• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Leif

Cartier
Är det samma Daytona? I den senaste annonsen står det ju att den är oanvänd medans i den äldre att skick är 4/5. Missar jag nåt?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det här är billigt... lite för billigt... det här är tvåtonsvarianten på länk som efter senaste höjning listar 96.200:- (ja, det är sant!)
Förvisso så är andrahandsvärdet på denna rätt klart sämre än för stålversionerna men ändå. Rimligt utpris borde väl vara 65-70 iaf.
Kanske är legit, se detta som tips till köp då :)

https://www.blocket.se/stockholm/Helt_Ny_Omega_Seamaster_Rose_Stal_Fullset_85803695.htm?ca=15&w=3
upload_2019-6-14_15-1-58.png
 

Bilagor

  • upload_2019-6-14_15-1-50.png
    upload_2019-6-14_15-1-50.png
    99.7 KB · Visningar: 1

HSK

Patek
2-Faktor
Ingen annons per se men varför skriver vissa att objekten man har till salu har ett högre bytesvärde? Om man tillämpar det lär väl den andra parten också göra det och då är man tillbaka på ruta ett.

Är det inte enklare att bara sätta ett försäljningspris som även agerar bytesvärde och att eventuella byten också värderas enligt samma princip? o_O
 

M.U

Rolex
Ingen annons per se men varför skriver vissa att objekten man har till salu har ett högre bytesvärde? Om man tillämpar det lär väl den andra parten också göra det och då är man tillbaka på ruta ett.

Är det inte enklare att bara sätta ett försäljningspris som även agerar bytesvärde och att eventuella byten också värderas enligt samma princip? o_O
För att man vill egentligen sälja.. men är inte omöjlig att byta om ens objekt övervärderas
 

HSK

Patek
2-Faktor
För att man vill egentligen sälja.. men är inte omöjlig att byta om ens objekt övervärderas
Men om motpartens objekt värderas enligt samma principer blir det ju ett nollsummespel, eller menar man att den egna varan övervärderas vid ett eventuellt byte men att motpartens objekt värderas lägre?

Jag tycker att bägge scenarion känns lika orimliga/krångliga, det är väl ingen som går med på ett byte där ens eget objekt prutas ner i avgrunden och motparten får ett ännu högre värde än normalt?

Tack för ditt svar men jag förstår fortfarande inte tanken bakom detta... :bag:
 

M.U

Rolex
Men om motpartens objekt värderas enligt samma principer blir det ju ett nollsummespel, eller menar man att den egna varan övervärderas vid ett eventuellt byte men att motpartens objekt värderas lägre?

Jag tycker att bägge scenarion känns lika orimliga/krångliga, det är väl ingen som går med på ett byte där ens eget objekt prutas ner i avgrunden och motparten får ett ännu högre värde än normalt?

Tack för ditt svar men jag förstår fortfarande inte tanken bakom detta... :bag:
Inte jag heller :D ville bara förmedla svar från personer som prissatt och skrivit så ;)
 
  • Like
Reactions: HSK

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Inte en annons men ett ganska skoj svar :D Vann två små 33mm dressare som är 6mm tjocka. Kanske kan väga 20-30gram eller nått. Bad om att skicka dem i samma försändelse, combined shipping, fick detta svar :)
7D91C83E-641A-4791-9C30-7772CF5E5F47.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Sjuuukt små kuvert. :D
Han är nog bara rädd om mina invictor, allt av välvilja :) Fick ett nytt Mail faktiskt där han sa att det kanske lät lite dumt och att det gick om jag tog risken :) Jag sa ja men har inte hört något. Kan tilläggas att portot i annonserna blev i princip samma som jag vann klockorna för :)
 
Topp