Jag kan nog hålla med dig, jag har många bekanta som köpte bostäder för otroligt låga summor på den tiden, och några som lyckades köpa det som nu är attraktiva BRF-lägenheter för en krona per lägenhet.
Dock antar jag att man, i alla fall i de flesta storstadsregioner, har en helt annan efterfrågan på bostäder nu idag än man hade då? Jag arbetar med fastigheter och kollegorna som var med på den tiden har ju berättat att man hade en hel del lediga lägenheter, kanske inte på de mest populära adresserna men i normala stockholmsförorter som Bromma, Järfälla, Solna med mera.
Så ser det ju inte alls ut idag, nu är det påtaglig bostadsbrist i alla storstadsregioner. Just det ämnet har vi ju haft uppe för diskussion tidigare i denna tråd men jag tror fortsatt att det finns faktorer som mer eller mindre omöjliggör att satta situation uppstår.
Här är en lite intressant artikel på temat 90-talskris;
Många svenskar lever fortfarande med skulder kvar efter den stora bostadskraschen på 90-talet. Flest av dem bor i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö. Medan Uppsala sticker ut från den mindre smickrande statistiken.
www.aftonbladet.se