• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Tack @ConElPueblo för att du delar med dig av din kunskap.

Här är en annan bild som säljaren skickat och som jag försökt förtydliga. Kan också bekräfta att antimagnetbrickan finns kvar, men om den är original kan jag ej säga.

C0A75B2D-EA10-43C6-9FC4-E21D10800808.jpeg

B8040097-A38E-40B9-A6E0-D6805802BF68.jpeg

Såg på Goldfinger häromdagen och tänkte samma sak!
Mycket bra, måste dra igenom några gamla bondrullar inom kort! Tror föresten att Uncle Seikos flatlink kan passa våra ph200. Testade min 7912 med 19mm ändar och den satt rätt bra (och såg bra ut). Ett oprövat tips, ska beställa en länk och kan återkomma om det blev bra :)

Tjena, köpte denna för ett tag sen här på forumet och går i säljtankar! Men kolllar jag nära indexen så ser den nästan ommålad ut, men sen ser jag många exemplar i denna tråd som ser exakt likadana ut, att det är lite färg i nederkant på indexen! Var detta en process som som certina gjorde? Eller har vi ommålade tavlor?
IMG_20200517_085701_579.jpg

Tjena, köpte denna för ett tag sen här på forumet och går i säljtankar! Men kolllar jag nära indexen så ser den nästan ommålad ut, men sen ser jag många exemplar i denna tråd som ser exakt likadana ut, att det är lite färg i nederkant på indexen! Var detta en process som som certina gjorde? Eller har vi ommålade tavlor?
IMG_20200517_085701_579.jpg
Tänker du på den lilla runda? Så är det lysmassa, men har inte mycket lys kvar.

Tillbaka
Topp