• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Satan vad grymt! Får lite sköna LW vibbar på händerna, gillar skarpt! Ser fram emot passaround och önskar dig och brorsan all lycka!
 
Bland detdroligaste (och det är positivt!) jag sett på ett tag. Faktiskt!

Vridringen och boettformen känns väldigt lyckad. Den känns verkligen egen, utan att för den sakens skull bli för mycket på något vis. Lug till lug lär det enda jag själv gärna skulle sett vara lite mindre, men hoppas det finns nån plats över i passarounden.. :)

Lycka till! Och återigen, fan, det här ser faktiskt lyckat ut. Riktigt lyckat!
Tack för de vänliga orden! Bandhornen är nedåtböjda och flyger inte i luften så den är rätt förlåtande, men måttet ljuger inte, det är ett rejält ur.
60AF0472-1E5D-4798-BE73-476B6C5905F4.jpeg
 
Kanske satsat lite pengar i projektet, men att du vågade satsa ditt väl upparbetade Alias här på KS. En satsning som gick väl hem enligt mig. Blev lite rädd när jag började läsa, inte en sån till tänkte jag. Slutade medvetet skrolla när jag kunde ana en bild, läste klart texten. När jag såg bilderna kände jag bara glädje och förtjusning. Bra jobbat!
 
Vi dividerade om detta ett bra tag, och vi tror våra kunder vill ha det helt enkelt. I ett projekt som detta kan man inte endast göra en klocka för sig själv. Blev allt rätt? Förmodligen inte men vi kom förhoppningsvis nära.

Jag tror ni dividerade rätt, och måste medge att väldigt mycket är rätt med klockan. -För vad jag vet, finns ingen perfekt klocka.

Ska tilläggas att jag gillar att ni valde guilloche-tavla samt hur presentationen av natt & dag-komplikationen är, lika så bezeln.

Bra jobbat!
 
Riktig fullträff i allt utom storleken för mig. Grymt snygg, vad använder ni förresten för verk? Är övertygad om att det kommer gå bra för er med rätt marknadsföring! Lycka till!
 
Kanske satsat lite pengar i projektet, men att du vågade satsa ditt väl upparbetade Alias här på KS. En satsning som gick väl hem enligt mig. Blev lite rädd när jag började läsa, inte en sån till tänkte jag. Slutade medvetet skrolla när jag kunde ana en bild, läste klart texten. När jag såg bilderna kände jag bara glädje och förtjusning. Bra jobbat!
Detta var en av de stora frågorna, om jag skulle gå ut under Aurum. Inte helt självklart...
 
Alltså. Jag fattar ärligt talat inte om det är ett skämt och en reaktion på alla dessa ”kickstarter”-klockor som dyker upp med jämna mellanrum och alltid med någon krystad historia om någons släkting/bror/medresenär på ett tåg och hur en idé formades kring något som hittills saknats på marknaden?

Kul att så många hyllar. Undrar hur tongångarna hade varit och vilka kritiska frågor som hade ställts om det istället hade varit en nyreggad nollpostare som skrivit inlägget?

Oavsett (om det är på riktigt): kul med människor som vågar satsa! Och jag önskar er givetvis all framgång!

(Och om det är en skickligt iscensatt bluff a la Anna Odell: well played)
 
Alltså. Jag fattar ärligt talat inte om det är ett skämt och en reaktion på alla dessa ”kickstarter”-klockor som dyker upp med jämna mellanrum och alltid med någon krystad historia om någons släkting/bror/medresenär på ett tåg och hur en idé formades kring något som hittills saknats på marknaden?

Kul att så många hyllar. Undrar hur tongångarna hade varit och vilka kritiska frågor som hade ställts om det istället hade varit en nyreggad nollpostare som skrivit inlägget?

Oavsett (om det är på riktigt): kul med människor som vågar satsa! Och jag önskar er givetvis all framgång!

(Och om det är en skickligt iscensatt bluff a la Anna Odell: well played)
100%
 
Alltså. Jag fattar ärligt talat inte om det är ett skämt och en reaktion på alla dessa ”kickstarter”-klockor som dyker upp med jämna mellanrum och alltid med någon krystad historia om någons släkting/bror/medresenär på ett tåg och hur en idé formades kring något som hittills saknats på marknaden?

Kul att så många hyllar. Undrar hur tongångarna hade varit och vilka kritiska frågor som hade ställts om det istället hade varit en nyreggad nollpostare som skrivit inlägget?

Oavsett (om det är på riktigt): kul med människor som vågar satsa! Och jag önskar er givetvis all framgång!

(Och om det är en skickligt iscensatt bluff a la Anna Odell: well played)


Fast i och med att aurum är en gammal räv här och inte bara en profitör i mängden räcker för att legitimera projektet. För mig. Så länge de som gör klockorna har ett genuint intresse och anstränger sig för att inte skapa något som redan gjorts 100ggr tycker jag att sådana här projekt är riktigt roliga. Men visst, det finns ju en kickstarter-allergi här på forumet, men det beror väl på att det är nollpostare med en prototyp som ger känslan av att de bara vill kränga många ur, snabbt.
 
Alltså. Jag fattar ärligt talat inte om det är ett skämt och en reaktion på alla dessa ”kickstarter”-klockor som dyker upp med jämna mellanrum och alltid med någon krystad historia om någons släkting/bror/medresenär på ett tåg och hur en idé formades kring något som hittills saknats på marknaden?

Kul att så många hyllar. Undrar hur tongångarna hade varit och vilka kritiska frågor som hade ställts om det istället hade varit en nyreggad nollpostare som skrivit inlägget?

Oavsett (om det är på riktigt): kul med människor som vågar satsa! Och jag önskar er givetvis all framgång!

(Och om det är en skickligt iscensatt bluff a la Anna Odell: well played)

Troligtvis hade en nollpostare fått sämre kritik. Till skillnad från många andra presenterats här ett färdigt resultat. Klockan finns, redo att köpas. Jag tyckte ärligt den var riktigt spännande.

Edit: Jag funderade också på om det var ett skämt först.
 
@Aurum bara så att du vet så ser åtminstone jag endast den svarta klockan på hemsidan. Den kan jag bläddra mig genom bilderna på också, men de andra två syns inte alls. Vet inte om det är så för flera här inne?
 
@Aurum bara så att du vet så ser åtminstone jag endast den svarta klockan på hemsidan. Den kan jag bläddra mig genom bilderna på också, men de andra två syns inte alls. Vet inte om det är så för flera här inne?
Tack för info, vi ser alla bilderna på våra enheter. Men vi försöker undersöka alla sätt. Vad kör du genom för enhet/webläsare?
 
Tillbaka
Topp