• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Nämen sluta..:) 25+/dygn e ju inget för en 60-åring?
Ja det är ungefär vad jag har fått från nyinköpta Seiko så det är ju bra, eftersom det är + så kommer jag i tid också :) Men den går en bra bit snabbare i vissa positioner. Hur som helst vad tror du om att man drar den tillbaka ett par minuter? Kan det vara skadligt för dessa urverk? I så fall fortsätter jag ställa framåt bara :)

Ja det är ungefär vad jag har fått från nyinköpta Seiko så det är ju bra, eftersom det är + så kommer jag i tid också :) Men den går en bra bit snabbare i vissa positioner. Hur som helst vad tror du om att man drar den tillbaka ett par minuter? Kan det vara skadligt för dessa urverk? I så fall fortsätter jag ställa framåt bara :)

Backa du, kan vara känsligt om klockor med datum har börjat växla över..

Hur var det nu? Är grå tavlor lite ovanliga?

Och visst borde denna varit grå från början?

Ber om ursäkt för kass bild.

8E7BA3E6-6E30-48D9-B6F6-D045D19C0DC3.jpeg

Snyggt! Bytte du visare eller relumade du de gamla?

Har dykarna bredare visare än ”vanliga” modellen eller bytte man variant på bägge modellerna vid nåt visst årtal?
Jag lade på ny lysmassa på de gamla. De saknade helt lysmassa.
Dessa är lite bredare än "de vanliga". Mer exakt koll på vilka som har vilka vet jag inte. Det finns nog andra här som har koll på det ;)

Tillbaka
Topp