• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ber om ursäkt i förväg för min okunnighet om vintage, men finns det några uppenbara "give aways" på att den är falsk?

Jag skulle säga att give awaysen är:

- en rolex på blocket för <10' (alla kollar väl vad andra liknande varor kostar innan de lägger upp en annons)
- "jag vet inget om klockor"
- "säljer pga att det är en herrmodell" (klockan sitter på en herr-arm)
- "jag behöver pengar"

Den har med andra ord alla klassiska give aways.

Bilden är sannolikt tagen från nätet, dvs klockan kan mycket väl vara äkta.

Årets bästa
image.jpg
Hahaha jag såg den här när jag satt och slösurfade, sjukt skön kille. Hatar när folk ska idiotpruta på blocket/erbjuda byten fast man sagt att man inte är intresserad...

WTF? Vad är det med denna urtavla.. Ser ut som att någon har klistrat på en sticker ovanpå original tavlan. Sen har nu allt börjat röra på sig. Indexeringarna i subdialsen ser jävlit fina ut och när swiss made längst ned på tavlan börjar röra sig och hamna i tachyskalan så börjar man undra. Enligt ägaren är det dock en patinerad tavla och man stör sig inte alls då den bärs..

http://www.ebay.fr/itm/1950s-60s-Vi...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item2a397df6e7

$_57.JPG

$_57.JPG

Tillbaka
Topp