• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Black Friday

Någon som hittat någon rabatt på R.M Williams? Har för mig att de brukade finnas riktigt bra deals för ett par år sedan, men kanske tuffare att hitta nu. Är på jakt efter ett par riktigt bra vinterkängor, men håller mig gärna under 5k+ :)

Någon som hittat någon rabatt på R.M Williams? Har för mig att de brukade finnas riktigt bra deals för ett par år sedan, men kanske tuffare att hitta nu. Är på jakt efter ett par riktigt bra vinterkängor, men håller mig gärna under 5k+ :)
Ja, Susegården hade ju riktigt bra pris för ett par år sedan då jag köpte mina RM Williams Blaxland Yearling Chestnut för 2400:-. De verkar dock inte längre ha kvar sin webbshop.

Jag köpte ett par Blaxland i grön mocka på Black Friday från Ted & Teresa för ett par år sen, men deras webshop verkar vara tillfälligt stängd för ombyggnad. Så det hjälpte ju kanske inte så mycket då, ifall du inte råkar bo i Gbg?

Någon som hittat en kanon-deal?
Jag var ute efter en ny lur och kan tipsa alla om att Tele2 har sjuka rabatter idag.

Är ca 12 000kr i rabatt på Google Pixel 10 pro exempelvis (Enligt hur dom räknat på sidan, är nog inkluderat med rabatt på abonnemang också). Kosta 4600 att casha luren direkt i vilket fall. Och då fick man även ett 40gb abonnemang för 219kr i mån. Fan 120kr billigare än det jag har idag med dubbelt så mycket surf.

Jag var ute efter en ny lur och kan tipsa alla om att Tele2 har sjuka rabatter idag.

Är ca 12 000kr i rabatt på Google Pixel 10 pro exempelvis (Enligt hur dom räknat på sidan, är nog inkluderat med rabatt på abonnemang också). Kosta 4600 att casha luren direkt i vilket fall. Och då fick man även ett 40gb abonnemang för 219kr i mån. Fan 120kr billigare än det jag har idag med dubbelt så mycket surf.
Samma, fast 100 gb istället för 40 hos Comviq!

Jag cashade min 10 pro på Halebop för 1800kr.. det var en bra deal :)

Nja, Kitchenaid är väl mest en kosmetisk produkt. Känd genom TV.

Utan att gå på en ren proffsmaskin, köp en större Kenwood. Så när betongblandare i köket du kan komma.

Kitchenaid är väl mer för att baka lite kakor då och då. Jag ser att den dessutom är på endast dryga 300W.

En större Kenwood börjar på 800W.
Vridmomentet mina herrar.

Nja, Kitchenaid är väl mest en kosmetisk produkt. Känd genom TV.

Utan att gå på en ren proffsmaskin, köp en större Kenwood. Så när betongblandare i köket du kan komma.

Kitchenaid är väl mer för att baka lite kakor då och då. Jag ser att den dessutom är på endast dryga 300W.

En större Kenwood börjar på 800W.
Vridmomentet mina herrar.
Har haft min som i länken och är helnöjd, ibland är det upp till användaren hur en disponerar sina W 🤭

Skämt åt sidan, den är bra för det priset.

Nästa tips är på prisvärd tv, 65':

Jag söker efter en fristående frys i fullhöjd och tänkte tajma BF. Sen hoppas jag även på att Wiim Amp Pro kommer på nåt erbjudande men det känns mindre säkert.
Jag spanar vidare!

Alla som handlar på BF i god tro.
Kolla vad prylarna kostade en månad innan.
Kolla på prishistoriken.
Vad avses elekronik:
Hur gammal teknik finns det i prylarna?
Förmodligen något som skall fasas ut och kommer att vara väsentligt billigare efter jul.

Ovan skrivna tål att upprepas. Jag undanber mig BF.

Jag kom hem från London i förra veckan.
Handlade där de plagg jag planerat att handla sedan förra besöket. Ingen av mina favoritaffärer körde BF. De har en stabil prissättning. Likaså hade de samma varor och storlekar som jag är van vid. Som det ska vara.

Är orimligt nära att klippa den här dealen på nya iPhone 17 hos Comviq och binda mig på 2 år. 9k för telefonen och 219kr/månad för abonnemanget.
Jämför med att köpa telefonen löst (11k) så kommer abonnemanget här kosta 135kr/månad över 2 år

Klippte en robotdammsugare idag, det blev en Roborock.

Skulle nästan behöva köpa en sån jag också men har redan en Dreame X40 på ”service reparation” hos Power sen i början av oktober som det inte verkar hända nått med. Är så sjukt irriterad på det extremt dåliga hanterandet och bemötande från dem så var glad att du handla din robot någon annan stans.

Hur som helst så gör de där robotdammsugarna ett riktigt bra jobb när de fungerar som de ska. 🙂

Skulle nästan behöva köpa en sån jag också men har redan en Dreame X40 på ”service reparation” hos Power sen i början av oktober som det inte verkar hända nått med. Är så sjukt irriterad på det extremt dåliga hanterandet och bemötande från dem så var glad att du handla din robot någon annan stans.

Hur som helst så gör de där robotdammsugarna ett riktigt bra jobb när de fungerar som de ska. 🙂
Beställde själv en Dreame L50 som har städat hos mig idag. Tror måndagsexemplaren är lika vanliga hos alla tillverkare. Hade tidigare en eufy som tvärdog precis efter ett år när garantin gick ut. De skickade en ersättningsrobot som var DOA. Tröttnade och hävde köpet mot Amazon som var fantastiska att ha att göra med. Många som har haft strul med Roboroc också, så det är inte märkesspecifikt.

Iaf extremt imponerad av Dreame L50 än så länge, den lyckades ta sig över tröskeln in till mitt badrum. Den tröskeln är 43 mm hög och rak (ej stegad) och maxgränsen för roboten är 42 mm.

Är orimligt nära att klippa den här dealen på nya iPhone 17 hos Comviq och binda mig på 2 år. 9k för telefonen och 219kr/månad för abonnemanget.
Jämför med att köpa telefonen löst (11k) så kommer abonnemanget här kosta 135kr/månad över 2 år

Halebop har släppt sina Black Friday priser så de tar 7200 för telefonen, men dyrare abonnemang.

Jag lyckades faktiskt få hem denna till vår lokala el-nasare.
Då kan man ju iaf slänga in skräpet i bagaget och köra ner till dem den dagen det strular.

Verkar vara bra erbjudande på abonnemang hos Comviq bland annat. Frugan är sugen på att uppdatera sin mycket mycket gamla telefon. Hon har 0 intresse för telefoner.
I dagsläget betalar hon 109 för hennes abonnemang utan telefon. Ser att comviq har har Google pixel 10 i 24 månader för 339.

Ny abonnemang + telefon: 339x24=8 136
Hennes abonnemang: 109x24=2 616

Alltså 8136-2616=5 520 för telefonen. Känns inte så prisvärt…. Eller vad tycker ni?

Eller så köper hon en lagom telefon, typ

Google Pixel 9a från Elgiganten för 3800.

3800+2616=6 416 blir nog inte mycket billigare än så?

Tillbaka
Topp