• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Det där med logon fick vi höra tidigt, men du kan inte lista ut vad det är? Köper dock helt att det ser ut som en fabrik.

Inte helt säker på vad du menar med visarna, vet bara att min bror och designern hade mycket argumentation om sambandet dem emellan.

Tack för feedback! Hoppas du får tillfälle att tippa på den live. Kommer ha den i för beskådan framöver i Stockholms innerstad. Sedan får vi se var vi kan sälja in den i för butiker.
Spännande projekt! Ser framemot att se en i verkligheten. Blir dock nyfiken på loggan, vad ska den föreställa?

Lät den här tråden gå obemärkt förbi till en början. Liksom BOLM AUT.... någonting passaround, jaja en annan gång tänkte jag. Men tråden verkar ju het som tusan så går väll in och kikar! Snooze you loose Jonulf! Hade varit kul att vara med på! Får bli en titt förbi Sibylle på lördag:) Well done!

Misstänker att jag var snabb nog på 1 eller 3, men man sitter ju på nålar i väntan på ett PM. Eller har PM gått iväg och jag faktiskt var för slö? :nailbiting:

Gillar verkligen boetten och vridningen. Får vibes från 50-tals Seamaster, kombinerat med typ LW eller ngt futuristiskt märke. Gillar också mkt skarpt att vridningen blir en del av boetten på ett mkt snyggt vis. Som mögelnörd är jag orolig över storleken men samtidigt ska ju denna vara lite kolossig snarare än nätt. Mkt bra dock med vinklade bandhorn så den blir följsam!

Med i passarounden eller ej - spännande att se denna irl!

Kul! Väl genomtänkt design! Modellen med svarta visare skulle kunna vara aktuell om jag någonsin skulle köpa något annat än vintage. Även den svarta lockar.

Lycka till med försäljningen!

Tack för de vänliga orden! Bandhornen är nedåtböjda och flyger inte i luften så den är rätt förlåtande, men måttet ljuger inte, det är ett rejält ur.
60AF0472-1E5D-4798-BE73-476B6C5905F4.jpeg
Detta är riktigt bra, väldigt mycket Seiko-inspiration över designen, visste att du älskar Seiko innerst inne. ;)
Jag tror måtten är klockrena, nedsänkt off-set krona kommer få den att sitta finfint med en boettform på 41mm.
Roliga komplikationer också, det enda som saknas nu är väl en enkel och pedagogisk förklaring av hur vridringen funkar.

Misstänker att jag var snabb nog på 1 eller 3, men man sitter ju på nålar i väntan på ett PM. Eller har PM gått iväg och jag faktiskt var för slö? :nailbiting:

Gillar verkligen boetten och vridningen. Får vibes från 50-tals Seamaster, kombinerat med typ LW eller ngt futuristiskt märke. Gillar också mkt skarpt att vridningen blir en del av boetten på ett mkt snyggt vis. Som mögelnörd är jag orolig över storleken men samtidigt ska ju denna vara lite kolossig snarare än nätt. Mkt bra dock med vinklade bandhorn så den blir följsam!

Med i passarounden eller ej - spännande att se denna irl!
Har tyvärr ett annat jobb som betalar räkningarna, men jag håller på att sammanställa listan. Hoppet lever än!

Fan vad duktiga ni är. Den svarta är ju sagolikt tuff. Begriper inte ett skvatt av vridringen men vad gör väl det en sån här dag. Får klura vidare. Komplikationen dagsljus är kul och förhoppningsvis slipper vi snart den förbannade sommartiden. Grattis och simma lugnt!

Tillbaka
Topp