• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Går fortfarande lite som på moln efter att jag fick hem den här i helgen. Är helt förälskad! Dock vet jag inte riktigt vad jag tycker om färgen på bandet, lite för ljust för min smak.
Går det att färga månntro? :)
CCF021B7-795C-41A1-B894-402B18D95B9F.jpeg
FF02EEAA-3B21-4BA1-BD0B-4E9CF62E54B9.jpeg
Se om det absorberar fett. Om det gör kan du ge bandet fett utan vax i för att göra det klart mörkare.

Går fortfarande lite som på moln efter att jag fick hem den här i helgen. Är helt förälskad! Dock vet jag inte riktigt vad jag tycker om färgen på bandet, lite för ljust för min smak.
Går det att färga månntro? :)
CCF021B7-795C-41A1-B894-402B18D95B9F.jpeg
FF02EEAA-3B21-4BA1-BD0B-4E9CF62E54B9.jpeg

Wow - fin santos :) Hade en sån för ett tag sedan, bandet patinerar ganska snabbt så blir lite mörkare och "snyggare" med tiden, om det hjälper.

Verkar lösa upp den bra? Färgade bandet av sig eller tog du så lätt att det inte gjorde det? Fettmättat obehandlat skinn är mysigt annars. Får ta tag i det själv och köpa riktig aceton.
Verkar ha löst upp bra, färgade av sig lite lätt. Lär nog köra lite mer, körde med hushållspapper men blir nog bättre med typ bomullsrondeller

Hörni, idag släpps nya Pasha. Min reflektion efter en snabb koll på hemsidan är att de hållit in i svängarna. Inget som direkt sticker ut, vilket iofs är rimligt eftersom Pashas design är hyfsat vågad as is. Dock synd att de biffat upp den till 41 mm, 38-39 hade varit nog. Damvarianten hpller dock traditionella 35 mm och är såklart lite billigare. Win på den!

Hörni, idag släpps nya Pasha. Min reflektion efter en snabb koll på hemsidan är att de hållit in i svängarna. Inget som direkt sticker ut, vilket iofs är rimligt eftersom Pashas design är hyfsat vågad as is. Dock synd att de biffat upp den till 41 mm, 38-39 hade varit nog. Damvarianten hpller dock traditionella 35 mm och är såklart lite billigare. Win på den!
Gamla 38an som har en 38,5 mm stor vridring bärs rätt stort. Mao håller jag med, 41 mm på denna är stort. För mig hade 35 mm varit bättre. Tycker de gamla i guld är prisvärda. Min väger ca 100 g och det mest är guld.

Ligger en fin på Kaplans men den är inte jättebillig:
0

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3794/vara/1676398

Postar wristrollen här också. Vet inte vad tycks om sådan content men vi testar. Ibland funkar det bättre än bilder att få en uppfattning om klockans proportioner och hur den sitter på handleden. Se till att du väljer 1080p bara.

Såg den på Instagram. Var intressant att se ändå. Upplevde den mindre än på bilderna här. Riktigt bra.

Tillbaka
Topp