• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Haha, jag älskar att vi båda två verkligen hängde på låset för att skriva! :)
Nåja, en liten miss i kalkylen...
Jag hade en stop/loss på dryga 80 som kickade in under svackan i går vid 16-tiden som jag inte såg förrän lite senare på kvällen. Måttligt kul när den stängde på 91 :banghead:

Å andra sidan var jag 30% upp vid dryga 80 så jag ska fan inte klaga :)

Nu hoppas vi att den sjunker lite under dagen!
 
Screenshot_20180109-093346.png
 
En fråga angående den här sidan: https://coinmarketcap.com/
Hur aktuella är kurserna som visas där? Finns det någon annan sida för de störta coinsen där man kan få ännu mer aktuella kurser?
Vad jag kan se längst ner på sidan så uppdateras den i femminutersintervaller.

Nästa fråga: Är det en samling av kurser som olika exchanges/markets ger som blir kursen på sidan ovan?

Den som inte frågar får aldrig veta! :)
 
Det är konstigt det där att man alltid ångrar att man sålt när det sen går upp. Hjärnan verkar helt glömma de gånger man gjort samma sak och kursen har sjunkit :D
Jag ångrar att jag inte lade in 10.000:- i Bitcoins 2012. Var väldigt nära att gör det, hade kollegor som köpte Bitcoins i samma veva. Samtidigt tänker man inte på att man förmodligen hade sålt då man dubblat pengarna. Köpte istället en jävla skitaktie som rasade totalt.
 
https://www.svd.se/swish-och-appar-nu-vanligare-an-kontanter

"Den nya betalmetod som kämpar hårdast för att bli accepterad är kryptovalytor som bitcoin. Visserligen uppger numera nästan tre av fyra svenskar att de känner till bitcoin, men i stort sett ingen använder den digitala valutan. Enligt rapporten Sverige betalar är det under en procent av svenskarna som faktiskt har köpt något med bitcoin, och ännu färre litar på tekniken.

– Jag tror det beror på att folk inte kan relatera till bitcoin och de förstår inte tekniken. I den mån man hört att folk använder bitcoin så rör det sig om droghandel och kriminalitet."


Jag handlar både med krypto och cannabis-aktier. Måste vara superkriminell! :p
 
Äh, det är ju så dumt att tänka så.
99% av alla de "vanliga" människorna som köpt BTC tidigt för en tusenlapp eller två lär ju sålt av när det fem- eller tiodubblats.

Helt korrekt, vem skulle ha psyket nog att klara av att se sin aktie ligga på +1000% eller liknande. Jag har knappt psyket för +30-40%.

Men det skulle kunna vara en anledning till att må riktigt riktigt dåligt, eftersom man hade något ”i handen” som bara några år senare skulle gjort hela ens släkt ekonomiskt oberoende, utan att man själv har behövt lagt ner någon energi alls i att få värdet att öka.
 
Kolla in denna kurva (6-månaders utveckling BTC):
Screen Shot 2018-01-09 at 20.15.52.png





Och jämför med denna kurva (klassiska bubbelkurvan):

four-stages-chart.jpg


Följer den inte riktigt bra tycker ni?
Om den nedre stämmer så är vi alltså precis precis på punkten innan det barkar åt helvete på riktigt ("return to normal") :nailbiting:...
Dags att lägga in lite stop-loss ordrar tror jag, fast samtidigt, Bitfinex och co lär väl gå i konken om dom skall betala ut alla ziljoner dollar som folk vill börja plocka ut när det rasar... :p
 
Kolla in denna kurva (6-månaders utveckling BTC):
Screen Shot 2018-01-09 at 20.15.52.png





Och jämför med denna kurva (klassiska bubbelkurvan):

four-stages-chart.jpg


Följer den inte riktigt bra tycker ni?
Om den nedre stämmer så är vi alltså precis precis på punkten innan det barkar åt helvete på riktigt ("return to normal") :nailbiting:...
Dags att lägga in lite stop-loss ordrar tror jag, fast samtidigt, Bitfinex och co lär väl gå i konken om dom skall betala ut alla ziljoner dollar som folk vill börja plocka ut när det rasar... :p

Känns ju som nån skapat den där charten pga BTC. Standard FUD.
 
Kolla in denna kurva (6-månaders utveckling BTC):
Screen Shot 2018-01-09 at 20.15.52.png





Och jämför med denna kurva (klassiska bubbelkurvan):

four-stages-chart.jpg


Följer den inte riktigt bra tycker ni?
Om den nedre stämmer så är vi alltså precis precis på punkten innan det barkar åt helvete på riktigt ("return to normal") :nailbiting:...
Dags att lägga in lite stop-loss ordrar tror jag, fast samtidigt, Bitfinex och co lär väl gå i konken om dom skall betala ut alla ziljoner dollar som folk vill börja plocka ut när det rasar... :p
Stop loss på allt?
 
Kolla in denna kurva (6-månaders utveckling BTC):
Screen Shot 2018-01-09 at 20.15.52.png





Och jämför med denna kurva (klassiska bubbelkurvan):

four-stages-chart.jpg


Följer den inte riktigt bra tycker ni?
Om den nedre stämmer så är vi alltså precis precis på punkten innan det barkar åt helvete på riktigt ("return to normal") :nailbiting:...
Dags att lägga in lite stop-loss ordrar tror jag, fast samtidigt, Bitfinex och co lär väl gå i konken om dom skall betala ut alla ziljoner dollar som folk vill börja plocka ut när det rasar... :p
Det sa man å andra sidan när den stod runt 5000 USD också... :)
http://8percentpa.blogspot.se/2017/10/chart-of-week-2-bitcoin-bubble-vs.html
 
Tillbaka
Topp