S
Staafen
Guest
Jag har testat båda med och jag tycker den stora var för stor. Medium är klart bättre!Provade båda storlekar och jag gillade även den större men det kändes mer rätt med medium.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har testat båda med och jag tycker den stora var för stor. Medium är klart bättre!Provade båda storlekar och jag gillade även den större men det kändes mer rätt med medium.
Har storleken betydelse?Jag har testat båda med och jag tycker den stora var för stor. Medium är klart bättre!
Tycker den ser bättre ut på dina bilder jämfört med säljarens bilder han skickade mig. Grattis till ett bra köp och slit den med hälsan!Verkar finnas någon ojämn patina, klockan närmar sig 20 år gammal. Syns även på bilden jag la upp eller så är det synvilla. Försökt jämföra med andra med samma tavla och kan bara konstatera att tavlan, i ärligt dagsljus, har en något mer benvit/offwhite färg.
Medium sitter som sagt bäst på dig. Var även så på mig. Dina bilder har gjort att jag även gillar modern Cartier. Blir nog nästa inköpProvade båda storlekar och jag gillade även den större men det kändes mer rätt med medium.
Jag var nära att köpa din gamla Galbée som Rille sålde. Det hade varit lite roligt att ha två av dina gamla i samlingen.Medium sitter som sagt bäst på dig. Var även så på mig. Dina bilder har gjort att jag även gillar modern Cartier. Blir nog nästa inköp
Testat Galbee xl?Medium sitter som sagt bäst på dig. Var även så på mig. Dina bilder har gjort att jag även gillar modern Cartier. Blir nog nästa inköp
Den skulle jag vilja testa faktiskt även om jag gillar 29mm.Testat Galbee xl?
Ja den var riktigt fin. Skicket är otroligt bra på den. Hade varit bra om du suttit på alla mina gamla jag ångrat att jag såltJag var nära att köpa din gamla Galbée som Rille sålde. Det hade varit lite roligt att ha två av dina gamla i samlingen.
Jag testade den på och den var väldigt fin. Haha, hör alltid med mig innan du säljer.Ja den var riktigt fin. Skicket är otroligt bra på den. Hade varit bra om du suttit på alla mina gamla jag ångrat att jag sålt
Ja. Den är för lång lug to lug för en sån klocka på min handled. Gillar att den moderna bygger mer åt ”rätt håll” om du förstår hur jag tänkerTestat Galbee xl?
Okey, det jag ogillar med den nya.Ja. Den är för lång lug to lug för en sån klocka på min handled. Gillar att den moderna bygger mer åt ”rätt håll” om du förstår hur jag tänker
Förstår vad du menar. Men gillar att den är tunn, platt, automat och 100m wr. Är nog den kombinationen som gör att den fastnat så mycket efter jag provade den på handledenOkey, det jag ogillar med den nya.
Det är nästan samma med min Carree faktiskt. En riktigt trevlig klocka!Denna har inte lämnat handleden sen den landat
Tror inte Cartier har målat visare, är inte speciellt dyrt eller komplicerad att värmebehandla. Kanske att den är kemisk men mer än vad jag vet.Förresten, är det någon som vet processen Cartier använder för att blånera sina visare? Är de "målade" på de billigare modellerna och "upphettade" på de exklusivare?
Allright.Tror inte Cartier har målat visare, är inte speciellt dyrt eller komplicerad att värmebehandla. Kanske att den är kemisk men mer än vad jag vet.
Håller med!Funkar till allt! Skjorta, t-shirt och idag tillsammans med en polo tröja
Cartier Santos Carre
Denna har fått sitta på nästan varje dag sedan inköp. Mest för storleken gör den så praktisk.
Definitivt! Utmärkt all around!Funkar till allt! Skjorta, t-shirt och idag tillsammans med en polo tröja
Cartier Santos Carre
Tillbaka i tråden igen efter ett uppehåll på nästan två år
Så är det, tror jag. Jag ska ta en kik i den stora boken om Cartier tank senare ikväll. Tyvärr det pläterade spännet och inte det solida men det dugerVälkommen tillbaka! Av kronan att döma är det en Tank LC kvarts?
"Svensk vinter"
Så är det, tror jag. Jag ska ta en kik i den stora boken om Cartier tank senare ikväll. Tyvärr det pläterade spännet och inte det solida men det duger
Jo jag är fullt medveten om att det är en kvarts och jag känner även till att pläterade spännen inte var helt ovanligt.Du märker direkt att det är kvarts - eller har du inte fått klockan än?
Det var vanligt att även de fina tunna Tank LC (FP verk) såldes med ett pläterat spänne.
Jo jag är fullt medveten om att det är en kvarts och jag känner även till att pläterade spännen inte var helt ovanligt.