• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Fantastiskt snygga ur! Gillade framförallt 11112!

Ser verkligen framemot att få se klockorna i passarounden och hur folk upplever storleken.

Lycka till!

Jo helt klart, men försäljningsvinkeln kunde bli helt annorlunda tycker jag då mig veterligen de allra flesta ”Svenska” microbrands är designade av svenskar men ihopplockade i Kina. Jag har inget emot kinesiska klockor tvärtom men med det sagt är ju ursprunget intressant att veta. Är den ihopskruvad i Schweiz tänker man ju kvalitet, i Sverige tycker man att det är lite exotiskt, Japan och kina tänker iallafall jag ”bang for the buck”. Alltså är ursprungslandet något jag väger in när jag köper något.

Jag hade tyckt att det vore skoj om den är gjord i Rwanda eller Brasilien bara för att det är udda, så jag lägger ingen prestige i det.

Frågan tycker jag iallafall är berättigad och viktig samt att det är alltid en av de första frågorna som ställs här på forumet när det dyker upp en ny klocka.

Varför jag ifrågasätts för att ställa den frågan förstår jag därför inte. Är det något speciellt med just denna klockan som gör att denna frågan är olämplig på ett forum som handlar om klockor och till antagligen största delen besöks av klockentusiaster som vill veta mer om sin klocka än medelsvensson som inte bryr sig nämnvärt?
Att vara transparent är ju inte den grabbens starka sida med tanke på att han jobbar på en Auktionsbyrå som säljer klockor och som inte inte är seriösa nog att ha en policy för sina anställda hur de ska agera härinne. Nu är det ju nya ägare på Klocksnack 2.0, undrar hur de tänker?... Privat eller kommersiell aktör, för en del är det svårt att hantera. Gnälla på andra som ställer mycket relevanta frågor blir ju bara pinsamt och är taffligt.

Om uret är tillverkat i Sverige, Schweiz eller i något låglöneland har betydelse för en del köpare. Aurum har ju den goda saken att göra reklam på det nya forumet och har nu blivit en kommersiell aktör på forumet. Jag tycker uret är spännande i formgivningen och nydanande.

Senast redigerad av en moderator:
Att vara transparent är ju inte den grabbens starka sida med tanke på att han jobbar på firman Jämtlands Auktionsbyrå som säljer klockor och som inte inte är seriösa nog att ha en policy för sina anställda hur de ska agera härinne. Nu är det ju nya ägare på Klocksnack 2.0, undrar hur de tänker?... Privat eller kommersiell aktör, för en del är det svårt att hantera. Gnälla på andra som ställer mycket relevanta frågor blir ju bara pinsamt och är taffligt.

Om uret är tillverkat i Sverige, Schweiz eller i något låglöneland har betydelse för en del köpare. Aurum har ju den goda saken att göra reklam på det nya forumet och har nu blivit en kommersiell aktör på forumet. Jag tycker uret är spännande i formgivningen och nydanande.
Tänker gällande vad? Att min projektanställning som råkade vara på en Auktionsbyrå ska betyda något? Vad händer nu när mitt projekt är klart och jag slutat? Jag agerar precis så som jag gjort innan, under och efter min "anställning".. Dvs med ett intresse för klockor. Jag har varit transparent genom hela resan och jag har dessutom uppmuntrat dig till att ringa mig, men din hetsjakt fortsätter bakom din lilla skärm... Men.. då du inte ringer mig, kanske jag ska prova på ditt nummer och se om du behagar svara på nån av alla de frågor jag ställt dig men som du så vackert duckar för, allt snack om transparent, hycklaren fick ett ansikte:snaphappy:

Tänker gällande vad? Att min projektanställning som råkade vara på en Auktionsbyrå ska betyda något? Vad händer nu när mitt projekt är klart och jag slutat? Jag agerar precis så som jag gjort innan, under och efter min "anställning".. Dvs med ett intresse för klockor. Jag har varit transparent genom hela resan och jag har dessutom uppmuntrat dig till att ringa mig, men din hetsjakt fortsätter bakom din lilla skärm... Men.. då du inte ringer mig, kanske jag ska prova på ditt nummer och se om du behagar svara på nån av alla de frågor jag ställt dig men som du så vackert duckar för, allt snack om transparent, hycklaren fick ett ansikte:snaphappy:
Don't tap the glass.

Kul med en forumentusiast som vågar att lansera en egen klocka och dessutom att lansera något som har en egen identitet! Jag tycker att den är ganska lyckad dessutom, kanske lite för tjock bezel men rolig komplikation och riktigt genomarbetad design; det syns att det inte är något hafsjobb.

Prislappen är dessutom spot on, tror det ligger precis där folk är beredda att lägga pengar på något oprövat och nytt.

