• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
För er med vältränade ögon, ligger inte datumtavlan snett på denna?
1151EE3B-5D17-4737-9DE8-9A1BD82FE9AE.jpeg
Utskärningen för datumtavlan lirar inte riktigt med kvadraten runt datumfönstret…ser lite knasigt ut…?!
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hej Cartiertråden! Jag är väldigt sugen på en tank, antingen en ”vanlig” Must eller en Louis. Men först måste jag fråga om åsikter om Americaine, jag har provat ny Medium i stål men ser att jag även skulle kunna hitta en äldre i vitguld på t ex Chrono24 som i stort sett har samma mått.

Finns det några fördelar respektive nackdelar jag bör ha med mig och överväga i valet? Jag är lite osäker på om det skiljer sig i profil och verk mm.

Jag gillar patina på klockor så det är bara en fördel om klockan ser använd ut.

Tack på förhand!

Profil på provad Americaine med lite minneskladd om storlekar jag ska ha.
7578390C-3EEF-4E89-AE3B-DD07177C8597.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej Cartiertråden! Jag är väldigt sugen på en tank, antingen en ”vanlig” Must eller en Louis. Men först måste jag fråga om åsikter om Americaine, jag har provat ny Medium i stål men ser att jag även skulle kunna hitta en äldre i vitguld på t ex Chrono24 som i stort sett har samma mått.

Finns det några fördelar respektive nackdelar jag bör ha med mig och överväga i valet? Jag är lite osäker på om det skiljer sig i profil och verk mm.

Jag gillar patina på klockor så det är bara en fördel om klockan ser använd ut.

Tack på förhand!

Profil på provad Americaine med lite minneskladd om storlekar jag ska ha.
7578390C-3EEF-4E89-AE3B-DD07177C8597.jpeg
Ogillar att de automatiska är så tjocka. Vill man ha mindre är 1720? bra då den är batteridriven och tunnare. Vill man ha större finns det en manuell, men den har kanske blivit lite väl dyr. Så jag hade valt en av ovan annars kört på LC
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ogillar att de automatiska är så tjocka. Vill man ha mindre är 1720? bra då den är batteridriven och tunnare. Vill man ha större finns det en manuell, men den har kanske blivit lite väl dyr. Så jag hade valt en av ovan annars kört på LC

Tack för svar! Jag läste även att du skrev i en annan tråd att avlånga tank kan vara mindre allround mtp klädsel än TL, Must m fl. det ska jag känna hur det är för mig.

Jag tycker även att bandet är för tunnt på Americaine så det blir väldigt mycket över av ”bandhornen”. Men det går att lösa med en kraftigare variant.
 

DRPG

Omega
Någon som vet hur man får ut stiftet på länkarna i en santos galbee 987901?

Har skruvat bort lille skruven men det är inte kopplat till stiftet så stiftet är kvar i. Hitta inget bra på youtube…
 

erssonnn

Omega
Hej Cartiertråden! Jag är väldigt sugen på en tank, antingen en ”vanlig” Must eller en Louis. Men först måste jag fråga om åsikter om Americaine, jag har provat ny Medium i stål men ser att jag även skulle kunna hitta en äldre i vitguld på t ex Chrono24 som i stort sett har samma mått.

Finns det några fördelar respektive nackdelar jag bör ha med mig och överväga i valet? Jag är lite osäker på om det skiljer sig i profil och verk mm.

Jag gillar patina på klockor så det är bara en fördel om klockan ser använd ut.

Tack på förhand!

Profil på provad Americaine med lite minneskladd om storlekar jag ska ha.
7578390C-3EEF-4E89-AE3B-DD07177C8597.jpeg
Har du någon wristshot på americaine?
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Var förbi Rob Engström för batteribyte på min Galbee men fick till svar att de slutat serva Cartier. Anledningen var för att de inte säljer Cartier längre. Ganska trött svar sa jag eftersom jag bytte batteri hos Rob för bara 2 år sen, men de avböjde snällt med bestämt. Frank mittemot tog emot den med glädje.
 

Willur

Cartier
Var förbi Rob Engström för batteribyte på min Galbee men fick till svar att de slutat serva Cartier. Anledningen var för att de inte säljer Cartier längre. Ganska trött svar sa jag eftersom jag bytte batteri hos Rob för bara 2 år sen, men de avböjde snällt med bestämt. Frank mittemot tog emot den med glädje.
Annars finns ju Cartiers egna butik, alt. NK/Nymans som är ADs.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var förbi Rob Engström för batteribyte på min Galbee men fick till svar att de slutat serva Cartier. Anledningen var för att de inte säljer Cartier längre. Ganska trött svar sa jag eftersom jag bytte batteri hos Rob för bara 2 år sen, men de avböjde snällt med bestämt. Frank mittemot tog emot den med glädje.
Låter som rimligt agerande av Rob.
 

martaSM30

Audemars
Skogshuggarskjorta och tank.
1E1E44F4-E811-43EF-99CB-C9AC0FC41A52.jpeg
3476BD2E-4C47-4214-A0F2-B350DFE9AC01.jpeg


Skulle jag välja en (av mina Cartier) skulle det vara tanken. Trivs med den till mycket, den är både tant-elegant och hipster ball på samma gång. Skulle vilja vara en sån som har den hela tiden, komma till ny hamn med båten med guldtank på handleden.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Inte alls, finhandlare bör bara hantera de märken de är auktoriserade att utföra service på. Blir märkliga gränsdragningar annars anser jag.
Blev nog lite ställd eftersom jag varit där relativt nyligen och för att förklaringen lät en aning krystad (som att hon funderade på att ta in den men sen bestämde att ändå inte göra det). Det blev en sån där härlig awkward-moment när hon ska förklara men knappt hittar ord och landade i ett ”tja, tyvärr så går det helt enkelt inte”. Går går det nog men frågan är om man vill. Nåväl.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Do it fegis. Tror det blir grymt. Ta ett tjockt band så det inte dimper ner innan ”under” hornen. Skulle jag gjort till min panthere så här i efterhand.
E4D43C11-FDE7-45C1-9FA5-90D27DED8F05.jpeg
Nämnde jag inte det? Man kan förmodligen fylla på med limpistol på undersidan annars. Som jag gjorde med mesh på carree.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag fattar inte riktigt hur det går till, ska jag limma bandet eller limma fast bandet i boetten? 😅
I grunden bandet så det inte kan vika sig så mycket, men på länken limmade jag bara och då fäster det ju även på boetten. Blir ju dock inte jättesnyggt när man kollar på baksidan. Har tyvärr ingen bild här nu men borde finnas i tråden?
 
Topp