• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Försökte köpa en intressant klocka igår:
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l500.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/RARE-IMP...H-Co-WRISTWATCH/293199110896?autorefresh=true

DSC_1243.JPG
Brukscartiern, en klocka jag kommit att uppskatta väldigt mycket. Den är inte för mycket, inte för lite och tillräckligt udda för att folk ska bli lagom frågvisa vad en har på armen. Den känns alltid rätt.

DSC_1238.JPG

Visst gör den! Sofistikerat. Det skitiga glaset bjussar jag på.

DSC_1330.JPG
Höstsol och crispig luft. Gött.
Riktigt cool tavla. Vad är det för material?

So I summarize your order:
Gold brown Barenia leather
Vintage stitching (white thread), following the link
115-75mm in length
17-16mm in width
2mm in thickness (high concentration)

Sen har vi ändrat till 1.5-1.8mm tjocklek
Blir nog fint. Personligen hade jag inte valt vit söm, sticker ut lite väl mycket. Beige ser bättre ut.

Bör och bör, pris är ju något som förhandlas mellan köpare och säljare. Men det kostar ju inget att försöka pruta ;)
Första gången jag får ett sånt mejl, antar att det är för att jag har den på bevakningslistan. Jag säger inte att du får den för 6000 euro däremot verkar det som att oddsen är på ens sida vid förhandlingsbordet.

Tillbaka
Topp