• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

JesperO

Rolex
shit vad roligt @Aurum - imponerande.
Tyckte väl i och för sig inte att det var så överraskande - du har ganska tydliga åsikter vad gäller hur klockor skall se ut - måste nog erkänna att jag någon gång när jag läst ett inlägg från dig, tänkt "gör en själv då" - baaabbaammm - yes, här är den.:)
Riktigt fin måste jag säga -väldigt mycket i designspråket som jag gillar - dock måste jag instämma i oron lug-lug-måtter (dock big kudos att ni faktiskt nämner det!)
Hur långt borta är nästa (mindre) version? Hur många av dessa första har ni tillverkat?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ball och friskt vågad! Kul med lite annorlunda komplikationer och ingen generisk boett. Samt att ni lyckats hålla priset nere. Way to go!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Fast i och med att aurum är en gammal räv här och inte bara en profitör i mängden räcker för att legitimera projektet. För mig. Så länge de som gör klockorna har ett genuint intresse och anstränger sig för att inte skapa något som redan gjorts 100ggr tycker jag att sådana här projekt är riktigt roliga. Men visst, det finns ju en kickstarter-allergi här på forumet, men det beror väl på att det är nollpostare med en prototyp som ger känslan av att de bara vill kränga många ur, snabbt.
Kände exakt som du, bra skrivet .
 

Stil

Omega
PM skickat :).
Bra jobbat, känns verkligen genomarbetad och nytänk på ”rätt” sätt. Kul komplikation också, hatten av. Hoppas verkligen på att få prova den.
All lycka till i alla fall.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jävla fin klocka, tar nästan emot att säga det Märks att ni har ett öga för design och Stil. Nyskapande, eller kanske mer en merger av de bästa från olika epoker!

Om jag ska baissa lite så skulle jag personligen mkt hellre slippa se urverket, så sexigt är det inte.

Har ej möjlighet att besöka pop-upen, men kmr absolut köpa en när jag fått bättre bild av kvaliten på finishen.

Snyggt jobbat och all lycka till
 

robyl

Omega
På hemsidan med Paddan och Safari i läge lanskap ser jag en klocka på en hand. I läge poträtt ser jag ingen hand med klocka men ser tre lösa klockor
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Till och med jag som är rätt allergisk mot moderna klockor gillade dessa, speciellt 12:an. Om det fortfarande finns plats i passaround är jag absolut intresserad.
 

JohanHLM

Rolex
Otippat men kul!
Verkar tas emot positivt av de flesta kritiker här så den kommer säkert även gå bra hos "vanligt folk".
Önskar er all lycka, framgång och rikedom :)
 

robyl

Omega
Fungerar det inte att scrolla?
Scrollar i poträttläge ser bara tre klockor ingen text. Varje klocka upptar nästan en skärmbild.
I landskapslagen ser man armen med klockan. Scrollar man ner till botten av sidan så ser man en beskrivning på klockan som ändrar sig till nästa beskrivning vid scrollning. Armen med klockan upptar en skärmbild, beskrivningen upptar också en skärmbild.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Grattis till att ha tagit er ända hit! Som att klara av sin disputation, kan jag tänka mig. Ska bli väldigt spännande att följa ert företag. Jag är nog inte ensam om att vara spänd på de första bilderna i dagens klocka-trådarna. Lycka till!! @Aurum
 
Topp