• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Okej. Jag är redan tungt i BTC-racet. Satte nu in ytterligare en rätt bra slant, denna gången i ETH.

Om några månader/år får vi se hur det har gått :)
Uppdatering: Sålde av BTC efter att raset återhämtat sig.

Men ETH har varit en grym resa. Jag håller kvar, återkommer med utvärdering igen om tre månader.

Jag ”daytradar” inte utan planen är väl att hålla på det och sitta lugnt. Dock med en stop-loss på en behaglig kurs.
 
Uppdatering: Sålde av BTC efter att raset återhämtat sig.

Men ETH har varit en grym resa. Jag håller kvar, återkommer med utvärdering igen om tre månader.

Jag ”daytradar” inte utan planen är väl att hålla på det och sitta lugnt. Dock med en stop-loss på en behaglig kurs.

Avanza elr coins?
 
Härifrån finns det bara en väg.

Skärmavbild 2018-01-10 kl. 16.31.12.png
 
Så jag ska tolka det som att jag inte borde köpa nu? Aldrig köpt krypto och tycker i ärlighetens namn det är för riskabelt då jag inte ser användingsområden för produkten. Men istället för triss...
Lägg in en tusenlapp eller två och följ utvecklingen, man blir mycket mer intresserad (enligt mig) om man bara har petat in lite kronor och så lär man sig bättre om hur det funkar. (Om du har råd med en sådan förlust, man ska alltid tänka på om man har råd att förlora summan).
 
Lägg in en tusenlapp eller två och följ utvecklingen, man blir mycket mer intresserad (enligt mig) om man bara har petat in lite kronor och så lär man sig bättre om hur det funkar. (Om du har råd med en sådan förlust, man ska alltid tänka på om man har råd att förlora summan).
Gjorde faktiskt precis det nu (Ethereum XBT), mest för kursutvecklings skull. Har en vit månad så ser det som pengarna som annars skulle bränts på överprisade drinkar på krogen.. I värsta fall så försvinner pengarna men min lever lär uppskatta det mer än ytterligare ett par dussin negronis..
 
Haha, tänkte posta precis samma. Jag prickade till och med .00

Screenshot_20180110-065851_1sjsjs.png

Zoomar man in på 60 min.graf (vecka) så har kurvan högre högsta och högre lägsta vilket är en klassisk köpsignal i teknisk analys. Sålde förövrigt mina btc xbt idag eftersom dom gick under 14k vilket var stödnivån. Nästa stöd finns först vid 5k, gick back ca. 1000:- men vågar inte hålla dom längre. Fyllde på med ETH istället.
 
Någon som hunnit läsa boken jag tipsade om några sidor bak? :) Otroligt användbar och matnyttig bok att läsa, speciellt om man investerar i krypto.
I övrigt håller jag med vad alla andra skrivit men de är samtidigt viktigt att få lite perspektiv på de hela (om de går?), min egna portfölj har tagit en smäll senaste dagarna mycket pga Ripple och Stellars nedgång/korrektion. Samtidigt så kollar jag tillbaka och inser att portföljen är 10% högre än vad den var 31/12.
"Losses loom larger than gains" är nog ett uttryck många kan relatera till :D
 
cigar.jpg


Skoja inte...
Detta är Rich Cigars kurva från när de gjorde sin switch från från cigartillverkning(!) till krypto.
Aktiekursen låg på $0.03 ena dagen och $0,70 nästa. Rimligt!

Undrar hur ett sånt styrelsemöte går till egentligen?
- Fan grabbar, ska vi inte skippa cigarrerna och istället börja mina krypto?
- Jo, du har en klar poäng! Vi har ju stått och stampat med ciggartillverkningen ett par år nu, och tobak känns lite "last century". Vi kör!
- Var nu förihelvete med på att sälja lite aktier imorgon!
Typiskt att man missade RCGR-tåget :arghh::p
 
Hej Bullen,
Ibland kan jag tänka tillbaka och tycka det är lite jobbigt att vara lite för tidig till tåget men ändå stå kvar på perrongen när det kör...
Det är helt ok att köra en Nelson, peka finger och skratta...
Screen Shot 2018-01-10 at 20.46.49.png

Äh! Bara kavla upp ärmarna och ta nya tag :) 3-4x eller vad den nu gått sen du klev av är trots allt vardagsmat i krypto.

Joina en riktig broker, börja läs på och köp coins du tror på så kommer du vara tillbaka på banan inom kort.
 
Äh! Bara kavla upp ärmarna och ta nya tag :) 3-4x eller vad den nu gått sen du klev av är trots allt vardagsmat i krypto.

Joina en riktig broker, börja läs på och köp coins du tror på så kommer du vara tillbaka på banan inom kort.

Tack för uppmuntran, är insyltad på den vanliga aktiemarknaden som jag nästan förstår. Hade en aning om "gratis" pengar, men otåligheten visade sitt fula ansikte igen.
Ville nog mest visa att vi är några (?) som missat tåget också, i allafall just nu
 
Tack för uppmuntran, är insyltad på den vanliga aktiemarknaden som jag nästan förstår. Hade en aning om "gratis" pengar, men otåligheten visade sitt fula ansikte igen.
Ville nog mest visa att vi är några (?) som missat tåget också, i allafall just nu

Exakt, förstår dig. Menar bara att högst troligen kommer fler tåg gå :)
 
Tillbaka
Topp