Den där jävla linjalen har du specialbeställt. Den klockan är minst 44!!! :-DVad säger ni nu då @jarrebarre99 & @RicVin ?
(Jag blev lite hånad igår av herrarna när jag berättade att den är 38mm. Kunde omöjligt stämma sa de.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där jävla linjalen har du specialbeställt. Den klockan är minst 44!!! :-DVad säger ni nu då @jarrebarre99 & @RicVin ?
(Jag blev lite hånad igår av herrarna när jag berättade att den är 38mm. Kunde omöjligt stämma sa de.)
Hej,
Idag kom så paketet med nyinköpet. Allt verkar bra hittills och har precis rengjort den. Klockan är en Santos 100XL med ref W20077X7 och kom fullset. Blir nog en tur till J Sandin för ett nytt läderband imorgon om jag inte får fason på det befintliga (som tyvärr nog har gjort sitt).
Cartier är bra på mycket men inte när det kommer till leveranser av band mm.
Hur funkar det att montera ett "vanligt" band på den där? Går det rent tekniskt och hur blir placeringen/passform (mtp bandstiftens placering)?
Den där jävla linjalen har du specialbeställt. Den klockan är minst 44!!! :-D
Går att ordna, tror du kan klämma på min trots att jag har något mindre handleder, bär den rätt löst. PMa!Någon med en 29x29 galbee som hänger runt Kungsträdgården / Stureplan för en kläm/kaffe och som råkar ha 17-17.5 handled?
Testar gärna en innan jag köper en har ett svagt minne av att den satt halvbra sist
Avfärdat den där tidigare men på handleden såg den väldigt trevlig utFå slår Roadster i gult guld.
Designen är egen. Det gillar jag. Den blir mycket mer elegant i guld än i stål, som blir råare. Jag tycker ofta att det blir bästa harmoni med boett och läder. Länk i ädelmetall går ofta över gränsen och blir smaklöst. En Roadster i gult guld lägger jag till i önskelistan.Avfärdat den där tidigare men på handleden såg den väldigt trevlig ut
Vad är det för size på den där?Designen är egen. Det gillar jag. Den blir mycket mer elegant i guld än i stål, som blir råare. Jag tycker ofta att det blir bästa harmoni med boett och läder. Länk i ädelmetall går ofta över gränsen och blir smaklöst. En Roadster i gult guld lägger jag till i önskelistan.
Den är lite tjock, kör på 1720 eller manuella CPCP.Funderar på en Cartier Tank americaine med ref 2483. Finns ju ett antal Americiane modeller ute men denna ruffen verkar ha bra mått (41x22mm). Svårt att hitta info om modellen på internetz så undrar om nån haft denna som kan ge lite feedback?
Den är lite tjock, kör på 1720 eller manuella CPCP.
Cartier Paris Collection Privée, deras finaste serie. Kostar mer men är också väldigt fina och i detta fall tunna.Tack - ska kolla in 1720. Vad innebär CPCP?
37 mm. Alldeles lagom alltså.Vad är det för size på den där?
Spot on!37 mm. Alldeles lagom alltså.
Gillar stålisen med svart tavla.Få slår Roadster i gult guld.
Den där kronan ser ut att gräva ner i handen riktigt sköntGillar stålisen med svart tavla.
Den är fin den också. Den passar med länk. Det blir i jämförelse med guldisen en annan stil. Jag håller nog på guldisen ändå, men jag är mer ute efter det dressiga. Den i stål blir sportigare. Den jag provade på ett gtg var i stål, men med ljus tavla. Är roadster på utgående eller tillverkas de fortfarande? Har den slutar tillverkas blir jag extra nyfiken.Gillar stålisen med svart tavla.
Ja, modellen har gått ur produktion.Den är fin den också. Den passar med länk. Det blir i jämförelse med guldisen en annan stil. Jag håller nog på guldisen ändå, men jag är mer ute efter det dressiga. Den i stål blir sportigare. Den jag provade på ett gtg var i stål, men med ljus tavla. Är roadster på utgående eller tillverkas de fortfarande? Har den slutar tillverkas blir jag extra nyfiken.
Carée är automatisk och Galbée kvarts (kanske finns undantag?) och Galbée är något rundare i formerna. Tycker du ska satsa på storleken 29x29 (41mm på längden). Tycker min Carée bärs som 34-36mm.Nybörjarfrågor, vad skiljer Santos Carrée från Galbée?
Och vilken storlek bör man satsa på som man? Jag har Rolex 36mm idag och tycker att den är ganska stor på mina små handleder.
https://www.cartiercodex.com/cartier-santos-watch
Min på ca 15.5 / 16cm handled.Carée är automatisk och Galbée kvarts (kanske finns undantag?) och Galbée är något rundare i formerna. Tycker du ska satsa på storleken 29x29 (41mm på längden). Tycker min Carée bärs som 34-36mm.
Snyggt!Min på ca 15.5 / 16cm handled.
Nybörjarfrågor, vad skiljer Santos Carrée från Galbée?
Och vilken storlek bör man satsa på som man? Jag har Rolex 36mm idag och tycker att den är ganska stor på mina små handleder.
Löjligt snygga klockor!Kan inte hålla mig borta, tokfeta klockor. Mina nedan har den något äldre länken, kolla in baksidan. Köp!
Är lite i valet och kvalet om jag ska köpa Santos eller Explorer etta.Nybörjarfrågor, vad skiljer Santos Carrée från Galbée?
Finns automatiska Galbée i 29 mm och de i 32 mm är ju Galbée.Carée är automatisk och Galbée kvarts (kanske finns undantag?) och Galbée är något rundare i formerna. Tycker du ska satsa på storleken 29x29 (41mm på längden). Tycker min Carée bärs som 34-36mm.
Edit: Har du en fem eller sexsiffrig rolex?
Som du kanske sett är Carrée mycket kantigare och Carrée betyder fyrkantig. Galbée betyder böjd och är mjukare i formerna och boetten är tunnare och mer följsam. Galbée är helt enkelt lite mer feminin, en egenskap som man skulle kunna säga Cartier är rätt unika med på marknaden idag. Mjuka snälla boettformer på herruren.Nybörjarfrågor, vad skiljer Santos Carrée från Galbée?