• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hur funkar det med bankerna? Jag för över från min ICA bank till lunar och swishar in. Är tydligen helt omöjligt att få in dessa pengar tillbaka till banken.

Men vi säger att jag köper en klocka från mitt kort hos exempelvis crypto.com och deklarerar. Kommer svenska banken försöka stoppa det på nåt sätt? Man hör ju mardrömshistorier om detta (oftast från Ica tyvärr) Viktigt att ta reda på hur det där funkar.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Hur funkar det med bankerna? Jag för över från min ICA bank till lunar och swishar in. Är tydligen helt omöjligt att få in dessa pengar tillbaka till banken.

Men vi säger att jag köper en klocka från mitt kort hos exempelvis crypto.com och deklarerar. Kommer svenska banken försöka stoppa det på nåt sätt? Man hör ju mardrömshistorier om detta (oftast från Ica tyvärr) Viktigt att ta reda på hur det där funkar.
Hur ska de kunna stoppa det när du använder crypto.com kortet..? Det har ju inget med banken att göra...

Förstår inte vad du menar alls
Jag gör sepa överföring till crypto.com alternativ toppar upp med mitt bankkort (vilket är dyrare). Dvs när jag har toppat upp crypto.com kortet vid de tillfällen jag inte velat använda krypto

Har tagit ut från tex coinbase ett par gånger, både direkt till bankkonto och via paypal (för att testa), funkat utan problem

Kan du förklara ditt problem lite tydligare. Är det när du ska handla krypto du har problem, eller när du vill ta ut krypto till fiat och föra över till din bank?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hur ska de kunna stoppa det när du använder crypto.com kortet..? Det har ju inget med banken att göra...

Förstår inte vad du menar alls
Jag gör sepa överföring till crypto.com alternativ toppar upp med mitt bankkort (vilket är dyrare). Dvs när jag har toppat upp crypto.com kortet vid de tillfällen jag inte velat använda krypto

Har tagit ut från tex coinbase ett par gånger, både direkt till bankkonto och via paypal (för att testa), funkat utan problem

Kan du förklara ditt problem lite tydligare. Är det när du ska handla krypto du har problem, eller när du vill ta ut krypto till fiat och föra över till din bank?


Att sätta in pengar till Ica banken går inte. De nekar det bara. Gäller samma med många andra banker. Vad jag läst är de noga med att spåra pengarna rörande krypto. Undrar därför om det ställer till problem ifall jag handlar med exempelvis mitt visa son tillhör crypto.com då pengarna från första början kommer ifrån ica banken.
 

Jox

Rolex
2-Faktor


Att sätta in pengar till Ica banken går inte. De nekar det bara. Gäller samma med många andra banker. Vad jag läst är de noga med att spåra pengarna rörande krypto. Undrar därför om det ställer till problem ifall jag handlar med exempelvis mitt visa son tillhör crypto.com då pengarna från första början kommer ifrån ica banken.
Pengar du har fört över till crypto.com ligger ju där och inte på icabanken... De har inget med varandra att göra
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Pengar du har fört över till crypto.com ligger ju där och inte på icabanken... De har inget med varandra att göra
Jo men jag kan inte föra tillbaka pengar som kommer från krypto till Ica banken.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210506-150542_Chrome.jpg
    Screenshot_20210506-150542_Chrome.jpg
    182.9 KB · Visningar: 8

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Det skiljer sig från bank till bank. Står i en av artiklarna ovan. Är sjukt irriterande för måste ha massa olika konton. Verkar som ICA banken är den som krånglar mest rörande krypto.
Tråkigt att höra! Du kan se det från den ljusa sidan att det går att ta ut pengarna om man önskar det dock krävs det lite mer.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Jo men jag kan inte föra tillbaka pengar som kommer från krypto till Ica banken.
Det var inte det du frågade heller. Du frågade om icabanken kunde ställa till problem om du använder ditt crypto.com kort

Gällande att föra tillbaka pengar så verkar det ju inte vara ok enligt flera banker. Men det kommer ändra sig framöver
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det var inte det du frågade heller. Du frågade om icabanken kunde ställa till problem om du använder ditt crypto.com kort

Gällande att föra tillbaka pengar så verkar det ju inte vara ok enligt flera banker. Men det kommer ändra sig framöver
Ja det undrar jag ju också.
 

CROE

Omega
2-Faktor
Kan meddela att det fungerar att föra över från Binance till ICA banken. Däremot strular det med Revolut.
 

donpasta

Panerai
Gällande crypto.com så finns det ingen anledning att föra över pengar till sitt bankkonto om det inte är väldigt stora summor. Deras visa kort går utmärkt att använda i Sverige eller andra länder.

Vid överföringar mellan utländska konton till svenska bankkonto så måste man anmäla vinst till skatteverket för att inte få kvarskatt för ev vinst.
 

masseman

Omega
Är det på något sätt sämre att köpa Bitcoin via Avanzas cert (som inte kostar någon avgift) än att använda crypto.com/Kraken eller liknande?
 

Hubbe

Omega
Intressant... Gretacoin, någon?


Lite otippat ändå, är ju inte direkt så att Elon inte visste om mining innan... Jag gissar att vi snart ser ett fiat/statligt-krig mot krypton.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nu skriver han om potentiellt samarbete med Dogecoin istället. Riktigt tröttsamt hur han håller på. Varför är han då oärlig ang. BTC? Han vet nog exakt hur mycket energi som går ut på mining. Det var ok för nån månad sen men sen plötsligt inte? Nu känns det som allt är för att han bara gillar memes och vill få upp Dogecoin för skojs skull typ.
20210512_005850.jpg

ef47e6c.png
 
Senast ändrad:

Lionheart

Omega
Nu skriver han om potentiellt samarbete med Dogecoin istället. Riktigt tröttsamt hur han håller på. Varför är han då oärlig ang. BTC? Han vet nog exakt hur mycket energi som går ut på mining. Det var ok för nån månad sen men sen plötsligt inte? Nu känns det som allt är för att han bara gillar memes och vill få upp Dogecoin för skojs skull typ.
20210512_005850.jpg

ef47e6c.png
Det är väl bara business
 
Topp