• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Är det small? Min fru har en medium på länk. Valde den modellen för att storleken verkade rimlig. Det var innan jag själv började bära 23 x 30 Tank.
Har också funderat på detta, till den grad att jag åkte och provade. Upplevde att storleken var bra. Dock upplevde jag att formspråket på Francaise gör att den känns mindre klassisk än LC. Inte på ett negativt sätt men värt att ha i åtanke.

Har också funderat på detta, till den grad att jag åkte och provade. Upplevde att storleken var bra. Dock upplevde jag att formspråket på Francaise gör att den känns mindre klassisk än LC. Inte på ett negativt sätt men värt att ha i åtanke.
Håller med. Perfekt på en kvinna men inte tillräckligt klassisk för att jag skulle vilja ha den.

20D2C1C2-240C-42CB-B2A5-C6A8FA91D787.jpeg

Solo 😎

I ett alternativt universum, enligt klassisk Cartierdesign är de allt annat är tunna/smidiga/lätta. Såklart trevligt att ni upplever dem så däremot, olika referensramar.
Givet olika referensramar skulle jag nog säga att jag UPPFATTAR Cartier Santos som tunn och smidig om jag jämför med klockor som de facto är lika stora och väger lika mycket… Skulle säga att känslan till stor del beror på den kupade formen vilket får klockan att ligga nära och komfortabelt mot armen.

Men som sagt… allt beror ju på vad man jämför med:
2BB24D9F-4E4A-4667-AA43-947AE6699842.jpeg

I ett alternativt universum, enligt klassisk Cartierdesign är de allt annat är tunna/smidiga/lätta. Såklart trevligt att ni upplever dem så däremot, olika referensramar.
Givet olika referensramar skulle jag nog säga att jag UPPFATTAR Cartier Santos som tunn och smidig om jag jämför med klockor som de facto är lika stora och väger lika mycket… Skulle säga att känslan till stor del beror på den kupade formen vilket får klockan att ligga nära och komfortabelt mot armen.

Men som sagt… allt beror ju på vad man jämför med.

Precis så, tack vare att den kupade formen följer min handled nära nog perfekt så skulle jag säga att nya Santos glider lättare in under skjortmanschetten på mig än vad en Carree automat med "bula" på undersidan gjort de gånger jag testat en sådan.

Någon som kommer ihåg den på tok för dyra Quadrant som gick på auktion? Verkar som den såldes till en kändis:
1662471917411.png

Tillbaka
Topp