• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Vad trevligt att vakna upp till gröna dildosar över hela marknaden. Vågar vi säga att det har vänt nu?!

Verkar som sydkorea har vaknat till liv.
Kolla vilka handels-par som det handlas väldigt mycket i just nu, KRW:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_Korean_won
Inte brukar det se ut så här? BTC brukar väl vara den dominerande valutan som används för investeringar i alt-coins?

317A2A73-6B7F-4F3C-BCEA-581239EA136E.jpeg

Senast ändrad:
Tack Genève @Geneva för ditt utförliga svar! Du får gärna försöka svara på en annan fråga: Jag förstår att blockkedjeteknik har en mängd fördelar och användningsområden. Men varför denna extrema fokus och värdeuppgång hos just bitcoin? Vad är det som säger att Bitcoin inte blir kryptovalutornas Netscape Navigator?
/Snip

Visst kan Bitcoin försvinna som Netscape gjorde. Vilket för övrigt var webbläsaren jag använde på 90-talet och sökte med Altavista och Webcrawler.. :)

Men jag tror att BTC kommer att finnas kvar så länge det handlas i crypto.

Idag är BTC en värdebärare och värde-förflyttare mer än att vara ett betalmedel för en kaffe på stan.
Uppskattningsvis 75% av alla investeringar/spekulationer i annan valuta sker med BTC vilket gör att det finns en väldigt stor efterfrågan på BTC.
Även fast det finns snabbare och billigare valutor att flytta till handelsplatser för trading så gör jag det uteslutande med BTC då det är så mycket högre handelsvolym med BTC paren. De gånger jag testat att handla ALTS med annan valuta än BTC så har kursen varit sämre och svårare att få igenom affärer på de kurserna jag vill än när jag använt BTC.
Så även fast förflyttningen av BTC är ganska dyr idag så tjänar jag igen det när jag väl "trejdar" med den pga. bättre kurser och snabbare avslut.
Handeln med BTC är även ca dubbelt så stor som i den näst största valutan, ETH, och tio gånger så stor som den tredje största valutan, Ripple så det ska till mycket för att rubba BTC som kungen av cryptovalutor.
ETH används vid de flesta crowdfunding projekt (ICO) då det är på Ethereum kedjan ICO token utfärdas så jag tror att även den kommer att finnas kvar.

Däremot tror jag inte vi kommer att se samma höga värdeutveckling på BTC framöver utan då får man titta på mindre coins och tokens. Där är risken så klart skyhög men utdelningen kan vara desto högre vilket gör att många är beredda att ta risken (med pengar man är villig att förlora så klart).

Ovan är bara mina egna åsikter och funderingar och ska inte tas som en absolut sanning!

Visst kan Bitcoin försvinna som Netscape gjorde. Vilket för övrigt var webbläsaren jag använde på 90-talet och sökte med Altavista och Webcrawler.. :)

Men jag tror att BTC kommer att finnas kvar så länge det handlas i crypto.

Idag är BTC en värdebärare och värde-förflyttare mer än att vara ett betalmedel för en kaffe på stan.
Uppskattningsvis 75% av alla investeringar/spekulationer i annan valuta sker med BTC vilket gör att det finns en väldigt stor efterfrågan på BTC.
Även fast det finns snabbare och billigare valutor att flytta till handelsplatser för trading så gör jag det uteslutande med BTC då det är så mycket högre handelsvolym med BTC paren. De gånger jag testat att handla ALTS med annan valuta än BTC så har kursen varit sämre och svårare att få igenom affärer på de kurserna jag vill än när jag använt BTC.
Så även fast förflyttningen av BTC är ganska dyr idag så tjänar jag igen det när jag väl "trejdar" med den pga. bättre kurser och snabbare avslut.
Handeln med BTC är även ca dubbelt så stor som i den näst största valutan, ETH, och tio gånger så stor som den tredje största valutan, Ripple så det ska till mycket för att rubba BTC som kungen av cryptovalutor.
ETH används vid de flesta crowdfunding projekt (ICO) då det är på Ethereum kedjan ICO token utfärdas så jag tror att även den kommer att finnas kvar.

Däremot tror jag inte vi kommer att se samma höga värdeutveckling på BTC framöver utan då får man titta på mindre coins och tokens. Där är risken så klart skyhög men utdelningen kan vara desto högre vilket gör att många är beredda att ta risken (med pengar man är villig att förlora så klart).

Ovan är bara mina egna åsikter och funderingar och ska inte tas som en absolut sanning!

Tack för ditt svar!

Jag kan ändå inte komma ifrån att tillämpligheten som värdebevarare kan riskeras av att "många" på ganska "lösa grunder" som var med tidigt i systemet har fått enorma förmögenheter - när eller om de väljer att lasta av dessa tror jag är en enorm riskfaktor, därtill frågan om "rättvist" pris när kursen körs så upp och ner.

Därtill de tekniska problemen / utmaningarna där Bitcoin riskerar att bli lika omsprunget som första Internet Explorer på Windows 95?

Nåväl, det skall bli spännande att följa. Jag hade inga enorma summor i min "kortning", men känns rätt att jag gick ur positionen så här långt, sett till sista januari.

Kategorin: Jag vågar inte prata om det högt hemma så frugan hör, men jag måste bara få det sagt, och sedan publicera det för miljontals på tuben!
190,841 views

He He Heeeeyyyy
He he heeeeyyy
He he heeeeeeeyy
WAZA WAZA WAZA WAZAAAAAAAAA
BIIIICONNNNÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ

:dead:

Alltid ett företag i framkant! :) Minns ni
Starbucks X?

"Starbucks said it will form a new subsidiary called Starbucks X to oversee its Internet operations as well as its recently introduced publishing venture with Time Incorporated--Joe magazine--and accompanying Web site, joemag.com . Starbucks X will be led by senior vice president Debbi Gillotti, who joined Starbucks as chief information officer in 1997."
https://www.cnet.com/news/starbucks-shares-fall-after-profit-warning/

"But as Schultz spelled out his vision more explicitly, Wall Street shuddered. In June 1999, Schultz talked about setting up Starbucks X, a quasi-separate division that would be built around the Internet. A month later, Starbucks reported disappointing quarterly results from its real-world stores. Company officials say that the slump in business had nothing to do with Starbucks X or with any other Net-related venture. But the company’s stock dropped more than 20% in a single day, and analysts widely urged Schultz to focus on his core business."
https://www.fastcompany.com/43317/starbucks-brews-new-strategy

Jag sålde av nära hälften av mina ETH idag, efter en bra återhämtning sedan i julas.

Jag gick in runt 600 och höll. Köpte även på mig ordentligt vid senaste dippen, kring 800 och 900. Visade sig vara en bra idé.

Tillbaka
Topp