• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Fantastisk klocka! Kontrasten mellan metallen och trädet verkligen lyfter hela designen. Lite av samma tema som på din Ralph Laurent
Min första tanke var också exakt samma RL.

Vill verkligen gilla Roadster, hela historiken och design-influenserna är ju fantastiska. Men jag får inte riktigt till det i huvudet...
Gillar hur ni tänker, tänkte också direkt på min RL. Stål och mörk ädelträrot är verkligen en grym match.

Råkade snubbla över denna, första Roadstern jag har gillat:
EFjoAbVWoAAlzrZ

https://www.swisswatchexpo.com/watc...ld-Walnut-Wood-Limited-Edition-W6206000-22731
Jag tyckte först att länken hade "öppna" mittlänkar och att det var bordet man såg. Tyckte inte det var lika bra med träbitar. Men jag skulle bära den på band och tänkte också på RL först.

Stor osäkerhet hur dessa såg ut från fabrik, jag har iaf inte förstått det. Har du hittat material? Guldtext på tavlan?

håller med, väldigt svårt att veta. Inte hittat nåt definitivt på om kronstenen var blå eller röd från fabrik. Guldtext. Jag är definitivt ingen Cartier-expert...

Haha, klart det är. Slarvigt av mig, bra du styr upp. Såg bara en lös tavla på ebay och var tvungen att googla fram bilder på hur den såg ut i en boett.

https://www.ebay.co.uk/itm/CARTIER-...any-Dial-K18WG-Luxury-Mens-Brown/293698162293

Man blir bra sugen på denna nu. Väldigt synd att den inte finns i 35mm (för medium-storleken ligger däromkring eller hur?)... nu har jag aldrig provat en roadster överhuvudtaget. Kanske funkar 43 mm....lug to lug-storleken är ju mindre än en sub. Vad säger ni om roadstern överlag? Den är ju spontant så grotesk och fel så att den blir snygg.

Man blir bra sugen på denna nu. Väldigt synd att den inte finns i 35mm (för medium-storleken ligger däromkring eller hur?)... nu har jag aldrig provat en roadster överhuvudtaget. Kanske funkar 43 mm....lug to lug-storleken är ju mindre än en sub. Vad säger ni om roadstern överlag? Den är ju spontant så grotesk och fel så att den blir snygg.
Kan inte hjälpa då jag aldrig testat en. Men tycker helt klart det låter som att detta är en för stor storlek.

Tycker stensättningen ser bra ut. Kan nog vara the real deal. (Har nyss intresserad mog för stensättning och olika kvalitéer så jag är fortf riktigt grön på området)
Vanligtvis vill man helst se en diamant i kronan om allt är original. Vet dock inte hur man gjorde på dessa med eta. En snabb googling gav lite olika varianter. Jag lutar dock fortfarande mot att det inte är Cartier som satt stenarna. Jag är dock inte säker.
AVW-Cartier-Tank-Louis-Paris-1977-2-Side.jpg

https://amsterdamvintagewatches.com/shop/cartier-tank-paris-white-gold/

Måste va ett otroligt jobb att göra det aftermarket, med tanke på att hela boetten är anpassad efter det? Eller är halva boetten AM också?

Tillbaka
Topp