• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra resp skitnödig klockreklam

Chuck

Patek
2-Faktor
Rolex reklam för 7—8 år sen var coolast

Gällande patek.... de som köper patek ver väl redan va de vill ha, reklam är överflödig.
PatekArv från pappa asså? :D pågen kränger klockfan direkt och köper senaste Gamer datorn och en iPhone latest version komigen det är 2018

I övrigt är Tudor en bra kandidat känns som de når alla målgrupper i sina videos.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Rolex reklam för 7—8 år sen var coolast

Gällande patek.... de som köper patek ver väl redan va de vill ha, reklam är överflödig.
PatekArv från pappa asså? :D pågen kränger klockfan direkt och köper senaste Gamer datorn och en iPhone latest version komigen det är 2018

I övrigt är Tudor en bra kandidat känns som de når alla målgrupper i sina videos.

Håller med om Tudor...tycker att Heritage Chrono presenteras helt perfekt i den här reklamen.

 
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?

Är inte förknippelser med "viktiga män"(politiker etc) det skitnödigaste som finns?
Nu kanske mitt politikerförakt lyser igenom men inte vill då jag vara associerad med dem. Rolex dykarreklam däremot, den är häftig.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
8285904C-917C-4991-B686-03EEEA701148.jpeg


Rolex är väl lika skitnödiga som många andra
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker nog reklam med kändisar är lika torra. De har ju absolut inget med klockan att göra.

Rolex reklam med Federer håller jag med om är extremt torr, då han får ett sprillans ex efter vunnen turnering att posera med när pokalen ska lyftas. Så det känns verkligen som en köpt kändis där klockan inte har någonting med aktiviteten att göra.

Lite skillnad med Richard Mille där Nadal, Bubba Watson och de andra idrottspersonerna som har spons faktiskt använder klockorna. Då fyller det ju ett syfte och berättar att det är klockor som tål att användas. Bra exempel med Pablo Mac Donough som kör hästpolo med Richard Mille på armen :)

RM.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Romarriket utgick från Rom. Romarrikets fall visar på glättighet och ytlighet i slutet, precis som vissa forskare idag drar paralleller till vår tid. T ex melodifestivalen, tron på att den som tjänat pengar har åstadkommit något, gladiatorspel, fotbollspublik, utseendefixering, frosseri etc. Ur det perspektivet gillar jag PP reklam då den manar till ett köp som håller i generationer, inte nyköp så fort trenden ändrat åsikt om förra årets modefärg.

Romerska riket
, romarriket, romerska civilisationen eller antikens Rom var en kulturell och politisk enhet som utgick från staden Rom och så småningom kom att dominera hela medelhavsområdet och stora delar av Europa. Antiken är namnet på perioden c:a 800 f.kr - 500 e.Kr. inom den grekiska och romerska historien.[1] Den romerska kulturen anses vara en av dem som spelat störst roll i världshistorien.[2][3]
 
Topp