• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aje

Omega
Cartier Santos Large (WGSA0018) på OEM-gummi.
C4E46A6D-E61C-4C54-B33F-5411B72F8A12.jpeg
Det där är briljant! Vilka fler färger finns på gummit? Osäker på om svart funkar lika bra till tvåton.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Alla Cartier- och klockexperter, jag behöver er proffshjälp med två Cartierfrågor! Jag vill sälja min första dyrare klocka - en Cartier, se info nedan, men vet inte hur jag bör gå till väga. Har ni tips? T.ex. Luxury Watches, Bukowskis, annat?

Om klockan:
Cartier, tank Anglais, damur, quartz, safirglas, boet i roséguld 30x20 mm, läderband med låsbygel i roséguld, 2015. Etui, intyg mm finns. På Cartiers hemsida verkar det som att denna inte längre säljs.

Jag skulle vilja köp en enklare Cartier, tex en Tank Must i stål. Ska jag köpa på nätet, kanske köpa i Zürich eller på annan plats? Vad tycker ni?
Ta ett varv och kolla vad du kan få för pris och jämför, kaplans och LW ligger ju nära varandra. Stick in huvudet på en pantbank också när du ändå är runt. :)

Nymans ur tar ju också inbyte men är osäker på hur det funkar om vill köpa en billigare klocka än den du byter in.

Mest pengar själv får du såklart om du säljer själv, tillexempel här på köp/sälj delen eller på Chrono24.

Nya tanken hade jag köpt direkt av Cartier, online eller i butik.

Lycka till 😀
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Vad har ni för mått på ert band till klassisk Must de Cartier Tank? Efter att ha varit inne i flera butiker mäter tydligen vidden mellan luggarna 17,5mm. Är det så på alla? Klassiska måtten 23x30mm på klockan. 18mm band upplever jag ser tilltryckt ut och 17mm lär lämna ett litet gap mellan band och lugg, eller?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad har ni för mått på ert band till klassisk Must de Cartier Tank? Efter att ha varit inne i flera butiker mäter tydligen vidden mellan luggarna 17,5mm. Är det så på alla? Klassiska måtten 23x30mm på klockan. 18mm band upplever jag ser tilltryckt ut och 17mm lär lämna ett litet gap mellan band och lugg, eller?
17 mm har jag, med 16 mm vid spännet. Original Cartierband.
 
Topp