Modernare DS-länk typ 90-tal.Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Modernare DS-länk typ 90-tal.Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
Tycker loggan skvallrar om senare länk. Men länken ser ut som en NSA-länk, och dessa var väl med ett tag tror jag?Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
De körde med länken in i sena 90-talet. Alla inte märkta NSA dock. Idag säljs likadana från tyska Bear.Tycker loggan skvallrar om senare länk. Men länken ser ut som en NSA-länk, och dessa var väl med ett tag tror jag?
Menar att länken är fel, men utseendemässigt kan det funka ändå
Känns snarare som 80-90 tal.Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
Nej, den är 1993+. Vi är många som kan detta.Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
Ja den är inte till den klockan den sitter på! Det är inte 60-tal utan senare.Någon kunnig som kan säga om detta kan vara en original DS-länk 60-tal eller inte?
?
Nej, den är 1993+. Vi är många som kan detta.
Tycker loggan skvallrar om senare länk. Men länken ser ut som en NSA-länk, och dessa var väl med ett tag tror jag?
Menar att länken är fel, men utseendemässigt kan det funka ändå
De körde med länken in i sena 90-talet. Alla inte märkta NSA dock. Idag säljs likadana från tyska Bear.
Känns snarare som 80-90 tal.
Nej, den är 1993+. Vi är många som kan detta.
Kolla igenom tråden bara så hittar du en hel del. Observera bara att en originallänk kan kosta mer än klockan.Tack alla ni som kan detta. Hur ser originallänkar från 60-tal ut då?
Kolla igenom tråden bara så hittar du en hel del. Observera bara att en originallänk kan kosta mer än klockan.
Ja, där har du hur den tidiga länken såg ut. Nu är inte jag så kunnig i just länkar för jag är mest intresserad i att laga gamla trötta klockor.Har jag förstått rätt om att det är så här de skall se ut?
Japp. Den länken ofta kallad GF-länke (Gay freres) kom från 1959 och var kvar till ca 1967. Den ersattes typ sista året av "bandvagnslänken".Har jag förstått rätt om att det är så här de skall se ut?
Bra dräparbildJapp. Den länken ofta kallad GF-länke (Gay freres) kom från 1959 och var kvar till ca 1967. Den ersattes typ sista året av "bandvagnslänken".
En gf:
Hittade ingen annan just nu men Bandvagnslänken är på DS ph200 till vänster härhär och gf i mitten dårå.
Nån som har bild på vad kom dessa på för band/länk i original?Guld på stål ger en skön vintagevibe.
Har aldrig sett att de kommit på länk. Guld på stål that is. Så här såg de tidiga originalbanden ut iaf:Nån som har bild på vad kom dessa på för band/länk i original?
Den där guldklimpen är så läcker!Har aldrig sett att de kommit på länk. Guld på stål that is. Så här såg de tidiga originalbanden ut iaf:
18k DS fanns det länk till. Utöver nedan har jag sett en slät roséguldslänk.
Den där guldklimpen är så läcker!
Har aldrig sett att de kommit på länk. Guld på stål that is. Så här såg de tidiga originalbanden ut iaf:
Det finns ju inte ord för hur vacker den 18k DS:en är!!Har aldrig sett att de kommit på länk. Guld på stål that is. Så här såg de tidiga originalbanden ut iaf:
Skrämmande tanke!!Och jag bävar för hur många av de där bark-guldlänkarna som smälts ner genom åren.
Nja, tänkte mest på 6, 9 och 12an, sen resterande markeringar som sitter på tavlan. Det ser ut som att de har någon färg på sig i nederkant, inte supertydligt.Tänker du på den lilla runda? Så är det lysmassa, men har inte mycket lys kvar.
Det var inget jag såg, är nog patina!Nja, tänkte mest på 6, 9 och 12an, sen resterande markeringar som sitter på tavlan. Det ser ut som att de har någon färg på sig i nederkant, inte supertydligt.
Så fint skick på denna! Har själv införskaffat en 5806012. Min hade dock det vågformade boettlocket i stål. Är det rätt så? Var kan man hitta serienumret för att åldersbestämma dem?Guld på stål ger en skön vintagevibe.
Finns nedanför sköldpaddan på boettlocket. Kan behövas lupp och sidoljus för att se det..Så fint skick på denna! Har själv införskaffat en 5806012. Min hade dock det vågformade boettlocket i stål. Är det rätt så? Var kan man hitta serienumret för att åldersbestämma dem?
Tacksam för hjälp.
Tack, hade aldrig kunnat sett den utan din hjälp, så slitet. Kan skönja att det börjar med 4664...Bör vara 1963/64 då?Finns nedanför sköldpaddan på boettlocket. Kan behövas lupp och sidoljus för att se det..
Stämmer braTack, hade aldrig kunnat sett den utan din hjälp, så slitet. Kan skönja att det börjar med 4664...Bör vara 1963/64 då?
Tack, hade aldrig kunnat sett den utan din hjälp, så slitet. Kan skönja att det börjar med 4664...Bör vara 1963/64 då?
Då får det bli på svart alligator, det närmaste bandsamlingen kan uppbåda.Har aldrig sett att de kommit på länk. Guld på stål that is. Så här såg de tidiga originalbanden ut iaf: