• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Visste inte att Rado har skjutit i höjden på sistone. :p
Skärmavbild 2020-10-08 kl. 16.31.33.png

Han har en konkurrenande annons ute :p

Screenshot_20201008-180759.jpg

https://www.tradera.com/item/419781101
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns risk att jag är ute och cyklar här men inte leverades 16570 i en grön box 1999?
Kom inte gröna boxarna en bit in på 00-talet? Knappt ens att hangtagen var med 1999 väl?

Nu står det iofs inte i annonsen att klockan kommer med box men om inte så känns det ju som en tveksam presentation?

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/rolex_explorer_ii_16750_40mm_vit_toppskick/92367858

upload_2020-10-9_8-45-52.png


upload_2020-10-9_8-46-45.png
Stämmer och han har haft flera liknande annonser. Antar att det ska se visuellt bättre ut för de oinvigda.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Svårt att hitta en Rootbeer i med de tillbehör och skicket. Men de klart, 70” är en signal som låter för bra :)
Hade det varit sant så var det nog århundradets fynd men allting tydde på en solklar blåsning. Ett overkligt bra pris, bilder och till och med annonstext kopierat rakt av från forumet samt Umeå som ort så att man ska betala i förskott och om man mot förmodan bor i trakterna därikring hade det definitivt kommit olika bortförklaringar om man hade föreslagit f2f. Är det för bra för att vara sant så... ;)

Det har förekommit flera liknande annonser på sistone och det är med stor sannolikhet en och samma person som ligger bakom samtliga med tanke på hur lika de är. Förhoppningsvis har ingen blivit blåst men tyvärr tror jag att girigheten bedrar visheten och att det säkert finns flera som har betalat i förskott i hopp om att göra ett riktigt klipp. :(
 

klorre

Breitling
2-Faktor
Inte mycket som framkommer av annonsen men verkar vara en Nauticus Royale 2. Priser på Chrono24 och andra auktionssajter varierar mellan ca 4k–11k. Men det är klart, denna är väldig unik. Vet inte om jag ska ta sista raden som ett hot eller som att det är möjligt att pruta ned till marknadspris?


BernardHMayer - kopia.PNG
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Inte mycket som framkommer av annonsen men verkar vara en Nauticus Royale 2. Priser på Chrono24 och andra auktionssajter varierar mellan ca 4k–11k. Men det är klart, denna är väldig unik. Vet inte om jag ska ta sista raden som ett hot eller som att det är möjligt att pruta ned till marknadspris?


BernardHMayer - kopia.PNG
Unik och Swiss made gör att priset skenar iväg😉. Men han lämnar möjlighet för att pruta
 

Herr Gås

Banned
Känns väldigt fattigt när folk köper en klocka för att flippa för någon hundralapp i vinst och till råga på allt snor bilder från min annons.
Dessutom är klockan inte i absolut nyskick, den är i fint skick men metallkeepern har repor och bezeln har något blankt hörn efter skav.

931436962ac8f67ad49c9a339f75d85e.png
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Jag har alltid tyckt att Traderas kategorier är överdrivet detaljerade och förvirrande för folk, men svårt är det inte.
tradera-skjota-klockor.png
Det är mycket kläder i Traderas klockkategori sedan en tid tillbaks. Har anmält några annonser men det känns oseriöst att "släppa igenom" så många kläder i fel kategori. Några säljare verkar ha satt det i system.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det är mycket kläder i Traderas klockkategori sedan en tid tillbaks. Har anmält några annonser men det känns oseriöst att "släppa igenom" så många kläder i fel kategori. Några säljare verkar ha satt det i system.
Satt det i system? Vad skulle fördelen vara? Att minska chansen att de ses av folk som faktiskt är ute efter kläder? :)
 
Topp