• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

marmot

Panerai
C4A2F5E1-8CD7-4768-9262-735708BAC99F.jpeg
Hur känns den? Den är ju rätt stor alltså..
 

Ola G

Cartier
Ser riktigt schysst ut, det enda är lug to lug som nog tyvärr gör den omöjlig för mig att bära
Jag som har svårt att bära upp en Seamster 300 co-ax:arghh:
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Spännande tråd.
Oavsett vad man tycker om klockan är det ju glasklart att responsen hade blivit heeeelt annorlunda om en nollpostare startat en tråd innehållande:
- Nytt klockmärke
- Seiko-urverk
- Tillverkad i Asien utan tydlig info
- Referenser till Norden/årstider etc...
Du fattar väl själv att det är skillnad på en nollpostare och på Aurum......på så många plan.....
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vad är det nu loggan ska föreställa? @Aurum Den är riktigt kool trots att jag inte vet vad det är.

Tror dessvärre att klockan är lite väl stor för min handled, hade gärna beställt en men får nog vänta och titta på lite fler wristshots innan.
 

frandinet

Cartier
Jättekul, bra jobbat, imponerande. Jag är jätte sugen på att beställa. Kommer dra till popup-butiken i morgon för att kunna bestämma mig för vilken.
 

16610

Patek
2-Faktor
Klockan känns riktigt gedigen. Klockans storlek ihop med det rejäla läderbandet känns som ett kassaskåp. Tavlan är grym och visarna kanon. Lätt att läsa av tiden även i svagt ljus. Lite ovant med kronans placering men vet man varför den sitter där blir det bara bra. Jag upplever klockans storlek som mindre än exempel 216570 omega Seamaster 41 mm, kan bero på Bazel och tavlan och läderband.. skulle säga att storleken är bra, sen gillar jag lite större klockor och oroar mig inte vad andra tycker sålänge jag gillar klockan:)
”Daylight” funktionen kan jag inget om men får sätta mig in i det vid senare tillfälle, det viktigaste är att jag har det;)

Mer tankar och bilder kommer sen, men nu är det fredag:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för alla bilder, den ser grym ut! Kan nån posta en bra bild på baksidan?

Väntar otåligt på att passarounden ska dra igång :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Även om det inte är en design som faller mig på läppen så får jag verkligen önska lycka till! Hoppas det går så bra att ni kan göra ytterligare modeller och att investeringen ger avkastning :)
 

Joakim C

Cartier
En svensk version tycker jag vore på sin plats eftersom ni är ett svenskt företag. Även tyska och spanska verioner ger säkert merförsäljning...
 
Topp