpa dem, men det vill ju säkerligen ingen i den "vanliga" världen göra, så de är rätt värdelösa.
Exakt det är vad deras kryptovaluta är. Det är skit.

Det finns så mycket skit i den här jungeln och massor av kryptovalutor som inte har något som hest existensberättigande!
Bubblan lär smälla, när är oklart, men att den smäller? Ja, det är självklart.
Vissa cryptos, som har ett faktiskt användningsområde, kommer att överleva, men resterande kommer att brinna.
Var försiktiga bara... Läs på ordentligt innan ni stoppar in en krona i något och fundera på, behövs verkligen den här kryptovalutan? Löser den något egentligt problem?

cigar.jpg


Skoja inte...
Detta är Rich Cigars kurva från när de gjorde sin switch från från cigartillverkning(!) till krypto.
Aktiekursen låg på $0.03 ena dagen och $0,70 nästa. Rimligt!

Undrar hur ett sånt styrelsemöte går till egentligen?
- Fan grabbar, ska vi inte skippa cigarrerna och istället börja mina krypto?
- Jo, du har en klar poäng! Vi har ju stått och stampat med ciggartillverkningen ett par år nu, och tobak känns lite "last century". Vi kör!
- Var nu förihelvete med på att sälja lite aktier imorgon!
 
Senast ändrad:
Nej. Jag vet att det är omöjligt att pricka toppen av en bubbla, därför är jag nöjd med en profit på 8,4x insatsen.
När vinsten skulle kunna täcka inköp av en sprillans ny Patek, då får man vara nöjd.

Toppen av en bubbla är det ju inte atm, tror jag iaf. Känns mer som du hamstrar just nu.
 
Tillbaka
Topp