40.5mmVad har den för diameter? Risken är att den känns lite pluttig på armen om den är 36 mm som en vanlig DS.
http://www.vintagecertinas.ch/en/certina-divers-watches/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
40.5mmVad har den för diameter? Risken är att den känns lite pluttig på armen om den är 36 mm som en vanlig DS.
Putsa får det bli! I vilken tråd hittar man bäst putstips tro?
Försöker hitta ett 31,0 mm G-S Diver-Tite på bukten, men går inte så bra. Någon som köpt alla redan?Det ser ut som original har höga raka kanter och rätt lite kupning. Den här varianten från G-S (går att hitta på eBay för överkomliga pengar) har höga raka kanter och är nästan helt plan på toppen så den kanske kan vara ett alternativ.
Skulle ett 31,1mm gå att pressa i?Försöker hitta ett 31,0 mm G-S Diver-Tite på bukten, men går inte så bra. Någon som köpt alla redan?
Jag har bara köpt två, så skyll inte på mig Skickar dig dock ett pm.Försöker hitta ett 31,0 mm G-S Diver-Tite på bukten, men går inte så bra. Någon som köpt alla redan?
Fast limmat glas är ju inte kul, bättre då att gå på ett annat glas i rätt storlek.Kompressionsringen ger efter väldigt lite så chansen är att glaset går i bitar eller att ringen hoppar ur och 31mm är mycket tajt som det är så gå på en storlek mindre i så fall. Man kan alltid limma glaset om det skulle behövas.
Hur ser de ut jämfört mot originalet?Jag har bara köpt två, så skyll inte på mig Skickar dig dock ett pm.
Det kan man göra.Fast limmat glas är ju inte kul, bättre då att gå på ett annat glas i rätt storlek.
Annars går det även att sandpappra ner storleken lite försiktigt, 0,1mm är inte mycket.
tänkte också på sandpapper!Fast limmat glas är ju inte kul, bättre då att gå på ett annat glas i rätt storlek.
Annars går det även att sandpappra ner storleken lite försiktigt, 0,1mm är inte mycket.
Men det känns felDet kan man göra.
Annars syns inte limmet på glas med kromring och det lossar lätt om man behöver byta glas i framtiden.
Jag har inget original att jämföra med men jag har tittat på den tyska sidan du länkade till tidigare. Diver-Tite har rakare sidor och är planare än originalet på dom bilderna men betydlig närmare originalet än den ATC-T dom jämför med. Jag använder dock inte glaset på en Certina utan på min Belinda som jag tyckte skulle ha ett rejält dykarglas då den är okay för 200m.Hur ser de ut jämfört mot originalet?
Ok, det ser bra ut tycker jag!Jag har inget original att jämföra med men jag har tittat på den tyska sidan du länkade till tidigare. Diver-Tite har rakare sidor och är planare än originalet på dom bilderna men betydlig närmare originalet än den ATC-T dom jämför med. Jag använder dock inte glaset på en Certina utan på min Belinda som jag tyckte skulle ha ett rejält dykarglas då den är okay för 200m.
Sorry det blev fel bild, skulle ju vara en från sidan Gör ett nytt försök.Ok, det ser bra ut tycker jag!
bra bild! tackar!Sorry det blev fel bild, skulle ju vara en från sidan Gör ett nytt försök.
Inte jag denna gång! Jag glömde bort den tyvärr! Den är som du säger riktigt kool!Nån här som högg svetsarens DS från tradera förra veckan? Den var ju askool, men vann tyvärr inte.
Nån här som högg svetsarens DS från tradera förra veckan? Den var ju askool, men vann tyvärr inte.
Då skulle du sett den innan både jag och urmakarn putsat. Nä, jag borde inte varit så snål utan bytt till ett nytt.
Det var så illa alltså? Men det är bra för oss klocknördar. Dom flesta tror att det är en ful klocka och sliten klocka när glaset är jätterepigt, men oftast kan det gömma sig en fin tavla under alla repor. Unna dig ett nytt glas, eller så spenderar du söndagen med att putsa glaset ytterligare. Det förtjänar den!
Svårt att få tag på ett originalglas. Om glaset som sitter på är original och saknar sprickor skulle jag definitivt polerat det lite till
Jo, tack, det har jag fått erfara. Saken blir inte bättre av att varenda DS man ser har olika glas. Dock finns det alltid generiska, kupade glas att köpa som passar. Men jag tycker också han ska putsa för kung och fosterland.
Snyggt, tavlan ser fin utTack för att ni inte lät mig vara nöjd med klockan som den var. Putsat så det värker i tummen
Tack för att ni inte lät mig vara nöjd med klockan som den var. Putsat så det värker i tummen
Jag gillar inte bandet heller men har inte kunnat bestämma mig för nåt annat. Din länk var snygg dock. Var har du hittat den? Original?Sådärja! Tjusigt! Leta upp något trevligt ostoppat läder eller mocka så får du full pott!
Här har du min med likadan tavla, dock är din tavla snäppet vassare.
Jag gillar inte bandet heller men har inte kunnat bestämma mig för nåt annat. Din länk var snygg dock. Var har du hittat den? Original?