Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland står man inför livets verkligt stora frågor: to tvåton or not to tvåton...?
Är normalt ingen tvåton fantast men med den modellen har de verkligen lyckats. Tycker det ger klockan det där lilla extra utan att det tar över. Något som jag upplever att det ofta gör med tvåton t ex på en DJ.
Tycker tvåton vinner. Tack vare den vita tavlan känns den inte daterad och blir lagom modern/tidlös och glassig. Carree glänser fint i solen med sina plana facetter.
Hur ser den ut nu? Är mer eller mindre omöjligt om man inte har guldlänken med genomgående skruvhål.Om jag vill polera min carree varsamt, vem gör det bäst i Sverige? Har fått för mig att kompetensen brister på det området rätt generellt...
Hur ser den ut nu? Är mer eller mindre omöjligt om man inte har guldlänken med genomgående skruvhål.
Svårt att avgöra skick på den bilden. Ytfinishen kan man borsta upp, blir bara marginellt rundare om den redan är polerad. Glasringen och boetten är inte så svåra, men får ju inte bli för mycket kontrast. Tyvärr känner jag inte till någon som gjort det så bra...
Hyfsat repig men funkar det inte så funkar det inte, jag kan leva med beaterlooken
Gillar väldigt mycket, men nu är jag ond på dig pga teasern!En Privée-paketöppning imorgon kväll i Cartiertråden. Missa inte
Du har hintat förut så jag tror jag vet vad det kan vara. Jag gissar först, en vit monopoussoir.En Privée-paketöppning imorgon kväll i Cartiertråden. Missa inte
Gillar väldigt mycket, men nu är jag ond på dig pga teasern!
Du har hintat förut så jag tror jag vet vad det kan vara. Jag gissar först, en vit monopoussoir.
Panamadumont var fin men tokstor. Skeletterade Asymetrique i gulguld var grym, men kostar väl huggorm. Svart Santos såg lite kul ut men stor och helsvart är ju inte för alla. Pasha var dock en ren nedgradering mot tidigare tycker jag, hittar inte en enda detalj jag tycker de förbättrat?Cartier släpper en drös med nyheter, bla. en ny Pasha.
41mm (och 35mm)
Även nya Tank Asymetrique's
En ny stor Santos i ADLC
Samt några nya limiterade Dumont's
De borstade tavlorna på ADLC var coola.Cartier släpper en drös med nyheter, bla. en ny Pasha.
41mm (och 35mm)
En ny stor Santos i ADLC
Panamadumont var fin men tokstor. Skeletterade Asymetrique i gulguld var grym, men kostar väl huggorm. Svart Santos såg lite kul ut men stor och helsvart är ju inte för alla. Pasha var dock en ren nedgradering mot tidigare tycker jag, hittar inte en enda detalj jag tycker de förbättrat?
Rosevarianten av Tanken kostar typ $60k så antar däromkring för gulguldarn.Panamadumont var fin men tokstor. Skeletterade Asymetrique i gulguld var grym, men kostar väl huggorm. Svart Santos såg lite kul ut men stor och helsvart är ju inte för alla. Pasha var dock en ren nedgradering mot tidigare tycker jag, hittar inte en enda detalj jag tycker de förbättrat?
47,15 är väl rätt stort dock hursom framförallt på den här typen av klocka?Blev skrämd av dimensionerna först 26,2 x 47,15! (Den klassiska storleken är 23x32) men 47,15 måste vara den absoluta längden, dvs från bandhornspets till bandhornspets vilket inte är hur storleken anges för den gamla.
De är väldigt lika. De nya är lite uppblingade i tavlan/visare. Sedan är de nya storlekarna lite svåra. Stora stooor och lilla kanske lite liten.Vågar inte ens tänka på hur de där svarta santosarna känns/ser ut på armen. En lågoddsare är att den varma och gubbstekiga känsla som Cartier framkallar är som totalt bortblåst. Tyvärr.
Jag har ingen erfarenhet av pasha annat än att jag aldrig gillat modellen nämnvärt. Produktbilderna gjorde dock att jag nu blev nyfiken men är de äldre bättre alltså?
Jag gillar ju det men jag vet också att du ogillar tex sunburstDe är väldigt lika. De nya är lite uppblingade i tavlan/visare.
Älskar vass guilloche, tyvärr har inte Cartier den finishen. Just angående Pashan beror det väl mest på om man vill ha mer eller mindre verktygskänsla. Föredrar vridring och renare intryck. Gillar tex det skarpa svarta indexen på originalet.Jag gillar ju det men jag vet också att du ogillar tex sunburst
Blev lite nyfiken på de limiterade Dumontena. Visade sig tyvärr enbart vara i large och XL.Cartier släpper en drös med nyheter, bla. en ny Pasha.
41mm (och 35mm)
En ny stor Santos i ADLC
Rosevarianten av Tanken kostar typ $60k så antar däromkring för gulguldarn.
De skeletterade brukar väl vara sjukt dyra?Va? 600k för Assymetrique i roseguld med en svart tavla? Eller är det för den skelleterade? Dock sjukt ändå.
Syftade på den skeletterade!Va? 600k för Assymetrique i roseguld med en svart tavla? Eller är det för den skelleterade? Dock sjukt ändå.
De skeletterade brukar väl vara sjukt dyra?
Den är helgym!Trevlig sällskap vid perrongen
Skit i maskineriet, men jäklar vad solid klockan är. Tyckte tidigare de var lite dyra, men inte nu längre. Enda delen i vridringen som inte var i ädelmetall var den felande länken. De tre små fjädrande stiften som gör klicken hade rostat/kladdat igen. Glöm inte motionera era vridringar!
Ok, jag ska kolla närmare på pasha, även jag har en fäbless för svarta index som kontrasterar mot tavlan. Däremot är jag inte så inne på toolgrejen, åtminstone inte när det gäller Cartier. Tack för input!Älskar vass guilloche, tyvärr har inte Cartier den finishen. Just angående Pashan beror det väl mest på om man vill ha mer eller mindre verktygskänsla. Föredrar vridring och renare intryck. Gillar tex det skarpa svarta indexen på originalet.