• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Förstår din tanke, men tyvärr så är det inte så som den enskilde säljaren tenderar att se det. Om dem inte är delägare i bolaget dvs.

Framför allt när det är viss omsättning på personalen i vissa butiker. Vill man ha nått för sin relation så bör man konsekvent handla från ägare/butiks chefen som rimligvis kommet finnas kvar genom åren, och som har ett intresse av återkommande kunder. Den nya retail världen är inte som för 10 år sedan när personal var kvar länge hos sin arbetsgivare, nu är de utbytbara och pressade med säljmål och får inte lära sig jobba långsiktigt med kunder då kundbasen inte är lojal på samma sätt som innan näthandeln och jakten på lägsta pris över kvalitet tog över.
Här får jag som sagt inte heller kvalitet, ej heller efter att säljaren bett om mina kunduppgifter och kontrollerat det i CRM-systemet. Mitt intresse att anpassa mitt köpbeteende efter en butiks schemaläggning är låg alldeles oavsett vilken personalsnurr de har. Mitt intresse att ge en butik som inte värderar mig som kund flertalet tusenlappar mer än jag måste för samma massproducerade industriprodukt…den är ännu lägre.

Jag har själv varit säljare i butik och basar nu över ett större antal dylika, om den enskilda tjänstepersonen inte ser värdet av att förvalta en existerande kund har jag inga problem att utvärdera den personens prestation och vid behov skriva goda vitsord till eventuella framtida arbetsplatser.

Helg!

1EB0ADA3-E8B3-468B-A260-DBEAF85EA39A.jpeg

Här får jag som sagt inte heller kvalitet, ej heller efter att säljaren bett om mina kunduppgifter och kontrollerat det i CRM-systemet. Mitt intresse att anpassa mitt köpbeteende efter en butiks schemaläggning är låg alldeles oavsett vilken personalsnurr de har. Mitt intresse att ge en butik som inte värderar mig som kund flertalet tusenlappar mer än jag måste för samma massproducerade industriprodukt…den är ännu lägre.

Jag har själv varit säljare i butik och basar nu över ett större antal dylika, om den enskilda tjänstepersonen inte ser värdet av att förvalta en existerande kund har jag inga problem att utvärdera den personens prestation och vid behov skriva goda vitsord till eventuella framtida arbetsplatser.
Säger inte att beteendet är rätt utan håller med om att det är så det borde vara.

Men tyvärr så är det undantaget och inte reglen, jag har som du samma bakgrund inom retail men bytte jobb för att arbeta med just relationsbaserad försäljning och långsiktighet då jag tröttnade på att det var korta säljmål utan långsiktighet inom branchen. Detta trots att jag arbetade med b2b på firman i fråga. Så jag förstår din inställning och håller med dig. Men jag väljer vilka väderkvarnar jag vill ta strid med 🙂

Säger inte att beteendet är rätt utan håller med om att det är så det borde vara.

Men tyvärr så är det undantaget och inte reglen, jag har som du samma bakgrund inom retail men bytte jobb för att arbeta med just relationsbaserad försäljning och långsiktighet då jag tröttnade på att det var korta säljmål utan långsiktighet inom branchen. Detta trots att jag arbetade med b2b på firman i fråga. Så jag förstår din inställning och håller med dig. Men jag väljer vilka väderkvarnar jag vill ta strid med 🙂
Det enda rimliga är att rösta med plånboken - produkten finns signifikant billigare från annan återförsäljare. Drabbar ingen fattig ;).

Slank in på Jarl Sandin idag, ville för en uppfattning om hur de nya mustarna sitter på min arm. De hade endast small inne, men jag upplevde att den kändes väldigt bra.
Vad tycker panelen?

En del av mig blir sugen på solar-versionen när den kommer. Men en annan del lutar åt att hitta något vintage.

D238588F-42D9-4E2D-980C-D5FF6133C580.jpeg
3FE8EF85-E1C6-4D54-8E5B-9D278072CA01.jpeg
Gillar inte bandet. Kör på vintage så får du dessutom lite bonuspoäng av mig. :)

Vintage har mer karaktär. Dessutom roligare material än stål.

Börjat bli sugen på Basculante igen. Vad är rimligt att ge idag för den klassiska, mekaniska 2390 från 90/00-tal?

Börjat bli sugen på Basculante igen. Vad är rimligt att ge idag för den klassiska, mekaniska 2390 från 90/00-tal?
Lyfte samma fråga tidigare, se nedan

För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?

Förövrigt, vem blir först med en fullt isad?
1D6DE3E5-146F-4B1B-968D-0B49A8DBEFA2.png
4EF125F3-F045-4275-BB75-B769871286E8.png

Slank in på Jarl Sandin idag, ville för en uppfattning om hur de nya mustarna sitter på min arm. De hade endast small inne, men jag upplevde att den kändes väldigt bra.
Vad tycker panelen?

En del av mig blir sugen på solar-versionen när den kommer. Men en annan del lutar åt att hitta något vintage.

Ser riktigt bra ut, men fick du testa klockan utan plastskyddet? Tänker det bygger på lite av storleken. Jag testade både small och large. Har 16cm handled och small blev nästan lite oproportionerligt liten. ( Då gillar jag för kännedom mindre ur). Så blev en large och den är ju också aningen mindre än föregångaren Solo i samma storlek. Oavsett så mycket trevliga klockor nya Must 😊 Sen tycker jag designen som påminner mer om LC är mycket trevlig och jämförde även med Solo och väljer alla gånger Must.

Vad tycker panelen?

Utan att ha sett den andra på så håller jag på small!

@situationen, Var det Rob Engström som inte maskerade skallarna när de borstade länken?

1627826422449.png

Ser riktigt bra ut, men fick du testa klockan utan plastskyddet? Tänker det bygger på lite av storleken. Jag testade både small och large. Har 16cm handled och small blev nästan lite oproportionerligt liten. ( Då gillar jag för kännedom mindre ur). Så blev en large och den är ju också aningen mindre än föregångaren Solo i samma storlek. Oavsett så mycket trevliga klockor nya Must 😊 Sen tycker jag designen som påminner mer om LC är mycket trevlig och jämförde även med Solo och väljer alla gånger Must.
Tänkte inte på det där och då. Får göra en mer noggrann provning när väl den soldrivna kommer 😊

@krämbulle du som haft din gröna Must ett tag. Vad tänker du för färg från Molequin? Lutar spontant åt någon nedan för min del. Gillar Cream mest men tråkigt att ha likadant band som på min 5196…

Senast ändrad:
@krämbulle du som haft din gröna Must ett tag. Vad tänker du för färg från Molequin? Lutar spontant åt någon nedan för min del. Gillar Cream mest men tråkigt att ha likadant band som på min 5196…

Om @krämbulle har den gröna så vill vi se lite bilder :)

Jag var inne på att byta till ett ljusbrunt redan innan jag hämtade ut min, tror att antingen ’cream’ eller något åt ’terracotta’-hållet kommer göra sig bäst - tänkte köpa ett original i någon ljusare alligator från Cartier men de hade inget i butik. Har faktiskt kollat en del på originalbanden till just 5196 som jag tycker är väldigt fina på bild.

Efter att ha använt klockan lite med originalbandet är jag otippat nöjd med det, tycker inte det är så hysteriskt som jag var rädd för och så sticker det ju ut en del från övriga klockor i min låda så det sitter på än så länge. Skall ta tag i att skaffa ett alternativ efter sommaren.

Tillbaka
Topp