Update: Efter att jag skickat in vad jag anser är svar på bankens frågor så är det helt dött från bankens sida.
Har försökt få kontakt med handläggaren både via telefon och med meddelande i Internetbanken men inget svar. De skrev visserligen att de skulle återkomma om de behövde mer information utöver det jag redan presenterat, men det vore inte dumt att få en bekräftelse på att de är nöjda med mina svar.
Ser i min internetbank att de läst mina meddelanden men ett svar verkar vara omöjligt att prestera. Märkligt.
Så med det sagt så har jag idag varit hos en lokal bank, som faktiskt har ett kontor som är öppet 5 dagar i veckan.
From nästa måndag är mina samtliga affärer hos Nordea avslutade efter väldigt många år som kund.
Den nya banken gjorde en ordentlig kundkännedom och jag har presenterat mina innehav i andra banker samt ursprunget av tillgångarna.
Meddelade dem även om mitt stundtals osunda klockintresse och att det innebär en hel del köp och sälj.
- ”Inga problem!, det finns fler än Du som har” blev svaret.
Vi bestämde att jag ska meddela banken i förväg om det blir riktigt mycket pengar iblandade, annars behöver jag inte höra av mig.
Bankbytet i sig innebär väldigt lite arbete för mig som kund, den nya banken sköter det mesta.
Nya konton upplagda, Internetbanken skapad, Kort beställt, Bank-ID och Swish OK.
Autogiron och samtliga E-fakturor överförda.
Banken bjuder även på samtliga kostnader tom år 2025 (kort, internetbank osv)
De meddelar även berörda myndigheter, tex Skatteverket och Försäkringskassan.
Första intrycket är riktigt bra och att veta att det faktiskt går att ringa till just detta kontoret och att det är någon som svarar på plats betyder mycket. Liten bank med stark lokal kännedom =

Att handläggaren dessutom är riktigt trevlig gör inte saken sämre.
Enda felet nu är väl att jag skulle nog gjort detta för flera år sedan.
Hoppas att denna trevliga känsla håller i sig.