• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain - Swatchs nya projekt?

frere

Audemars
2-Faktor
Ifall det där är en riktig läcka är jag djupt underväldigad. Trötta blancpains i extra fula färger, de hade mått bra av lite mer swatch i sig!

Sparar nog hellre till en riktig swatchdykare. Hur kan ett så fint märke nedlåta sig till detta!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ifall det där är en riktig läcka är jag djupt underväldigad. Trötta blancpains i extra fula färger, de hade mått bra av lite mer swatch i sig!

Sparar nog hellre till en riktig swatchdykare. Hur kan ett så fint märke nedlåta sig till detta!
Vissa av moonswatcharna är rejält fula med. Utan de hemska banden funkar nog någon av plast-FF ovan.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vissa av moonswatcharna är rejält fula med. Utan de hemska banden funkar nog någon av plast-FF ovan.
Ja, min mars till exempel! Men fult i sig har jag inget emot, det är mer kombinationen ful och tråkig som är svår att älska. Men det kan absolut vara banden (och baksidorna) som bidrar. Får väl ge dem en chans antar jag, antarctic är kanske inte så pjåkig…
 

PNM

Panerai
Ja, ser inte speciellt inspirerade ut.. lite bättre tycker jag att man kan förvänta sig - pacific och arctic känns särskilt ogenomtänkta ut..
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
De är inte blyga med prissättningen iallafall. 340 pund är med god marginal över dubbelt så mycket som vanliga Sistem 51 i plast och med plastband. Moonswatch kostar nästan precis dubbelt så mycket som en vanlig plastkronograf från Swatch. Hade gissat att de skulle nöja sig med det förhållandet igen.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
42.3mm
Hade den funnits i svart och varit något mindre hade jag köpt en men ingen lockar nu.

Bilder från Hodinkee


IMG_8317.jpeg


IMG_8314.jpeg


IMG_8316.jpeg
 
Tycker de var festliga. Många Moonswatch modeller var lite för mesiga imo. Kan nog bli en begagnad om något år, när folk knappt kommer kunna ge bort dem.

”Den här OLIMITERADE kollektionen är tillgänglig att köpa i utvalda Swatch-butiker (1 klocka per person per butik och dag) från den 9 september 2023.”
 
Bara att de är mekaniska är ju värt en applåd. Om Moonswatch leder till att fler upptäcker klockor generellt, så lär dessa verkligen vara en gateway till lite ”finare” ur.

Biver lär vara glad att deras slogan fortfarande håller.
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Gillar dem! Trodde aldrig man skulle få till FFs ikoniska bezel så bra, trodde faktiskt inte ens på brukbar bezel. Tar gärna en gul.
 

Floffen

Panerai
Tycker de är coola. Synd att det inte finns en svart dock, de här färgerna funkar typ bara som badklocka (för mig iaf).
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Antarctic kommer vara hopplöst slutsåld hela tiden och omöjlig att få tag i.
Var väl rimligt bra, det är ju en trogen replika på moderna FiftyF på gott och ont. Bättre storlek än 5015, sämre än de limiterade. Kommer att bli en hype-hit initialt utgår jag från men kommer bli lättillgängliga betydligt fortare än Moonswatch (utom den vita kanske) skulle jag sätta en femtilapp på.
 

PNM

Panerai
Hysteriskt fula.
Ofattbart att de varit så pass fantasilösa med färgerna då det drar ner hela designen.
Den blå är väl ok.
Den gröna känns bara jobbig. Den behöver mer kompletterande färger. Photoshop-varianten som postades tidigare i tråden känns 100% mer rätt.
Den gula känns som en eftertanke - vad är kopplingen till stilla havet? Något i turkost/gult/rosa som för tankarna till california/hawaii, eller blågrönt, hade kännts mer logiskt…
Den orange/grå - vad i hela friden? Är associationen Rysslands atombombningar av arktiska havet? Fattar inte alls. En svart variant här hade varit mkt mer logisk. Dessutom kan man knappt se texten på tavlan.
Den vita - bra koncept men utförandet meh.

Jag hade inte köpt någon oavsett men förvånansvärt dålig design!
 
Senast ändrad:

Ogge5

Breitling
Bara att de är mekaniska är ju värt en applåd. Om Moonswatch leder till att fler upptäcker klockor generellt, så lär dessa verkligen vara en gateway till lite ”finare” ur.

Biver lär vara glad att deras slogan fortfarande håller.
Frågan är väll hur många som inte redan är intresserade av klockor. Jag menar att man måste först/veta lite om Blancpain för att känna köpsugen kanske?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den blå och vit/grå var fina. Får se om marknaden går lika bananas med nuvarande pris och med tanke på att inte så många känner till märket. Tror inte på samma hype denna gång.
 
Topp