Du tänker nog på design.Bra reklam är tidlös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du tänker nog på design.Bra reklam är tidlös.
Rolex reklam för 7—8 år sen var coolast
Gällande patek.... de som köper patek ver väl redan va de vill ha, reklam är överflödig.
PatekArv från pappa asså?pågen kränger klockfan direkt och köper senaste Gamer datorn och en iPhone latest version komigen det är 2018
I övrigt är Tudor en bra kandidat känns som de når alla målgrupper i sina videos.
Skön, men fel årtionde dock?Håller med om Tudor...tycker att Heritage Chrono presenteras helt perfekt i den här reklamen.
Skön, men fel årtionde dock?
JuppHåller med om Tudor...tycker att Heritage Chrono presenteras helt perfekt i den här reklamen.
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
Även solen har fläckar... Men fortfarande, Federer åstadkommer saker. Han sitter inte och väntar på att ärva pappas klocka![]()
Rolex är väl lika skitnödiga som många andra
Även solen har fläckar... Men fortfarande, Federer åstadkommer saker. Han sitter inte och väntar på att ärva pappas klocka
När man inte längre behöver åstadkomma något, ja, då är det över...Patek-reklamen är knappast vänd till arvtagaren, utan snarare den ekonomiskt ”oberoende” fadern som gjort sitt och nu bara njuter välfärden.
Rolex vänder sig till dem som fortfarande måste bevisa sig.. enkelt.
![]()
Rolex är väl lika skitnödiga som många andra
När man inte längre behöver åstadkomma något, ja, då är det över...
Tänker du på romarriket?Det här fick mig att tänka på den bok som kallats världens tunnaste. ”Italienska Krigshjältar”...
Pengar är inte ett mål utan en konsekvens av att man åstadkommit något.Inte alls.
Min version av att lyckas ekonomiskt är att lägga av när du har tillräckligt, sluta sträva efter mer. Det är dock inte samma sak som att rulla över och dö.
Nope. ItalienTänker du på romarriket?
Även solen har fläckar... Men fortfarande, Federer åstadkommer saker. Han sitter inte och väntar på att ärva pappas klocka
Tycker den är bra till skillnad från Pateks.![]()
Coola gubbar!
Tycker nog reklam med kändisar är lika torra. De har ju absolut inget med klockan att göra.
Pengar är inte ett mål utan en konsekvens av att man åstadkommit något.
Romarriket utgick från Rom. Romarrikets fall visar på glättighet och ytlighet i slutet, precis som vissa forskare idag drar paralleller till vår tid. T ex melodifestivalen, tron på att den som tjänat pengar har åstadkommit något, gladiatorspel, fotbollspublik, utseendefixering, frosseri etc. Ur det perspektivet gillar jag PP reklam då den manar till ett köp som håller i generationer, inte nyköp så fort trenden ändrat åsikt om förra årets modefärg.Nope. Italien
Oj, är du allvarlig?Nån som vet var klockindustrin hamnar på tio-i-topp listan över de industrier som investerar i mest reklam? Kan tänka mig att bilindustrien följt av alkohol ligger högst men jag skulle inte bli förvånad om klockindustrin kvalar in på 3e.
Oj, är du allvarlig?