• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Hade dom där två olika ställen för band och länk? Du kommer sätta något i nedre hålen så länken följer hornen? Borde blir coolt
Tyvärr bara ett par genomgående hål för den solida länksprinten. Var min första guldsantos som hade två uppsättningar hål. Men ska fixera infästningen från baksidan och böja meshet i början.
48C3AE00-664C-40B4-B115-A3B4AA25FB41.jpeg

Hej Cartierexperter.
Min fru fyller 40 om en månad och jag tänkte att hon skulle få en fin klocka så klart. Utan att gå in på för mycket detaljer så tickar en klocka i ”Cartier tank-stuk” alla boxar. Då jag har noll koll på Cartier så undrar jag om det finns nån förhandlingsutrymme hos AD? Kikat lite på C24 och man kan hitta en hel del nytt inom EU till bra pris (bara kollat w5200014 iofs). Ska man satsa på C24 utan att ens försöka förhandla?
Tacksam för alla tips
När jag var på NK och kollade häromdagen hade de 10% rabatt på alla klockor (inkl Cartier) så jag tror det kan vara nåt för dig ifall du inte orkar leta runt eller pruta. :D

Tackar, ska kolla upp det i veckan!

Jag minns inte vilket slutdatum de hade på rean så se till att kolla så snart du kan.

Hoppsan.
Hur är det med Cartier? Har dom en modell inne som ingen vill ha och en jävla väntetid på leverans?

Jag var egentligen bara där som moraliskt stöd, men mitt sällskap var mest intresserad av Tanks och i det skåpet hade de några Solo, LC, Francaise, Americaine osv i diverse storlekar. Dock saknades tex Solo Small i stål. Tror jag några Santos och dylikt i skåpet bredvid men jag kollade inte så noga. Det som inte fanns hade en jävla väntetid ja! Typ ett antal veckor iaf, för det var tydligen kaos i logistiken pga den där pandemin som du kanske hört talas om så de visste inte riktigt.

Jag minns inte vilket slutdatum de hade på rean så se till att kolla så snart du kan.

Jag var egentligen bara där som moraliskt stöd, men mitt sällskap var mest intresserad av Tanks och i det skåpet hade de några Solo, LC, Francaise, Americaine osv i diverse storlekar. Dock saknades tex Solo Small i stål. Tror jag några Santos och dylikt i skåpet bredvid men jag kollade inte så noga. Det som inte fanns hade en jävla väntetid ja! Typ ett antal veckor iaf, för det var tydligen kaos i logistiken pga den där pandemin som du kanske hört talas om så de visste inte riktigt.

Pande...vad? Skojar du med mig?
Nåja, så länge man slipper listsystem så är det bra.

Jag läste förövrigt att Rolex hade gjort sig av med folk under pandemin då efterfrågan hade avtagit.
Jag förstår inte riktigt det beeslutet. Nu har dom ju äntligen möjlighet att komma ikapp back-loggen som dom har slitit med i en massa år.......

Riktigt snyggt tycker jag! Tänker att ett läder i ljusare färg (grå, blå) skulle kunna passa riktigt fint också.
Nja, skinn fungerar inte speciellt bra på dessa boetter.
Föredrar du helstål framför tt på Carree? Har generellt svårt för tt men Just på den modellen tycker jag det ger en extra dimension.
Nej, tycker man ska köra på tvåton om man bara ska ha en Carree. Men nu har jag en i guld och då tycker jag tvåton känns lite fel. Sedan har jag haft denna i många år och känner inte att jag behöver fler Santos...
Mycket snygg länk! Tycker absolut du ska köra såhär om du fixar passningen som du säger!
Tack, håller med. Blev lite av en aha-upplevelse. Blir lite ädelmetallskänsla som med rislänken.

Ah, ok. Kan inte säga att jag förstår men naturligtvis ska du göra som du känner. Den enda skillnaden med bilvärlden är att ingen som inte är insatt kommer ens märka att din Cartier från 2004 är "gammal" och de som är insatta kommer att uppskatta ditt val. Och de flesta människor kommer inte ens märka att du har en fin klocka på handleden.

Senast ändrad:
Ah, ok. Kan inte säga att jag förstår men naturligtvis ska du göra som du känner. Den enda skillnaden med bilvärlden är att ingen som inte är insatt kommer ens märka att din Cartier från 2004 är "gammal" och de som är insatta kommer att uppskatta ditt val. Och de flesta människor kommer inte ens märka att du har en fin klocka på handleden.

Jag skiter högaktningsfullt vad folk tycker om min bil eller klocka, rent allmänt.
Det är min egen känsla som avgör var jag kör eller bär.
Jag gillar den "utsmetade" designen på bezeln bättre än den distinkta ramen helt enkelt.
Lite mindre luftmotstånd, något sportigare men ändå inte allt för toolig.
Dock inte lika "fin och klassisk" som med en mer distinkt ram. Då jag själv inte är någon proper människa så finner jag mer balans i nyare modellen.

En gubbe med cylinderhatt och monockel passar inte heller med en Hublot runt handleden.

Absolut inte. Jag är inte tillräckligt gammal för de äldre.
Jag är inte tillräckligt gammal för att köra med äldre modellen, precis på samma sätt som att jag inte är tillräckligt gammal för att köpa en Mercedes E-klass
Jag skiter högaktningsfullt vad folk tycker om min bil eller klocka, rent allmänt.
Det är min egen känsla som avgör var jag kör eller bär.
Jag gillar den "utsmetade" designen på bezeln bättre än den distinkta ramen helt enkelt.
Lite mindre luftmotstånd, något sportigare men ändå inte allt för toolig.
Dock inte lika "fin och klassisk" som med en mer distinkt ram. Då jag själv inte är någon proper människa så finner jag mer balans i nyare modellen.

En gubbe med cylinderhatt och monockel passar inte heller med en Hublot runt handleden.
Du är inte ung nog att köpa en ny Santos

Tillbaka
Topp