• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?

Bär också en Americaine som är riktad till damer men sålänge jag tycker det är snyggt så kvittar det vad andra tycker. Köp vad du tycker är snyggt, vad någon annan tycker om det har inget med dig att göra.
IMG_20200415_221621.jpg
IMG_20200415_221354.jpg

Det knegas, inte jag som ritat tyvärr så kan inte ta åt mig men håller med om att den var välgjord, alltid kul med handritade handlingar.
Kul. Vad jobbar du med?? Är det en norrman eller finne som ritat? De kör ju jävligt aviga dimensioner. För hade du varit konstruktören antar jag att du kört med en svensk standarddimension (45x170);)

Är det någon som vet vad Cartier för med Calibre-serien? Den är borttagen från deras hemsida men jag har hört att de numera enbart kan ”specialbeställas” vad nu det betyder. Har ställt frågan tidigare i tråden utan napp. Någon som vet? Kanske @Rickyrock81 ?

Tjena folket! Är ute efter en Cartier santos, har försökt få tag på en ett bra tag nu. någon som kan tipsa om några bra sidor som säljer begagnade till vettiga priser? Chrono24 känns för risky..

Provade en Cartier Santos metall, medium thin igår. Jag vill haaaaa. Men kan inte motivera mig till fler köp i år. Kan någon här argumentera för ytterligare ett köp? :angel:

Kul o coolt med smått. :)
Får du några kommentarer eller blickar på den?
Faktiskt, har en klockintresserad på jobbet.. Spelar ingen roll om jag haft 48mm tuna eller någon småvräkig rolle.. Han har aldrig lagt märke (eller inte vart intresserad av att kommentera?) till någon av mina klockor förrän jag skaffade americainen, då slet han tag i armen och ville kolla närmare :) kollegan har klättrat Mt. Everest och K2 med Reuterswärd på 90-talet så fick även en bra historia om en klocka han haft med sig på äventyren.

Faktiskt, har en klockintresserad på jobbet.. Spelar ingen roll om jag haft 48mm tuna eller någon småvräkig rolle.. Han har aldrig lagt märke (eller inte vart intresserad av att kommentera?) till någon av mina klockor förrän jag skaffade americainen, då slet han tag i armen och ville kolla närmare :) kollegan har klättrat Mt. Everest och K2 med Reuterswärd på 90-talet så fick även en bra historia om en klocka han haft med sig på äventyren.
:) Kul. Och damerna då? Jag tänker med tanke på storleken. Nej jag förstår, ingen som kommenterar.. :rolleyes:

Tillbaka
Topp