• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tank LC på javavårtsorm.
DSC_1000.JPG

Ser kanonbra ut! Älskar texturen på bandet.

Dumont feber. Den här blev reserverad mindre än ett dygn efter den lades upp. Visst under 30, men den ser i mitt tycke väldigt rundpolerad ut, t o m om det inte är 27 mm versionen utan den mindre varianten som ska ha rundare former. Vad säger ni andra om priset i förhållande till skicket? Kap eller vrak?
https://www.chrono24.se/cartier/tank-reserviert--id16329683.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
DD267083-0194-4B07-A560-FFD0998AA2AC.jpeg

Den skulle säkert inte bli något bra köp för en kräsen KSare från Cartiertråden men annars tror jag att de flesta skulle kunna leva med skicket, speciellt med tanke på att priset var minst 10k under det som tänks var ett ok pris för ett ok ex.

Dumont feber. Den här blev reserverad mindre än ett dygn efter den lades upp. Visst under 30, men den ser i mitt tycke väldigt rundpolerad ut, t o m om det inte är 27 mm versionen utan den mindre varianten som ska ha rundare former. Vad säger ni andra om priset i förhållande till skicket? Kap eller vrak?
https://www.chrono24.se/cartier/tank-reserviert--id16329683.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
DD267083-0194-4B07-A560-FFD0998AA2AC.jpeg
Tror faktiskt man hade kunnat rätta upp den där en del, inte så den blir brabra men helt ok för de flesta. Den är däremot en riktig klåpare som har polerat den.

När de repats hela vägen ner till skruvarna är det hyfsat svårt att rädda dem eller hur?

Bilagor

• Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    149.5 KB · Visningar: 6
När de repats hela vägen ner till skruvarna är det hyfsat svårt att rädda dem eller hur?
Förstår inte vad du menar men någon amatör har försökt skruva ut skruvarna i glasringen och skadat dem. De är hårt inpressade så de skall man inte skruva på. Annars är glasringen lätt att polera.

Förstår inte vad du menar men någon amatör har försökt skruva ut skruvarna i glasringen och skadat dem. De är hårt inpressade så de skall man inte skruva på. Annars är glasringen lätt att polera.
Tänkte mer om skruvarna blivit så repade så är det svårt att få den snyggt polerad (glasring inkl skruvhuvud)

Nu har den kommit! Väntan på en klocka är aldrig kul. Första intrycket är väldigt bra, men bandet kommer behöva ersättas, alldeles för blankt. Annars är jag riktigt nöjd :)

Det handlar alltså om en Tank Solo Small 18K gult guld (W5200002), 31 mm x 24.4 mm. 5.55 mm hög.

9.jpg

8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Senast ändrad:
Nu har den kommit! Väntan på en klocka är aldrig kul. Första intrycket är väldigt bra, men bandet kommer behöva ersättas, alldeles för blankt. Annars är jag riktigt nöjd :)

Det handlar alltså om en Tank Solo Small 18K gult guld (W5200002), 31 mm x 24.4 mm. 5.55 mm hög.

9.jpg

8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Jättefin! Vilken handlare är WW?

9.jpg

8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Snygg, grattis!
Du har väl haft en stål Large tidigare, hur trivs du med storleken på denna?

9.jpg

8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Fin, vill du inte spara på bandet kan du testa aceton. Har dock aldrig själv gjort det då jag aldrig hittade aceton i närheten när jag ville ha det.

Yes, såldes förra året, dels för bostadsköp och dels för jag köpte en Basculante och Tank Large började kännas för stor :) Jag föredrar mindre.
Solon borde kännas lite större än den klassiska tanken eftersom den är så platt med rakare bandhorn. Kan det stämma? Hur är det numera att handla från UK? Ingen moms ännu?

Solon borde kännas lite större än den klassiska tanken eftersom den är så platt med rakare bandhorn. Kan det stämma? Hur är det numera att handla från UK? Ingen moms ännu?
Det är möjligt, sen är den nån milimeter större än klassiska. Men jag har inte testat en själv ännu..

Inga förändringar ännu. Hittade: https://www.tullverket.se/sv/privat...handlarpanatet.4.792224361590183a4d31073.html

Beställer du varor från Storbritannien?
Fram till och med den 31 december 2020 kommer det inte att ske några förändringar när det gäller handeln med varor till och från Storbritannien.

Någon som har koll på vad en krona till en Santos Galbee kostar? Denna har skadad safir. Den syntetiska varianten till tvåtonare.

Tillbaka
Topp