Hangarhunden
Silver
Tack!Tungt! Grattis!
Dess sitter riktigt bra på handleden trots storleken.
Ja, bandhornen är rejält nedsvängda, och följer handleden fint.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Tungt! Grattis!
Dess sitter riktigt bra på handleden trots storleken.
Fin Panthere.Kollar biografiska serien om Alberto Santos-Dumont på HBO och en viss Louis Cartier kom och lämnade över en klocka
Kul scen även fast korrekta klockan inte medFin Panthere.
Varför köpte du där, blir väl orimligt dyrt?Åkte ner till Zürich och blev en del av Cartier-familjen!
Klart det går, men det blir nog bara bra ifall ett proffs skrapat bort allt guld, polerat boetten snygg och sen pläterar igen, helst med ett tjockare lager än vanliga smycken, så det blir nog inte speciellt billigt..Sitter och skojkollar lite på några äldre små modeller (vermeil, must å sånt med färgade tavlor). Många av dem är guldpläterade och har fått sina törnar över åren. Misstänker att det är lönlöst att göra något åt tex bortskrapning, men kanske någon här som vet om man kan restaurera den typen av skador?
Varför köpte du där, blir väl orimligt dyrt?
Är ännu mer intressant att den har livstids garanti. Tyvärr aldrig förstått hur det kortet skall se ut. Mina i guld hade inte det enligt Cartier.Intressant. Aldrig stött på en Santos med serviceboett förr
https://www.regalo-watch.com/cartier/entry/cartier-sm-4/
Tror väldigt få gör rätt för sig ...Varför köpte du där, blir väl orimligt dyrt?
Har inte alla panthere datum?Fin Panthere.
De två största har datum, denna måste vara mindre?Har inte alla panthere datum?
Iofs. Jag bara tänkte att dom hade en fake i serien.De två största har datum, denna måste vara mindre?
Hej! Vet inte riktigt vart jag ska vända mig men hoppas detta passar i denna tråden.. Hur Gör jag för att korta denna cartier länken? Haft klockan ett tag men den sitter för löst. Försökt googla mig fram men utan resultat.. kanske är för dålig med sökorden?
De två största har datum, denna måste vara mindre?
Tror att du kan få den billigare än så. Tandborsten för att borsta tändernaTvå dumma frågor angående en annons på ebay:
Vad borde en sån gå på ungefär?
Och varför följer det med något som ser ut som en tandborste?
Det funkade galant! tack. Nu ska den få så mycket handledstid som den förtjänari springan på länkbitarna kan du se ett stift om du tittar noga. In med något som passar i springan, tryck ner stiftet och dra länken i sidled, voilà!
Jo det tänkte jag också, för det där är ju i princip listprisetTror att du kan få den billigare än så. Tandborsten för att borsta tänderna
Tycker de äldre är finare, men det är ju bara att avgöra själv.Vad tycker ni om nuvarande modellerna av Cartier Tank som är i quartz-modeller (XL-modellen exkluderat)? Är det något att satsa på eller ska man hellre gå på de äldre modellerna?
Skulle kunna tänka mig den i 29mm fast utan datum och sekundvisare.Det finns en 27mm Panthere utan datum också.
Tycker den bär upp datum bra, den är oväntat fin i helstål och borstad boett/länk.Skulle kunna tänka mig den i 29mm fast utan datum och sekundvisare.
Edit: och inte tt såklart.
Tycker den bär upp datum bra, den är oväntat fin i helstål och borstad boett/länk.
Det är den gamla stora i helstål som är borstad från fabrik vad jag vet. Finns även variation i de andra men vet inte riktigt vad som är originalfinish faktiskt. En vän köpte en i guld på skinnband, den valde jag att borsta boetten på men lämnade utrymmet mellan bandhornen och ringen blank. Blev klart bättre så tycker det är ett misstag att ha högblank boett på Panthere. Personligen hade jag mao inte brytt mig om vad som är original och inte.Kom de borstade från Cartier eller är det gjort efter? Vet du möjligen ref om borstat?
Håller med om att de borstade är fina, har tittat på de nya vid ett tillfälle men då uppfattat dem som polerade.