Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ayrton Senna da Silva bäst av dem alla.Idolen, myten och legenden!
Det har du kanske rätt iGår ju även att svara, (som redan har gjorts tidigare i tråden mer än en gång), med ett resonemang eller lite fakta istället för att dumförklara
EDIT: @DrDre ´s svar säger ju Arcticreef lite mer tex.
Det har du kanske rätt iDet kändes bara så naivt att tro att klockindustrin skulle ligga på tredjeplats. Jag är förstås miljöskadad av att ha arbetat i reklambranschen för länge
.
mera förnuft än känsla här kanske:
(He doesn´t believe in any kind of socialism... He believes in regulated capitalism - regulated by itself...)
Vågat med politisk reklam. Hade inte funkat i dagens polariserade samhälle.mera förnuft än känsla här kanske:
(He doesn´t believe in any kind of socialism... He believes in regulated capitalism - regulated by itself...)
![]()
postwar, typ 1952 kanskeNär skrevs detta?
Fast vad är det för funktion de egentligen fyller? De är ju lika toksponsrade som Federer och det är inte direkt så att hästpolo kräver någon personlig tidtagning. Racing eller regatta kan jag köpa men på vilket sätt förbättrar Nadals klocka hans spel?Rolex reklam med Federer håller jag med om är extremt torr, då han får ett sprillans ex efter vunnen turnering att posera med när pokalen ska lyftas. Så det känns verkligen som en köpt kändis där klockan inte har någonting med aktiviteten att göra.
Lite skillnad med Richard Mille där Nadal, Bubba Watson och de andra idrottspersonerna som har spons faktiskt använder klockorna. Då fyller det ju ett syfte och berättar att det är klockor som tål att användas. Bra exempel med Pablo Mac Donough som kör hästpolo med Richard Mille på armen
![]()
Det var nog inte meningen, men du postade just en paneraikopia vilket jag inte tror att man får.Man kan väl utan att överdriva konstatera att klockreklam är minst sagt fantasilös. En bild på klockan till vänster och en för den tilltänkta målgruppen på något vis beundransvärd person till höger. Se till att ha bra kontrast mellan högdagrar och skuggor på personen, och givetvis en dämpad bakgrund som ger ett bra djup i bilden, lite odefinierbart så att personen bara "finns" i rummet. Låt klockan vara tydligt i fokus...![]()
Samma fantasilösa tema, med verkställt med minsta tänkbara finess. Antagligen Burberrys inhouse-byrå som givit någon praktikant fria tyglar.![]()
Samma tema men med lite fler bilder på just klockan i fråga. Lika fantasilöst och gränsar till pinsamt när modellen bär klockan som ett knogjärn, något en annan tillverkare gjort sig känd för att låta modellerna göra...![]()
Här har vi en annan tillverkaren som säljer "knogjärnsklockor" och snor både modell och koncept ifrån storebror Tag Heuer... liite stolpe ut då man missat vissa delar i konceptet.
![]()
Här kommer några ur originalkampanjen ifrån Tag Heuer...
![]()
![]()
och även damer som väljer Tag Heuer kommer kunna dela ut en och annan feting utan att repa knogarna.![]()
Avslutar med den perfekta jumbon. Man har analyserat konceptet, cool kille, diffus bakgrund, bild på klockan, ljussättningen... man har visserligen gått ifrån det generiska klocka till vänster och kille till höger, men man har också skitit helt i att ge modellen en klocka!? Antagligen för att man endast betalat för att fota klockan och tagit bilden på modellen (som antagligen är okänd, och därmed inte har det grundläggande kravet på att vara en för den tilltänkta målgruppen på något vis beundransvärd person) ifrån något gratis bibliotek av bilder.![]()
Många reklammakare spelar på att den tilltänkta kundgruppen är generisk och lättmanipulerad, jag har inga exempel på byrå som vunnit guldägget eller motsvarande för en klockreklam någonstans i världen och tror tyvärr inte det förekommer. Men visst kan det vara roligt att analysera klockreklam ibland![]()
Det var nog inte meningen, men du postade just en paneraikopia vilket jag inte tror att man får.
Fast vad är det för funktion de egentligen fyller? De är ju lika toksponsrade som Federer och det är inte direkt så att hästpolo kräver någon personlig tidtagning. Racing eller regatta kan jag köpa men på vilket sätt förbättrar Nadals klocka hans spel?
Nej, men den har ett kronskydd som är designskyddat.Står det Panerai på den?
Vågat med politisk reklam. Hade inte funkat i dagens polariserade samhälle.
Ajdå, tänkte inte på deDet var nog inte meningen, men du postade just en paneraikopia vilket jag inte tror att man får.
HahahaAjdå, tänkte inte på de
Då tar vi en "legitim" istället. Givetvis med samma fantasilösa koncept som resten av klasskompisarna
Klocka till vänster och kille till höger. Ljussättning och bakgrund på plats, check!
![]()
Omväxling förnöjer... nu med kille till vänster och klocka till höger. Japp, så ska en slipsten dras
![]()
Haha. Säger 5712-ägaren lite nonchalant. Love it.Patek-reklamen är knappast vänd till arvtagaren, utan snarare den ekonomiskt ”oberoende” fadern som gjort sitt och nu bara njuter välfärden.
Rolex vänder sig till dem som fortfarande måste bevisa sig.. enkelt.
Haha. Säger 5712-ägaren lite nonchalant. Love it.![]()
Har på allvar funderat på att inte längre äga IWC pga dras pinsamma reklamer. Struntar i PK-maffia, de är bara fåniga och omoderna i sitt utvecklande av varumärke. "Watches for men" osv. Värre än PPs tycker jag.Upp till betraktaren att avgöra om denna. Budskapet är väl inte helt up to date 2018 med PK-maffian som hugger på minsta lilla.
För min del tycker jag absolut att man lycka få en reaktion hos betraktaren och det är väl avsikten?
![]()
Har på allvar funderat på att inte längre äga IWC pga dras pinsamma reklamer. Struntar i PK-maffia, de är bara fåniga och omoderna i sitt utvecklande av varumärke. "Watches for men" osv. Värre än PPs tycker jag.
Har på allvar funderat på att inte längre äga IWC pga dras pinsamma reklamer. Struntar i PK-maffia, de är bara fåniga och omoderna i sitt utvecklande av varumärke. "Watches for men" osv. Värre än PPs tycker jag.
"Watches for men" har dom kört tills nyligen. Max ett par år sedan.Men hur aktuella är de där reklamkampanjerna egentligen? Går man in på hemsidan så finns det inget spår av liknande reklam, och de där bilderna har ett gäng år på nacken.
För mig lite mer åt att jag inte ens litegrann vill känna mig som del i något slags hockey-jargong-målgrupp samt att jag gillar klockor som det inte spelar nämnbar roll om en son eller dotter använder i framtiden (för att använda PPs narrativ).Tycker också det är ganska mossigt. Men återigen, på nåt vis skapar dom en reaktion vilket jag antar är syftet. I mitt fall gör det varken av eller till men dom behöver nog en annan input.
"Watches for men" har dom kört tills nyligen. Max ett par år sedan.