• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

DEA963FE-FE5C-4B68-913B-1898E889E9C2.jpeg

Brukssantosen. Tack @Erdna bra scoutat!!
Sådär ja! Välkommen in i burgundyvärmen. Höstens hetaste färg.

Hur många pengar behöver man lägga för att få en fungerande Tank? Den får gärna ha lite patina och har inga exakta krav. Jag har inte riktigt förstått innebörden av "must de" varianterna, är det en instegsvariant? Är ju väldigt förtjust i Cintrée och basculante, men lite över budget...

Tyckte du skrev precis i Reverso tråden att du ville ha en Reverso? Om nu Basculante är över budget...
Att man har en långsiktig dröm om en klocka innebär ju nödvändigtvis inte att man har budget till det för tillfället. Jag drömmer t.ex. om en kul Cartier i ädelmetall, men har inte pengarna till det just nu.

Hur många pengar behöver man lägga för att få en fungerande Tank? Den får gärna ha lite patina och har inga exakta krav. Jag har inte riktigt förstått innebörden av "must de" varianterna, är det en instegsvariant? Är ju väldigt förtjust i Cintrée och basculante, men lite över budget...

Must De-varianterna är en budgetsatsning från Cartier, ofta i guldbelagt silver med lite enklare verk. :)

Tyckte du skrev precis i Reverso tråden att du ville ha en Reverso? Om nu Basculante är över budget...

Kanske otydligt formulerat, skulle kunna tänka mig att köpa en klocka just nu som inte ligger i den prisklassen som reverso/basculante, vet inte vad man behöver ge för en tank med quartz, men 10? Men inom snar framtid vill jag ha en reverso och sparar därför till en sådan.

Nu är det inte så, men skulle ju även kunna varit att jag ska köpa en Reverso och vill köpa en Cartier också. Men sen inte har pengar att köpa en Reverso och en Basculante.

Senast ändrad:
38CCEF7E-1120-432D-89F4-EC2A6A85CC45.jpeg
Kul med så många olika burgundy variationer i forumet :)!
Verkligen! Tycker dessa är riktigt bra. Gillar det rena i burgundytavlorna!

Riktigt mysiga de där. Men lustigt med skruvskallarna på länkbit nr 3 klockan 6 - de ser ju ut att vara mycket längre in än de andra. Vad är det för länkvariant? Kanske behövs ett byte av plats på nr 3 och nr 4? Länken är ju iofs avsmalnande.:confused:
Verkligen! Jag tror jag ser vad du syftar på men det är nog en synvilla?

Tyckte också det såg märkligt ut. Om det nu inte är en synvilla så blir man ju nyfiken på förklaringen.
Japp. Och jag snurrade till det förut när jag skrev att nr 3 o 4 kanske ska byta plats - det kan ju inte vara förklaringen. Avsmalningen stämmer ju redan o avståndet från kanten till skruvskallen blir ju inte större ju längre ned på länken man kommer

Precis! Hm, då är det inte länken man kan plocka isär helt själv heller. Såhär menar jag, om det blir begripligt :)
5DDCD1AF-1AC7-45F7-9F2D-5D2572CC4B62.jpeg
Plötsligt undrar man hur man kunde missat detta. En potentiell förklaring är att det är 23 bitar i länken och två extra dvs 25 tot. Kanske kan den avvikande länkbiten ha med detta att göra? Fast å andra sidan lirar det inte utan gissar jag? Förvirrad

Tillbaka
Topp