Säg vad du vill säga här på forumet istället och du kan ju ringa men vad vi ska prata om det begriper jag inte. Du ifrågasätter varför en medlem undrar var Aurums klocka är tillverkad, mycket märkligt minst sagt. Din professionalitet som du uppenbart saknat under dina anställning behövs ju inte nu och då får vi anse att du skriver som en amatör härinne - glöm inte att meddela om förhållandet ändras...

Senast ändrad:
Om du uppdaterar så ser du att det är borttaget. Och håll dig till trådens ämne, detta är en releasetråd, er diskussion om något helt annat kan ni ta någon annanstans.
Fint och tack, men när folk inte kan ställa mycket relevanta frågor i ett nylansering av ett armbandsur utan att bli påhoppade av en xxx som ifrågasätter det, blir jag lite sne. Det är här precis sådana frågor ska atällas till de som lanserat uret.

Har missat detta helt, synd att missa passarounden. Kul initiativ @Aurum !
Hojta gärna till om den kommer att börja säljas i Skåne, jag blev oväntat väldigt sugen på denna men hade varit kul att se klockorna i verkligheten.

Spännande tråd.
Oavsett vad man tycker om klockan är det ju glasklart att responsen hade blivit heeeelt annorlunda om en nollpostare startat en tråd innehållande:
- Nytt klockmärke
- Seiko-urverk
- Tillverkad i Asien utan tydlig info
- Referenser till Norden/årstider etc...

Hur ställer man index på vilken månad det är för att tydligt se soltimmarna den aktuella perioden?
Jag ser ju att månaderna är graverade med streck men det är lite rörigt. Lägg ut en tydlig manual på hemsidan.

Vidare måste ni skriva en "Om oss" på sidan med ordentliga kontaktuppgifter och så vidare. Hemsidan lämnar mycket kvar att önska. Det är bättre att inte släppa den innan den är färdig, den ger nu inget bra intryck.

Senast ändrad:
Spännande tråd.
Oavsett vad man tycker om klockan är det ju glasklart att responsen hade blivit heeeelt annorlunda om en nollpostare startat en tråd innehållande:
- Nytt klockmärke
- Seiko-urverk
- Tillverkad i Asien utan tydlig info
- Referenser till Norden/årstider etc...
Håller med dig men det finns en stor skillnad. Här dyker det upp 3 modeller som är spikade och klara, redo att klämma på i butik samt köpa direkt. Inget kickstarter tjafs.

Men ja, en nollpostare hade haft det jobbigare helt klart.

All lycka till er @Aurum! Tyvärr blir de inget köp för min del med kycklingarmar och den L2L som är. Synd att man snubblade på mållinjen för en passaround. Hade varit kul att testa den iaf :)

Hur ställer man index på vilken månad det är för att tydligt se soltimmarna den aktuella perioden?
Jag ser ju att månaderna är graverade med streck men det är lite rörigt. Lägg ut en tydlig manual på hemsidan.

Vidare måste ni skriva en "Om oss" på sidan med ordentliga kontaktuppgifter och så vidare. Hemsidan lämnar mycket kvar att önska. Det är bättre att inte släppa den innan den är färdig, den ger nu inget bra intryck.
De måste faktiskt inte det. Bra att de hållit den enkel och skippat allt trams om "our story" och låter klockorna tala. Kan köpa att ett kontaktformulär är vettigt, men att beskriva personerna bakom är inget självklart (och inte ens nödvändigtvis relevant).
Vad säger du Jocke, vi kanske ska fokusera på klockorna snarare än formalian?

De måste faktiskt inte det. Bra att de hållit den enkel och skippat allt trams om "our story" och låter klockorna tala. Kan köpa att ett kontaktformulär är vettigt, men att beskriva personerna bakom är inget självklart (och inte ens nödvändigtvis relevant).
Vad säger du Jocke, vi kanske ska fokusera på klockorna snarare än formalian?

Du har fundamentalt fel vill jag påstå. Jag är övertygad att många likt mig inte gör ett köp på en hemsida som ser ut som den nu gör. Ordentliga kontaktuppgifter och en proffsig framställning är grundläggande i all e-handel. Jag är övertygad om att Aurum tar till sig våra åsikter; han bygger ett varumärke och att likt dig ifrågasätta presumtiva kunder är inte klokt.

Du har fundamentalt fel vill jag påstå. Jag är övertygad att många likt mig inte gör ett köp på en hemsida som ser ut som den nu gör. Ordentliga kontaktuppgifter och en proffsig framställning är grundläggande i all e-handel. Jag är övertygad om att Aurum tar till sig våra åsikter; han bygger ett varumärke och att likt dig ifrågasätta presumtiva kunder är inte klokt.
Håller inte med. Kontaktformulär funkar fint. Behöver inte ange e-postadresser.

Tolkar jag dig rätt att jag inte kan ifrågasätta det du skriver för att du är en presumtiv kund?

Tillbaka
Topp